Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nickelodeon

Startat av Scoobydoofan1, 11 mars 2020 kl. 21:59:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

En sak som är jobbig är att dom inte släppte serierna på iTunes i Sverige. Tycker synd att man inte kunde köpa serierna på iTunes. Samma sak när det gäller Disney serierna på svenska.


Tror ni att det är rip off?

Hey Arnold på svenska

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 september 2020 kl. 13:40:25
En sak som är jobbig är att dom inte släppte serierna på iTunes i Sverige. Tycker synd att man inte kunde köpa serierna på iTunes. Samma sak när det gäller Disney serierna på svenska.


Tror ni att det är rip off?

Kanske det.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Scoobydoofan1

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 15 september 2020 kl. 21:21:26
Kanske det.
För att i andra länder så kan man köpa dom serierna på iTunes men i Sverige så kan man inte göra det.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 september 2020 kl. 00:30:50
För att i andra länder så kan man köpa dom serierna på iTunes men i Sverige så kan man inte göra det.
Andra länder och andra länder - det är väl framförallt i USA som man varit på framkanten vad gäller digitalt köp av TV-serier, medan vi i Europa ligger långt efter på den fronten. Det har väl så smått börjat komma i Storbritannien och Tyskland, men i majoriteten av länder i Europa är det väldigt ont om digitala köp av TV-serier - inte minst i Norden...

Men digitala köp av långfilmer på bl.a. iTunes har ju kommit igång nu de senaste åren även här, så förhoppningsvis betyder det att TV-serier inte är långt efter.

Nu är jag visserligen inte så förtjust i digitala köp, och föredrar att köpa allt som går på DVD eller Blu-Ray - men väldigt mycket finns ju trots allt inte fysiskt, och då är digitala köp betydligt bättre än ingenting...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 september 2020 kl. 00:35:15
Andra länder och andra länder - det är väl framförallt i USA som man varit på framkanten vad gäller digitalt köp av TV-serier, medan vi i Europa ligger långt efter på den fronten. Det har väl så smått börjat komma i Storbritannien och Tyskland, men i majoriteten av länder i Europa är det väldigt ont om digitala köp av TV-serier - inte minst i Norden...

Men digitala köp av långfilmer på bl.a. iTunes har ju kommit igång nu de senaste åren även här, så förhoppningsvis betyder det att TV-serier inte är långt efter.

Nu är jag visserligen inte så förtjust i digitala köp, och föredrar att köpa allt som går på DVD eller Blu-Ray - men väldigt mycket finns ju trots allt inte fysiskt, och då är digitala köp betydligt bättre än ingenting...
Frågan är bara om iTunes når samma nivå som i USA där man kan köpa serierna på svenska, skulle föredra att ha serierna i iTunes, alla klassikerna från Nickelodeon, rugrats, all grown up, gingers dagbok, vilda familjen thornberry, doug, Aaaah real monsters, och Jimmy neutron.


Menar inte att gnälla, även om det låter så, är bara irriterad på hur lite norden får jämfört med andra länder.

Hey Arnold på svenska

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 september 2020 kl. 15:32:03
Frågan är bara om iTunes når samma nivå som i USA där man kan köpa serierna på svenska, skulle föredra att ha serierna i iTunes, alla klassikerna från Nickelodeon, rugrats, all grown up, gingers dagbok, vilda familjen thornberry, doug, Aaaah real monsters, och Jimmy neutron.


Menar inte att gnälla, även om det låter så, är bara irriterad på hur lite norden får jämfört med andra länder.

Håller med där också.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Scoobydoofan1

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 19 oktober 2020 kl. 11:34:12
Håller med där också.
Dom måste också ha rätt dubbning och inte ha några problem.

Hey Arnold på svenska

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 oktober 2020 kl. 21:36:54
Dom måste också ha rätt dubbning och inte ha några problem.

För annars är det meningslöst.

Så jag håller med.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 oktober 2020 kl. 21:36:54
Dom måste också ha rätt dubbning och inte ha några problem.

Finns väl bara en dubbning ? Förresten det inte alls meningslöst annars, man kan titta textad ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet  6 november 2020 kl. 15:49:54
Finns väl bara en dubbning ? Förresten det inte alls meningslöst annars, man kan titta textad ! ;D
Nej, menar att dom inte gör som Disney och dubbar om allting.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 november 2020 kl. 12:38:11
Nej, menar att dom inte gör som Disney och dubbar om allting.

Tack då fattar jag :D
Fast efter som inte så många bra dubbare är med så gör det inget om dom dubbar om ! ;D

Jag antar att Siw Malmqvist inte medverkade i någon Nickelodeon dubb ? e ???ller Dan Ekborg ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet  7 november 2020 kl. 12:43:03
Tack då fattar jag :D
Fast efter som inte så många bra dubbare är med så gör det inget om dom dubbar om ! ;D

Jag antar att Siw Malmqvist inte medverkade i någon Nickelodeon dubb ? e ???ller Dan Ekborg ?
När det gäller Nickelodeon så hade dom bra dubbningar, bättre än vad Disney har nu. Vill du att dom dubbar om dom tidigare nämnd serierna?

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 november 2020 kl. 15:11:12
När det gäller Nickelodeon så hade dom bra dubbningar, bättre än vad Disney har nu. Vill du att dom dubbar om dom tidigare nämnd serierna?

Vilka är " dom dubbar om dom tidigare nämnd serierna"

Själv bry jag mig inte så mycket om i alla Nickelodeon serier dubbas om om dom nu inte hade några röster jag särskilt gillade. :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet  7 november 2020 kl. 15:59:32
Vilka är " dom dubbar om dom tidigare nämnd serierna"

Själv bry jag mig inte så mycket om i alla Nickelodeon serier dubbas om om dom nu inte hade några röster jag särskilt gillade. :D
Serierna nämnd för hey Arnold.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 november 2020 kl. 15:11:12
När det gäller Nickelodeon så hade dom bra dubbningar, bättre än vad Disney har nu. Vill du att dom dubbar om dom tidigare nämnd serierna?

Nä Disney har bättre  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.