Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ricky Räv

Startat av Elios, 19 april 2020 kl. 12:01:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios


Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 19 april 2020 kl. 12:01:40
Vilka gör rösterna i denna film?^^

https://youtu.be/Y2GhCU5-W7A
Denna bild kommer från videon du länkade

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 april 2020 kl. 12:04:47
Denna bild kommer från videon du länkade

Vet du något om dubbningsbolag och så med?^^

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 19 april 2020 kl. 12:06:52
Vet du något om dubbningsbolag och så med?^^
Troligtvis Eurotroll

Elios


Steffan Rudvall


Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 19 april 2020 kl. 12:06:52
Vet du något om dubbningsbolag och så med?^^
Hade du kollat de första en och en halv minuterna av YouTube-klippet, så hade du fått svar på den frågan. Med start vid 0:53 står det i klartext:

Översättning:
Cecilia Molander

Svenska röster:
Myrra Malmberg
Annica Smedius
Steve Kratz
Johan Hedenberg
Nick Atkinson

Svensk bearbetning:
Lasse Svensson
Eurotroll AB

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 april 2020 kl. 21:05:52
Hade du kollat de första en och en halv minuterna av YouTube-klippet, så hade du fått svar på den frågan. Med start vid 0:53 står det i klartext:

Översättning:
Cecilia Molander

Svenska röster:
Myrra Malmberg
Annica Smedius
Steve Kratz
Johan Hedenberg
Nick Atkinson

Svensk bearbetning:
Lasse Svensson
Eurotroll AB

Vet att du sagt för några år sedan att jag ska skriva det i ämnet Önska Creditslistor.
Men kan du lägga till denna filmen i Svenska Röster och Credits?^^

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 19 april 2020 kl. 22:03:55
Men kan du lägga till denna filmen i Svenska Röster och Credits?^^
Det ska jag ordna. :)

Elios

Jag medger jag kollade inte in klippet så mycket var bara nyfiken på och tog för givet att det inte skulle stå något om vare sig röster eller dubbningsbolag i filmen!  :( :o

Elios

När kan du fixa den till hemsidan?  ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 25 april 2020 kl. 10:04:31
När kan du fixa den till hemsidan?  ;D
Till nästa uppdatering. :)

Jag har dock tyvärr inte tid att se och lyssna igenom hela filmen för att försöka lista ut vem som spelar respektive rollfigur just nu, så det skulle jag uppskatta om någon annan kunde hjälpa till med. :) De flesta av de här skådespelarna har ju tämligen säregna röster, som inte borde vara så svåra att placera in...

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 april 2020 kl. 11:13:10
Till nästa uppdatering. :)

Jag har dock tyvärr inte tid att se och lyssna igenom hela filmen för att försöka lista ut vem som spelar respektive rollfigur just nu, så det skulle jag uppskatta om någon annan kunde hjälpa till med. :) De flesta av de här skådespelarna har ju tämligen säregna röster, som inte borde vara så svåra att placera in...

Tog mig an att försöka identifiera rösterna. :) Dock var det en röst jag inte lyckades identifiera och det var hästens. Visserligen har han bara en liten replik... Jag kunde heller inte avgöra om hönornas kacklande också var dubbat eller inte. Detsamma gäller strutsungens läte. Jag upptäckte även att kalkonen Gobble Gobble byter röst i de två sista kortfilmerna. I de sista två spelas han av Mattias Knave (honom verkar man ha missat få med i creditlistan) och i den första låter det som det är Annica Smedius som gör hans röst. 

Kortfilmer? Japp! Det är ingen traditionell film utan "Ricky Räv" består av tre längre kortfilmer (eller snarare specials) producerade mellan 1986-1988. Man har även vänt på ordningen på dessa kortfilmer/specials så trean kommer före tvåan. Jag kunde även bara hitta de engelska titlarna, om någon vet vad de heter på kymriska så du/ni gärna hojta till! Det var också bara en av kortfilmerna som hade en svensk titel. 

Jag hade även problem med att uppfatta namn på vissa av rollfigurerna (speciellt bondens namn) så någon får gärna rätta mig. Liksom om jag hört fel på någon röst :)

A Winter Story (1986)

Myrra Malmberg - Siân
Steve Kratz - Sionn
Johan Hedenberg - Bonden Evan Jones
Annica Smedius - Sara
Nick Atkinson - Ricky
Annica Smedius (?) - Gobble Gobble

Turkey Love (1988)

Mattias Knave - Gobble Gobble
Johan Hedenberg - Tuppen
Johan Hedenberg - Bonden Evan Jones
Myrra Malmberg - Bettan
Annica Smedius - Sara
Nick Atkinson - Ricky
? - Hästen

Påskägget (The Easter Egg, 1987)

Mattias Knave - Uppläsare av titel
Johan Hedenberg - Bonden Evan Jones
Annica Smedius - Sara
Mattias Knave - Gobble Gobble
Nick Atkinson - Ricky 

Elios

Skönt då fick vi det överstökat.  ;D