Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Snövit och de sju dvärgarna kontroversiell

Startat av gstone, 25 januari 2022 kl. 16:53:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Tydilgen är Snovit och dom sju dväregarna förolämpande mot folk med Dwarfism.

https://www.theguardian.com/culture/2022/jan/25/peter-dinklage-disney-remake-snow-white-and-the-seven-dwarfs

https://www.moviezine.se/nyheter/peter-dinklage-rasar-mot-disneys-remake-pa-snovit-och-de-sju-dvargarna

Disney kankse tar bort filmen från Diosney Plus nu  :(

Tänk om dom ställer in remaken som ska börja filmas år  :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 25 januari 2022 kl. 16:53:49
Tydilgen är Snovit och dom sju dväregarna förolämpande mot folk med Dwarfism.

https://www.theguardian.com/culture/2022/jan/25/peter-dinklage-disney-remake-snow-white-and-the-seven-dwarfs

Disney kankse tar bort filmen från Diosney Plus nu  :(

Tänk om dom ställer in remaken som ska börja filmas år  :'(
Var inte ledsen, Disney är inte så dumma att dom tar bort sin första långfilm. Jag menar sagan heter ju Snövit och de sju dvärgarna så det är ju inte riktigt så att man kan ta bort de.

Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Inte första gången, finns ett par äldre filmatiseringar där man har skippat dvärgarna.

Dock trodde jag att man nog skulle köra blandat här (tänk Hallmarks filmatisering av sagan från 2001)...

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 25 januari 2022 kl. 16:53:49
Tänk om dom ställer in remaken som ska börja filmas år  :'(

Det vore i så fall en välgärning!

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 januari 2022 kl. 22:30:38
Nu har det gått för långt...

Ja, absolut är det för långt att göra om en saga som gjort tusentals gånger för att göra den i möjligtvis ett lite mer inkluderande sätt  ::)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 26 januari 2022 kl. 11:52:17
Ja, absolut är det för långt att göra om en saga som gjort tusentals gånger för att göra den i möjligtvis ett lite mer inkluderande sätt  ::)

Så det är mer "inkluderande" att in inkludera dvärgarna alls ?

Vi har vist olika meningar om vad "inkluderande" betyder.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2022 kl. 13:00:27
Så det är mer "inkluderande" att in inkludera dvärgarna alls ?

Vi har vist olika meningar om vad "inkluderande" betyder.

Om det är vad kortväxta föredrar - ja?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2022 kl. 12:50:55
Nu är du bara elak >:(

Jag anser att Disney helt borde sluta upp med att göra spelfilmer baserade på de klassiska tecknade filmerna. Om du anser att det är elakt att tycka så får jag väl ta det som en komplimang. I så fall är jag elak! :)

Med tanke på att spelfilmerna kan kosta ett par hundra miljoner dollar** stycket att göra borde det finnas gott om pengar till att utveckla helt nya och fräscha manusidéer. Men icke. Gång på gång kör de "snikvarianten" och dammar av gammal skåpmat, vilket inte bara resulterar i dåliga filmer, det sänker även värdet på de tecknade originalfilmerna.

** Omkring två miljarder i svenska kronor. Tanken svindlar!


Lilla My

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 januari 2022 kl. 16:38:24
Jag anser att Disney helt borde sluta upp med att göra spelfilmer baserade på de klassiska tecknade filmerna. Om du anser att det är elakt att tycka så får jag väl ta det som en komplimang. I så fall är jag elak! :)

Med tanke på att spelfilmerna kan kosta ett par hundra miljoner dollar** stycket att göra borde det finnas gott om pengar till att utveckla helt nya och fräscha manusidéer. Men icke. Gång på gång kör de "snikvarianten" och dammar av gammal skåpmat, vilket inte bara resulterar i dåliga filmer, det sänker även värdet på de tecknade originalfilmerna.

** Omkring två miljarder i svenska kronor. Tanken svindlar!

Håller med. Sinnes hur de fortfarande vill göra spelfilmer och att de säljer som de gör, de suger så jävla mycket.

gstone

Jag kom på en lösing som jag tror skulle funka.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


Soscla

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 januari 2022 kl. 16:38:24

Gång på gång kör de "snikvarianten" och dammar av gammal skåpmat, vilket inte bara resulterar i dåliga filmer, det sänker även värdet på de tecknade originalfilmerna.


