Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Röjar-Ralf kraschar internet

Startat av Disneyfantasten, 14 juni 2018 kl. 17:35:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 10 juni 2019 kl. 15:06:27
Som jag kanske har nämnt lite tidigare så undrar jag faktiskt lite bara varför tog dem inte med Megara eller Esmerlada. Jag menar dem är ju inte direkt prinsessor men var det ett krav för att var med i den scenen på Röjar-Ralf??^^  8) ??? ::)  :P

De hör inte till den officiella gruppen, det är därför de inte kunde vara med!  ;)

Fast jag tror att det ändå hade varit rätt coolt om de, liksom Alice, Lena och Jane, hade varit med i denna också...

Lilla My

Är fortfarande arg över att Kida (Atlantis) inte räknas som en officiel Disney-prinsessa. Hon är den coolaste av dem alla...

Disneyfantasten

Anledningen till att Kida inte räknas till den officiella gruppen är att den inte är någon av de populäraste filmerna hos Disney, trots allt kom den ju ut under den perioden som många anser vara en av Disneys mörkare tider (2000-2008), så det är därför hon inte är med i den gruppen...

Dessutom så är också Kida övernaturligt gammal, hon är 8500 år gammal, så därför borde det nog inte ha kommit som någon större förvåning för särskilt många om hon inte är med i den gruppen!  ;) (en människa brukar bli 90-100 år gammal)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2019 kl. 21:33:27
Anledningen till att Kida inte räknas till den officiella gruppen är att den inte är någon av de populäraste filmerna hos Disney, trots allt kom den ju ut under den perioden som många anser vara en av Disneys mörkare tider (2000-2008), så det är därför hon inte är med i den gruppen...
Hur vet du detta ???

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 10 juni 2019 kl. 21:45:24
Hur vet du detta ???

Därför att jag har läst det!  ;) (Lilo och Stitch var den populäraste filmen från den perioden och även Kejsarens Nya Stil, Björnbröder, Dinosaurier och Bolt var någorlunda populära)

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2019 kl. 21:33:27
Anledningen till att Kida inte räknas till den officiella gruppen är att den inte är någon av de populäraste filmerna hos Disney

Jag vet, det är ju det som gör mig arg. Atlantis är en av de vackraste och mest intressanta Disney-filmerna på senare år, den kom bara så jävla fel i tiden och är därför bortglömd. Frustreerandeeeeh!

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2019 kl. 21:33:27
Dessutom så är också Kida övernaturligt gammal, hon är 8500 år gammal, så därför borde det nog inte ha kommit som någon större förvåning för särskilt många om hon inte är med i den gruppen!  ;) (en människa brukar bli 90-100 år gammal)

Vad har hennes ålder med det att göra? Ingen av de officiella prinsessorna räknas bara för att de är en viss ålder  :-\  Hon ser ju ut att vara lika gammal som de andra.
Vissa brukar ju räkna bort Kida eftersom hon (förutom att vara fett bortglömd) blir en drottning i slutet av filmen (vilket även det är en bullshit anledning) men att hennes ålder ska spela roll har jag aldrig hört?

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2019 kl. 21:57:25
Kejsarens Nya Stil, Dinosaurier

Blev inte bägge dessa otroligt sågade när de kom dock, speciellt Dinosaurier? Jag minns hur otroligt opopulär opinion det var att gilla Kejsarens Nya Stil när den filmen kom ut, just för att den var så ratad av många  ;D

E

Citat från: Lilla My skrivet 11 juni 2019 kl. 15:20:57
Blev inte bägge dessa otroligt sågade när de kom dock, speciellt Dinosaurier? Jag minns hur otroligt opopulär opinion det var att gilla Kejsarens Nya Stil när den filmen kom ut, just för att den var så ratad av många  ;D
Sågade blev dom inte, dom fick mest av allt positiva recensioner ;)

Dinosaurier blev dessutom den femte mest inkomstbringande filmen någonsin år 2000

Atlantis fick också mest positiva recensioner så den blev ingen flopp, även om dom flesta har glömt bort den som du säger

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 11 juni 2019 kl. 15:20:57
Jag vet, det är ju det som gör mig arg. Atlantis är en av de vackraste och mest intressanta Disney-filmerna på senare år, den kom bara så jävla fel i tiden och är därför bortglömd. Frustreerandeeeeh!

Vad har hennes ålder med det att göra? Ingen av de officiella prinsessorna räknas bara för att de är en viss ålder  :-\  Hon ser ju ut att vara lika gammal som de andra.
Vissa brukar ju räkna bort Kida eftersom hon (förutom att vara fett bortglömd) blir en drottning i slutet av filmen (vilket även det är en bullshit anledning) men att hennes ålder ska spela roll har jag aldrig hört?

Blev inte bägge dessa otroligt sågade när de kom dock, speciellt Dinosaurier? Jag minns hur otroligt opopulär opinion det var att gilla Kejsarens Nya Stil när den filmen kom ut, just för att den var så ratad av många  ;D

Jag tycker inte heller att hon ser gammal ut, men så har hon ju vitt hår, vilket inga unga människor har, hon är helt enkelt en helt unik hjältinna får jag lov att säga, jag är imponerad!  ;)

De prinsessor som var med i filmen har följande åldrar;

>Snövit: 14

>Askungen: 19

>Törnrosa: 16

>Ariel: 16

>Belle: 17

>Jasmine: 16 (i slutet av filmen)

>Pocahontas: 18

>Mulan: 16

>Tiana: 19

>Rapunzel: 18

>Merida: 16

>Anna: 18

>Elsa: 21

>Vaiana: 16

Och för andra prinsessor som inte var med i filmen;

>Alice: 12

>Lena: 12

>Esmeralda: 20

>Megara: 20

>Jane: 20

Och slutligen har vi Eilonwy som är 12

Snarare så var det faktiskt egentligen mera Atlantis, Skattkammarplaneten, Kogänget, Lilla Kycklingen och Familjen Robinson som sågades mycket när de hade premiär...

