Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en kvinna som jobbar med mode!

Hennes chef är hård och elak vilket leder till att kvinnan blir hämndlysten!

Hon slår sig ihop med två män och kidnappar tre fläckiga hundar!

Så småningom lyckas allt ställas till rädda för kvinnan och hennes mörkhyade väninna!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 augusti 2021 kl. 10:31:03
Detta är en långfilm!

Den handlar om en kvinna som jobbar med mode!

Hennes chef är hård och elak vilket leder till att kvinnan blir hämndlysten!

Hon slår sig ihop med två män och kidnappar tre fläckiga hundar!

Så småningom lyckas allt ställas till rädda för kvinnan och hennes mörkhyade väninna!

Vilken film är det jag söker?
Cruella?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 augusti 2021 kl. 10:49:21
Cruella?

Rätt igen! Jag märkte att jag hade glömt den när jag quizade Disney så jag tog den i efterhand...

Gustav Jonsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 augusti 2021 kl. 10:50:28
Rätt igen! Jag märkte att jag hade glömt den när jag quizade Disney så jag tog den i efterhand...
Har du sett den?

Disneyfantasten

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 30 augusti 2021 kl. 10:55:21
Har du sett den?

Inte än, men jag har läst om den och sett trailern, den ser absolut mycket bättre ut än 2016-års Djungelboken & Alice i Spegellandet, 2019-års Lejonkungen & Lady och Lufsen och 2020-års Mulan!

Simon Axelsson

En svärdssmed tar hjälp av en något försupen sjörövare för att rädda sin kärlek från en fördömd besättning sjörövare som är i desperat behov av blod. Vilken film söker jag?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Mormor , Farmor och en massa bögar ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 31 augusti 2021 kl. 17:06:59
En svärdssmed tar hjälp av en något försupen sjörövare för att rädda sin kärlek från en fördömd besättning sjörövare som är i desperat behov av blod. Vilken film söker jag?

Ledtrådar?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2021 kl. 19:32:12
Ledtrådar?

Första delen i Disneys absolut största franchise, Marvel och Star Wars borträknade.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 31 augusti 2021 kl. 19:39:23
Första delen i Disneys absolut största franchise, Marvel och Star Wars borträknade.

Kan det händelsevis vara Pirates of The Caribbean 1 Svarta Pärlans Förbannelse (2003)?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2021 kl. 19:43:20
Kan det händelsevis vara Pirates of The Caribbean 1 Svarta Pärlans Förbannelse (2003)?

Japp! En av mina absoluta favoriter faktiskt, troligtvis till och med det bästa som kommit från Disney enligt mig.

Simon Axelsson

En botaniker och hennes bror anlitar en skeppare för att föra dem uppför Amazonas floder i jakt på ett mytomspunnet träd med helade krafter. Vilken film söker jag nu?

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 31 augusti 2021 kl. 21:53:38
En botaniker och hennes bror anlitar en skeppare för att föra dem uppför Amazonas floder i jakt på ett mytomspunnet träd med helade krafter. Vilken film söker jag nu?

Är inte helt säker men det kanske är den relativt nya filmen Jungle Cruise (2021), som jag ännu ej har sett...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2021 kl. 21:55:04
Är inte helt säker men det kanske är den relativt nya filmen Jungle Cruise (2021), som jag ännu ej har sett...

Japp! Riktigt bra film enligt mig, extremt underhållande!