Håller med dig i allt annat du sa, men vet inte om jag tycker att originalen får sig en törn. De lyser snarare starkare.
It's so fluffy I'm gonna die!

Erika

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2022 kl. 17:19:42
Jag kom på en lösing som jag tror skulle funka.

Tänker du på något i stil med Schneewittchen (1962), Snövit och de sju dvärgarna (1973), Snehvit og de syv dverger (1979), Snövit: en skräcksaga (Snow White: A Tale of Terror, 1997) 7 Zwerge-filmerna (2004-2006), d.v.s. dvärgarna spelas av normalväxta och/eller långa personer istället?

Erika

Tar även och flyttar på ämnet, i dagsläget vet vi inte om den kommande spelfilmen kommer att bli dubbad till någon/några av de nordiska språken.

Anders M Olsson

Citat från: Soscla skrivet 26 januari 2022 kl. 18:14:49
Håller med dig i allt annat du sa, men vet inte om jag tycker att originalen får sig en törn. De lyser snarare starkare.

Ja, för oss som är lite extra intresserade av Disneys filmer framstår originalfilmerna som oerhört mycket bättre vid jämförelse.

Men om du frågar barn på stan, eller kanske t.o.m. deras föräldrar, är det inte säkert att de ens har sett de tecknade originalen. De ursprungliga filmerna blir bortglömda när det finns nyare versioner som ersätter dem i folks medvetande. Det är det jag menar med att spelfilmerna sänker värdet på originalen.

Disneyfantasten

#19
Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 januari 2022 kl. 18:36:06
Ja, för oss som är lite extra intresserade av Disneys filmer framstår originalfilmerna som oerhört mycket bättre vid jämförelse.

Men om du frågar barn på stan, eller kanske t.o.m. deras föräldrar, är det inte säkert att de ens har sett de tecknade originalen. De ursprungliga filmerna blir bortglömda när det finns nyare versioner som ersätter dem i folks medvetande. Det är det jag menar med att spelfilmerna sänker värdet på originalen.

Precis, de är EXTREMT överskattade, i synnerhet Djungelboken (2016) tätt följd av Lejonkungen (2019)... (dessa borde vara olagliga och bannlysta för all evig framtid, att inkludera dessa birde vara olagligt och åtalbart, fick jag bestämma så skulle dessa aldrig existera överhuvudtaget, det gör att jag känner att vilja låsa varenda kopia i hela världen i ett topphemligt valv varesig det är fysisk media, streaming, biovisning eller något annat media överhuvudtaget!  >:( )

Som sann Disney-fantast ser jag det som en enorm vikt att bevara Disneys anseende och se till att kommande generationer får växa upp med (de tecknade versionerna av) Snövit och De Sju Dvärgarna, Pinocchio, Dumbo, Bambi, Askungen, Alice i Underlandet, Peter Pan, Lady och Lufsen, Törnrosa, Pomgo och De 101 Dalmatinerna, Djungelboken, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret, Aladdin och Lejonkungen och INTE med skräp som 2016-års Djungelboken, 2019-års Lejonkungen, Doug, Rasten, Kim Possible, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Phineas och Ferb, Ersättarna, En Jycke i Klassen, Hannah Montana, Austin och Ally, Violetta, HighSchool Musical och Pepper Ann! Rätt ska vara rätt!

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 januari 2022 kl. 17:45:59
Låt höra då?

Avända rikiga kortväxta personer för att spela dvärgana och framställ dom mer respectfult och seröst.

Dom kankse även kan a kunslutur från Kortväxad folk aktivster.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 januari 2022 kl. 18:55:31
Precis, de är EXTREMT överskattade, i synnerhet Djungelboken (2016) tätt följd av Lejonkungen (2019)... (dessa borde vara olagliga och bannlysta för all evig framtid, att inkludera dessa birde vara olagligt och åtalbart, fick jag bestämma så skulle dessa aldrig existera överhuvudtaget, det gör att jag känner att vilja förstöra varenda kopia i hela världen med dynamit varesig det är fysisk media, streaming, biovisning eller något annat media överhuvudtaget!  >:( )

Du behöver inte överdriva heller.