Å andra sidan är det i mångt och mycket smaksak vad man tycker om en film, så det är mer individuellt, Kejsarens Nya Stil och Björnbröder är enligt mig de bästa filmerna från den perioden, jag tycker att Atlantis (liksom Lilla Kycklingen och Familjen Robinson) håller markant lägre klass än de flesta andra Disney-långfilmer (främst Disneyklassiker & Pixar), då jag tycker att de innehåller alldeles för lite Disney-aktighet i sina teman och dessutom så är de inte musikaliska heller, jag tycker att filmerna är helt okej, hyfsat animerade (dock inte alltför imponerande) och de svenska dubbningarna är utmärkta, så jag har inte så mycket emot dem ändå...

Men nu kommer vi lite utanför ämnet, denna film släpps på DVD & Bluray nästa vecka och jag ska köpa den när jag väl får chansen...

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 juni 2019 kl. 15:42:30
Atlantis fick också mest positiva recensioner så den blev ingen flopp, även om dom flesta har glömt bort den som du säger

Det kanske är därför som den inte är mer i merchandise och dylikt på senare år...

(själv tycker jag som sagt att den filmen är helt okej och hyfsad)

Men för att återgå till ämnet; kommer ni att köpa Röjar-Ralf Kraschar Internet när den väl är ute i affärerna?

Lilla My

#204
Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 juni 2019 kl. 16:01:08
Jag tycker inte heller att hon ser gammal ut, men så har hon ju vitt hår, vilket inga unga människor har

Fast det har ju alla invånarna i Atlantis? Vitt hår och mörkare hy, även barnen. Det finns dessutom gott om vitblonda människor, jag hade så gott som kritvitt hår som liten. Så det håller ju inte heller :o "Hon är ingen prinsessa för hon har ingen hårfärg som är naturlig bland de flesta" liksom XD

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 juni 2019 kl. 16:02:25
Men för att återgå till ämnet; kommer ni att köpa Röjar-Ralf Kraschar Internet när den väl är ute i affärerna?

Jag missade biovisningen, så är nästan sugen att köpa för att höra den svenska dubben men är osäker.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 11 juni 2019 kl. 19:20:15
Fast det har ju alla invånarna i Atlantis? Vitt hår och mörkare hy, även barnen. Det finns dessutom gott om vitblonda människor, jag hade så gott som kritvitt hår som liten. Så det håller ju inte heller :o "Hon är ingen prinsessa för hon har ingen hårfärg som är naturlig bland de flesta" liksom XD

Ja, så är det faktiskt, lite ovanligt men intressant... (och jag får säga att Kida är cool utan tvekan)

Citat från: Lilla My skrivet 11 juni 2019 kl. 19:20:15
Jag missade biovisningen, så är nästan sugen att köpa för att höra den svenska dubben men är osäker.

Jag tycker att dubbningen var jättebra och jag älskar framförallt prinsess-scenen, så jag ser framemot att köpa den...

Disneyfantasten

Idag släpps filmen på DVD & Bluray och jag ska köpa filmen när jag väl får chansen!  :D

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 februari 2019 kl. 20:57:26
Nej, Disney On Ice har jag aldrig varit på, då ingen sådan föreställning varit i norra Sverige än så länge.

Ja, det förklarar ju saken, sådana föreställningar verkar endast visas i storstäderna, som är Stockholm, Göteborg och Malmö... (där jag bor)

Disneyfantasten

Jag hade tänkt berätta lite hur jag hade tänkt reducera allt med Star Wars och Marvels från filmen om jag jobbade hos Disney (så att bara Disney, Pixar och Mupparna syntes i filmen);

- jag hade tagit bort Marvel & Star Wars skyltarna

- jag hade bytt ut Stormtroopers mot CDA-agenterna ur "Monsters Inc"

- jag hade bytt ut C3-PO mot Klasse Häst (engelsk röst av Bill Farmer och svensk röst av Christian Fex)

- jag hade bytt ut R2-D2 mot Anden ur "Aladdin"

- jag hade bytt ut X-Wings mot Casey Junior ur "Dumbo"

- jag hade bytt ut Millennium Falcon mot Scat Cat gänget ur "AristoCats"

- jag hade bytt ut Tie Fighters mot Gamarna ur "Djungelboken"

- jag hade bytt ut Groot mot Stitch (svensk röst av Andreas Nilsson)

- jag hade bytt ut A113 mot Fantasi-Landet ur "Isidan Ut"

- jag hade bytt ut Captain America mot Baloo ur "Djungelboken"

- jag hade bytt ut Iron Man mot Kung Louie ur "Djungelboken"

- jag hade bytt ut Thor Hammer mot svärdet ur "Svärdet i Stenen"

- jag hade bytt ut Avengers mot Timon och Pumbaa ur "Lejonkungen"

- jag hade bytt ut Rocket Raccoon mot en tvättbjörn i Zootropolis-stil

(med reservation för att jag kan ha missat några)

Så måste jag säga att en av hundarna i filmen (i hajens gap) är väldigt lik vargarna i Zootropolis, samt att Jack & Gus är designade på samma sätt som mössen i Zootropolis)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 september 2019 kl. 20:26:02
- jag hade bytt ut A113 mot Fantasi-Landet ur "Isidan Ut"

Jag har ändrat mig; A113-skylten ska få vara kvar eftersom den förekommer i nästan alla Pixar-filmer... (jag trodde att den kom från Marvels eller Star Wars, men så var det inte, jag råkade helt enkelt förväxla den med något annat)