Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bästa filmkompositör ?

Startat av gstone, 14 juli 2021 kl. 21:57:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Vem eller vilka tycker ni är dom bästa filmmusik kompositörerna ?

Min favorit är Danny Elfman, men jag gillar även    Hildur Guðnadóttir , Patrick Doyle och Alan Menken.

Även Alexandre Desplat är väldigt bra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Soscla

It's so fluffy I'm gonna die!

Fred

James Horner (V.I.F.) och Hans Zimmer.

Anders M Olsson

Max Steiner, Morton Gould, Sol Kaplan, Dimitri Tiomkin, Alex North, Alfred Newman, Leigh Harline, Jerome Moross.

Adam

Det finns så många bra filmkompositörer i mitt tycke, så det är lite svårt att välja, men ska sanningen fram så har John Williams alltid varit en stor favorit.
Så många bra "film-scores" han gett oss med filmer som exempelvis Hajen, Indiana Jones, Jurassic Park, E.T. - The Extra Terrestrial, Harry Potter 1-3 och såklart Star Wars. (att nämna dessa titlar behövde jag väl egentligen inte ens göra)

Andra som förtjänar stor cred måste även vara Hans Zimmer, som också är oerhört duktig när det gäller filmmusik, och så James Horner förstås. 💞
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Elios

James Horner utan tvekan. Må han vila i frid.  :-* :-\

Lilla My


moviefan

Gillar skarpt James Horner, även Hans Zimmer har gjort mycket fin musik. Även  Thomas Newman, Alan Menken   Danny Elfman, Trevor Rabin mfl....  

Zach66

Citat från: Adam skrivet 18 juli 2021 kl. 00:59:15Det finns så många bra filmkompositörer i mitt tycke, så det är lite svårt att välja, men ska sanningen fram så har John Williams alltid varit en stor favorit.
Så många bra "film-scores" han gett oss med filmer som exempelvis Hajen, Indiana Jones, Jurassic Park, E.T. - The Extra Terrestrial, Harry Potter 1-3 och såklart Star Wars. (att nämna dessa titlar behövde jag väl egentligen inte ens göra)

Andra som förtjänar stor cred måste även vara Hans Zimmer, som också är oerhört duktig när det gäller filmmusik, och så James Horner förstås. 💞
Ja visst finns det så mycket bra filmmusik av helt otroliga kompositörer, så det är nästan omöjligt att välja ut en favorit. Men får jag nämna några stycken så är helt klart Thomas Newman, James Horner, Henry Jackman, Trevor Rabin, James Newton Howard och Hans Zimmer klara favoriter av de lite nyare.... John Williams, John Barry och Jerry Goldsmith av de lite äldre.
Vad vore livet utan film?

Elios

Kan bara komma på Hans Zimmer, James Horner och John Williams. Bästa av dom är nog helt klart Hans Zimmer.  ;D ;D

Lillefot

John Williams, följt av James Horner.

Williams har komponerat riktigt grandios musik, som ger intrycket av ett stort äventyr som ska inträffa. Exempelvis Star Wars och Jurassic Park.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

moviefan

Harry Gregson Williams, har gjort mycket fin musik också. Hans musik till Narnia är jättebra. 

TonyTonka

Min favorit är Michael Giacchino. Han har gjort musiken till flera av Disney-Pixars filmer, bland annat Insidan ut, Coco, Upp och Superhjältarna. Han gjorde dessutom musiken till ett spel jag spelade en del i barndomen, Maui Mallard in Cold Shadow 
med Kalle Anka (iklädd hawaiiskjorta) i huvudrollen. Hade pc-versionen som mindre. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D