Låt folk få göra som dom  vill.

Om dom villl se fiolen får dom villl göra det.

Att bannlysa något media för all evig framtid är ju aldrig något bra.

Och att  förstöra varenda kopia i hela världen med dynamit varesig det är fysisk media, streaming, biovisning  låter rätt galet.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2022 kl. 20:20:22
Du behöver inte överdriva heller.

Låt folk få göra som dom  vill.

Om dom villl se fiolen får dom villl göra det.

Att bannlysa något media för all evig framtid är ju aldrig något bra.

Och att  förstöra varenda kopia i hela världen med dynamit varesig det är fysisk media, streaming, biovisning  låter rätt galet.

De är dock fortfarande extremt överskattade, jag skulle inte inkludera dem om jag så blev mordhotat till dem, dessa två filmer går emot allt som jag står för, jag känner mig fördärvad bara jag hör talas om dem, jag får sån fruktansvärd huvudvärk... (okej jag överdriver en smula, men de är iallafall allt annat än bra)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2022 kl. 20:20:22
Du behöver inte överdriva heller.

Låt folk få göra som dom  vill.

Om dom villl se fiolen får dom villl göra det.

Att bannlysa något media för all evig framtid är ju aldrig något bra.

Och att  förstöra varenda kopia i hela världen med dynamit varesig det är fysisk media, streaming, biovisning  låter rätt galet.

Redigerade nyss mitt inlägg och bytte ut det där med dynamiten!

Lilla My

Citat från: Soscla skrivet 26 januari 2022 kl. 18:14:49
Håller med dig i allt annat du sa, men vet inte om jag tycker att originalen får sig en törn. De lyser snarare starkare.

Det är fan sant. Att se de gamla klassikerna i jämförelse med de moderna live action-filmerna får mig att uppskatta de gamla animerade versionerna ännu mer än jag redan gör   ;) haha!

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 27 januari 2022 kl. 16:35:57
Det är fan sant. Att se de gamla klassikerna i jämförelse med de moderna live action-filmerna får mig att uppskatta de gamla animerade versionerna ännu mer än jag redan gör   ;) haha!

Samma här! Jag ser det som extra stor vikt att bevara de tecknade!  ;)

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 januari 2022 kl. 16:43:02
Samma här! Jag ser det som extra stor vikt att bevara de tecknade!  ;)

"bevara" ? De tecknade filmerna kommer inte gå någonstans så det är inget du behöver bekymra dig över.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 27 januari 2022 kl. 16:48:59
"bevara" ? De tecknade filmerna kommer inte gå någonstans så det är inget du behöver bekymra dig över.

Fast det som Anders M Olsson säger oroar mig ordentligt och ger mig återfall...

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 januari 2022 kl. 16:51:19
Fast det som Anders M Olsson säger oroar mig ordentligt och ger mig återfall...

Du kan inte tvinga folk att gillar gamla filmer. Men det kommer alltid finnas fans till gamla Disney-klassiker, precis som det alltid kommer finnas fans till Chaplins stumfilmer.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 27 januari 2022 kl. 17:49:25
Du kan inte tvinga folk att gillar gamla filmer. Men det kommer alltid finnas fans till gamla Disney-klassiker, precis som det alltid kommer finnas fans till Chaplins stumfilmer.

Jag har väl inte påstått att "tvinga" heller...?  ??? (jag kan dock uppmuntra, men det är något helt annat)

MOA


Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 27 januari 2022 kl. 21:33:53
Tvingen inga & gilla filmer!

Självfallet inte, det var inte poängen.

Jag ville bara konstatera och understryka att jag ser stor vikt att värna om Disneys anseende likaväl som värna om vår planet!  ;) (det var min poäng)

Miikee

Jag håller nästan med att jag tycker dem borde sluta med remakesen (vet inte ens om det är ett ord hahah). Mestadels eftersom några av dem har inte tillfört något nytt. Lejonkungen och Djungelboken tyckte jag inte om för att tycker det fortfarande ser konstigt ut när djuren talar haha  ;D Jag gillade dock den otecknade skönheten och odjuret.

Men på något vis tycker jag de otecknade filmerna är lättare att relatera till än de tecknade även om jag älskar dem. Jag kom ihåg när jag såg den otecknade Peter Pan från 2003 (osäker på årtal och är tekniskt sätt ingen remake) och jag älskade den. Det är något när riktiga människor spelar fantasifigurer som gör det mer relaterbart och lättare att fantisera ihop saker själv (min åsikt). Jag fick till exempel inte alls samma känsla när jag såg den gamla tecknade Peter Pan.

Detta låter säkert helflummigt haha! Men det är min åsikt :)

Disneyfantasten

#33
Citat från: Miikee skrivet 28 januari 2022 kl. 01:42:56
Jag håller nästan med att jag tycker dem borde sluta med remakesen (vet inte ens om det är ett ord hahah). Mestadels eftersom några av dem har inte tillfört något nytt. Lejonkungen och Djungelboken tyckte jag inte om för att tycker det fortfarande ser konstigt ut när djuren talar haha  ;D Jag gillade dock den otecknade skönheten och odjuret.

Men på något vis tycker jag de otecknade filmerna är lättare att relatera till än de tecknade även om jag älskar dem. Jag kom ihåg när jag såg den otecknade Peter Pan från 2003 (osäker på årtal och är tekniskt sätt ingen remake) och jag älskade den. Det är något när riktiga människor spelar fantasifigurer som gör det mer relaterbart och lättare att fantisera ihop saker själv (min åsikt). Jag fick till exempel inte alls samma känsla när jag såg den gamla tecknade Peter Pan.

Detta låter säkert helflummigt haha! Men det är min åsikt :)

Dock är 2003-års Peter Pan inte alls producerad av Disney utan ett helt annat företag!  ;) (i vilket fall som helst får jag säga att jag tycker 2003-års film är okej, men inte mycket mer än så)

Däremot kommer Disney att lansera Peter Pan & Wendy på Disney+ i år...

Men jämfört med nyversionerna av Djungelboken, Lejonkungen Lady och Lufsen, Mulan samt Alice i Spegellandet (troligtvis också Bambi, Robin Hood och AristoCats) så tycker jag iallafall att Tim Burton's Alice i Underlandet, Maleficent, Berättelsen om Askungen, Skönheten och Odjuret, Dumbo, Aladdin och Cruella är okej... (troligtvis samma med Peter Pan & Wendy, Den Lilla Sjöjungfrun och Snövit)

Annars tycker jag att de två Dalmatiner-spelfilmerna från 1996 & 2000 är mycket bättre än de senare remake-filmerna även om jag liksom alla andra fall fortfarande tycker att den tecknade är klart bäst!

KurageDHH

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 januari 2022 kl. 21:37:59
Självfallet inte, det var inte poängen.

Jag ville bara konstatera och understryka att jag ser stor vikt att värna om Disneys anseende likaväl som värna om vår planet!  ;) (det var min poäng)

Men varför vill du påverka människornas smak? Låt dom gilla de filmer och serier som DU tycker är skräp.

Disneyfantasten

Citat från: KurageDHH skrivet 28 januari 2022 kl. 11:33:32
Men varför vill du påverka människornas smak? Låt dom gilla de filmer och serier som DU tycker är skräp.

Varför ifrågasätta mig, jag har inte sagt något om att påverka så var lite schysst och låt mig ha mitt anseende!  ;)

KurageDHH

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2022 kl. 12:04:53
Varför ifrågasätta mig, jag har inte sagt något om att påverka så var lite schysst och låt mig ha mitt anseende!  ;)

Ingen bryr sig om ditt anseende ändå! Låt framtida generationer va fria och avgöra/tycka vad dom vill!
Att tvinga dom att va gamla serier/och filmer-fans och inte får se nån nyare serier/filmer från Disney är slaveri!

Disneyfantasten

#37
Citat från: KurageDHH skrivet 28 januari 2022 kl. 14:29:26
Ingen bryr sig om ditt anseende ändå! Låt framtida generationer va fria och avgöra/tycka vad dom vill!
Att tvinga dom att va gamla serier/och filmer-fans och inte får se nån nyare serier/filmer från Disney är slaveri!

Nu tycker jag att du har lite tråkig ton och överreagerar!

Först och främst får du tänka på att jag är autistisk!

För det andra, om du inte gillar mina anseenden, skriv då ingenting överhuvudtaget!

För det tredje, inte ett ord till om tvinga, det är ett hårt och starkt ord och jag har inte alls sagt någonting om det!

För det fjärde, om du promt ska prata med mig om sånt här eller liknande så får du ta det genom PM!

För det femte, inte ett ord till om slaveri, det är ett överdrivet, hård och starkt ord, det jag ville poängtera handlar inte alls om slaveri!

För det sjätte, var lite schysstare mot mig!

Nu vill jag inte ha fler tillsägelser och oskyldiga anklagelser för jag vill bara ha det trevligt på detta forum!

KurageDHH

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2022 kl. 14:44:41
Nu tycker jag att du har lite tråkig ton och överreagerar!

Först och främst får du tänka på att jag är autistisk!

För det andra, om du inte gillar mina anseenden, skriv då ingenting överhuvudtaget!

För det tredje, inte ett ord till om tvinga, det är ett hårt och starkt ord och jag har inte alls sagt någonting om det!

För det fjärde, om du promt ska prata med mig om sånt här eller liknande så får du ta det genom PM!

För det femte, inte ett ord till om slaveri, det är ett överdrivet, hård och starkt ord, det jag ville poängtera handlar inte alls om slaveri!

För det sjätte, var lite schysstare mot mig!

Nu vill jag inte ha fler tillsägelser och oskyldiga anklagelser för jag vill bara ha det trevligt på detta forum!

Jag ber om ursäkt om att jag inte visste att du är autistisk. :'( Jag är också autistisk.

MOA

Citat från: KurageDHH skrivet 28 januari 2022 kl. 15:42:19
Jag ber om ursäkt om att jag inte visste att du är autistisk. :'( Jag är också autistisk.
Jag med :(

Disneyfantasten

Citat från: KurageDHH skrivet 28 januari 2022 kl. 15:42:19
Jag ber om ursäkt om att jag inte visste att du är autistisk. :'( Jag är också autistisk.
Citat från: MOA skrivet 28 januari 2022 kl. 16:04:49
Jag med :(

Okej, jag förlåter er, jag ser att ni båda har renat era samveten.

Viktor

Varför har ni sån ton? Kan ni inte framföra vad ni tycker utan att bråka? Och varför all denna negativitet mot Disneyfantasten? Han säger ju bara vad han tycker!

gstone

Jag tycker i alla fall inte dom, borde erästta dvärgana i remakenm
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2022 kl. 07:04:33
. (troligtvis samma med Peter Pan & Wendy, Den Lilla Sjöjungfrun och Snövit)



Live-action Pinocchio då ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2022 kl. 07:04:33

Men jämfört med nyversionerna av Djungelboken, Lejonkungen Lady och Lufsen, Mulan samt Alice i Spegellandet (troligtvis också Bambi, Robin Hood och AristoCats) så tycker jag iallafall att Tim Burton's Alice i Underlandet, Maleficent, Berättelsen om Askungen, Skönheten och Odjuret, Dumbo, Aladdin och Cruella är okej... (troligtvis samma med Peter Pan & Wendy, Den Lilla Sjöjungfrun och Snövit)


Robin Hood behöver ingen remake >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2022 kl. 07:04:33
Men jämfört med nyversionerna av Djungelboken, Lejonkungen Lady och Lufsen, Mulan samt Alice i Spegellandet (troligtvis också Bambi, Robin Hood och AristoCats) så tycker jag iallafall att Tim Burton's Alice i Underlandet, Maleficent, Berättelsen om Askungen, Skönheten och Odjuret, Dumbo, Aladdin och Cruella är okej... (troligtvis samma med Peter Pan & Wendy, Den Lilla Sjöjungfrun och Snövit
Lady och Lufsen var bra dubbade.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

Citat från: Viktor skrivet 29 januari 2022 kl. 20:29:31
Varför har ni sån ton? Kan ni inte framföra vad ni tycker utan att bråka? Och varför all denna negativitet mot Disneyfantasten? Han säger ju bara vad han tycker!

Han måste ändå acceptera om barn och unga vill se Phineas och Ferb, Gravity Falls och Ducktales (2017) (och så får jag inte glömma bort Amphibia) så låt dom växa upp med de. Det finns ingen anledning att förbjuda dom att se dessa serier.

Disneyfantasten

Citat från: KurageDHH skrivet 12 mars 2022 kl. 08:42:33
Han måste ändå acceptera om barn och unga vill se Phineas och Ferb, Gravity Falls och Ducktales (2017) (och så får jag inte glömma bort Amphibia) så låt dom växa upp med de. Det finns ingen anledning att förbjuda dom att se dessa serier.

Det finns heller ingen anledning för mig att vilja ha med de serierna att göra.

Förresten så är DuckTales (2017) den enda av de du nämner som jag tycker är okej.

Var det förresten verkligen nödvändigt att dra upp en en och en halv månad gammal diskussion bara för det här? (om du promt ska dra upp sådant får du ta det genom PM istället)

MOA


Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 januari 2022 kl. 18:55:31
Precis, de är EXTREMT överskattade, i synnerhet Djungelboken (2016) tätt följd av Lejonkungen (2019)... (dessa borde vara olagliga och bannlysta för all evig framtid, att inkludera dessa birde vara olagligt och åtalbart, fick jag bestämma så skulle dessa aldrig existera överhuvudtaget, det gör att jag känner att vilja låsa varenda kopia i hela världen i ett topphemligt valv varesig det är fysisk media, streaming, biovisning eller något annat media överhuvudtaget!  >:( )

Som sann Disney-fantast ser jag det som en enorm vikt att bevara Disneys anseende och se till att kommande generationer får växa upp med (de tecknade versionerna av) Snövit och De Sju Dvärgarna, Pinocchio, Dumbo, Bambi, Askungen, Alice i Underlandet, Peter Pan, Lady och Lufsen, Törnrosa, Pomgo och De 101 Dalmatinerna, Djungelboken, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret, Aladdin och Lejonkungen och INTE med skräp som 2016-års Djungelboken, 2019-års Lejonkungen, Doug, Rasten, Kim Possible, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Phineas och Ferb, Ersättarna, En Jycke i Klassen, Hannah Montana, Austin och Ally, Violetta, HighSchool Musical och Pepper Ann! Rätt ska vara rätt!
var det verkligen nödvändigt att vara så taskig igen? jag trodde vi hade rett ut det här...... vad är det äns för fel på nån av dom serierna?

förresten, du skrev En Jycke i Klassen två gånger.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 januari 2022 kl. 18:55:31
Kim Possible
bäst att du menar Disney Channel TV filmen och INTE serien.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 mars 2022 kl. 08:46:14
Det finns heller ingen anledning för mig att vilja ha med de serierna att göra.

så varför tar du äns upp dom?

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2022 kl. 14:44:41
Nu tycker jag att du har lite tråkig ton och överreagerar!

Först och främst får du tänka på att jag är autistisk!

För det andra, om du inte gillar mina anseenden, skriv då ingenting överhuvudtaget!

För det tredje, inte ett ord till om tvinga, det är ett hårt och starkt ord och jag har inte alls sagt någonting om det!

För det fjärde, om du promt ska prata med mig om sånt här eller liknande så får du ta det genom PM!

För det femte, inte ett ord till om slaveri, det är ett överdrivet, hård och starkt ord, det jag ville poängtera handlar inte alls om slaveri!

För det sjätte, var lite schysstare mot mig!

Nu vill jag inte ha fler tillsägelser och oskyldiga anklagelser för jag vill bara ha det trevligt på detta forum!
känns lite hypokritiskt för dig att säga så faktiskt.

Will Siv

Citat från: Viktor skrivet 29 januari 2022 kl. 20:29:31
Varför har ni sån ton? Kan ni inte framföra vad ni tycker utan att bråka? Och varför all denna negativitet mot Disneyfantasten? Han säger ju bara vad han tycker!
men han behöver ju inte vara taskig heller.

Will Siv

#54
Citat från: KurageDHH skrivet 28 januari 2022 kl. 11:33:32
Men varför vill du påverka människornas smak? Låt dom gilla de filmer och serier som DU tycker är skräp.
håller med.

förstår inte hur han kalla nån av serierna "skräp" ( förutom live action sitcoms och nyinspelningarna )

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2022 kl. 20:20:22
Du behöver inte överdriva heller.

Låt folk få göra som dom  vill.

Om dom villl se fiolen får dom villl göra det.

Att bannlysa något media för all evig framtid är ju aldrig något bra.

Och att  förstöra varenda kopia i hela världen med dynamit varesig det är fysisk media, streaming, biovisning  låter rätt galet.
helt rätt!

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 22 april 2022 kl. 20:05:04
var det verkligen nödvändigt att vara så taskig igen? jag trodde vi hade rett ut det här...... vad är det äns för fel på nån av dom serierna?

förresten, du skrev En Jycke i Klassen två gånger.bäst att du menar Disney Channel TV filmen och INTE serien.

så varför tar du äns upp dom?
Citat från: Will Stewart skrivet 22 april 2022 kl. 20:07:18
känns lite hypokritiskt för dig att säga så faktiskt.
Citat från: Will Stewart skrivet 22 april 2022 kl. 20:08:27
men han behöver ju inte vara taskig heller.
Citat från: Will Stewart skrivet 22 april 2022 kl. 20:09:05
håller med.

förstår inte hur han kalla nån av serierna "skräp" ( förutom live action sitcoms och nyinspelningarna )
Citat från: Will Stewart skrivet 22 april 2022 kl. 20:12:07
helt rätt!

Snälla börja inte nu igen, de där inläggen är flera månader gamla...

Om du promt ska ta upp sådana saker så kan du ju lika gärna diskutera i PM... (jag har bara sagt mina åsikter så varför dra upp det här)

Läs inlägget jag skrev 27 januari 2022, kl. 21:37:59;

"Självfallet inte, det var inte poängen"

För den delen, du får komma ihåg att jag är inbiten autist, det är ju absolut ingenting offensivt av mig!

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Just nu cirkulerar det ett rykte på X (Twitter) om att en teaser trailer till filmen kommer visas på Show East EXPO nästa vecka. Dock inte säkert om den kommer ut till allmänheten.

Ju mer jag ser kränkta snöflingor och vuxna bebisar gnälla över filmen och Rachel desto mer nyfiken blir jag på att se den. Dom nya låtarna är dessutom skrivna av Pasek & Paul (ligger också bakom låtarna i The Greatest Showman) och manuset är skrivet av bland annat Greta Gerwig (regissören till Barbie). Det har också ryktats om att dom som var på testvisningen av filmen i somras ska ha varit väldigt positiva. Dom sa att Rachel var fantastiskt i sin roll, likaså dom andra skådisarna. Och dom nya låtarna gav dom gåshud.

Jag tror nån av dom skrev om det på Reddit

gstone

Citat från: E skrivet 21 oktober 2023 kl. 19:54:30Just nu cirkulerar det ett rykte på X (Twitter) om att en teaser trailer till filmen kommer visas på Show East EXPO nästa vecka. Dock inte säkert om den kommer ut till allmänheten.

Ju mer jag ser kränkta snöflingor och vuxna bebisar gnälla över filmen och Rachel desto mer nyfiken blir jag på att se den. Dom nya låtarna är dessutom skrivna av Pasek & Paul (ligger också bakom låtarna i The Greatest Showman) och manuset är skrivet av bland annat Greta Gerwig (regissören till Barbie). Det har också ryktats om att dom som var på testvisningen av filmen i somras ska ha varit väldigt positiva. Dom sa att Rachel var fantastiskt i sin roll, likaså dom andra skådisarna. Och dom nya låtarna gav dom gåshud.

Jag tror nån av dom skrev om det på Reddit
Äntilgen en vettig person :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.