Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nya Röstskådespelarna

Startat av Christian Hedlund, 18 juli 2019 kl. 07:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 januari 2022 kl. 23:36:14
Det är Louise Raeders son, hans fullständiga namn är Anton Olofson Raeder.
Vänta lite, är Anton Raeder Anton Olofsson och han är Louise Raeders son!! :o Det betyder ju att mitt liv varit en lögn!!! >:(

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 14 januari 2022 kl. 23:39:06
Vänta lite, är Anton Raeder Anton Olofsson och han är Louise Raeders son!! :o Det betyder ju att mitt liv varit en lögn!!! >:(

Snälla börja inte nu igen...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2022 kl. 23:41:29
Snälla börja inte nu igen...
Jag måste ta familjen Raeder till domstolen! Anton har lurat mig genom att inte ha samma efternamn som sin mamma och syskon!  >:( de har gjort mitt liv till en lögn!  >:( Detta är ett stort bedrägeri!

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 14 januari 2022 kl. 23:43:31
Jag måste ta familjen Raeder till domstolen! Anton har lurat mig genom att inte ha samma efternamn som sin mamma och syskon!  >:( de har gjort mitt liv till en lögn!  >:( Detta är ett stort bedrägeri!

Sluta tramsa dig nu, både Anton och Elina har ibland haft andra efternamn, ingen av dem har menat något ont mot dig...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2022 kl. 23:46:27
Sluta tramsa dig nu, både Anton och Elina har ibland haft andra efternamn, ingen av dem har menat något ont mot dig...
Eftersom ni alla hatar mig lämnar jag detta forum. Jag kommer inte tillbaka

TonyTonka

#125
Mina gissningar:

Mikaela Ardai Jennefors och Amanda Jennefors
Simon Sjöquist och Norea Sjöquist
Anton Olofson Raeder och Elina Raeder


Någon av de här paren tror jag att det är.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 14 januari 2022 kl. 19:57:44
Måste ha blivit något fel i länken om Charlotte för att jag har väldigt svårt att tro att hon har varit med i alla över 1400 dubbningar som står på hemsidan.
Ja, det är ett tecken fel i adressen som gör att mitt skript tolkar allting helt fel... :(

Den här länken fungerar bättre och ger ett mer realistiskt resultat för Charlotte Ardai Jennefors:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?sok=Charlotte+Ardai&typ=fritext&avdelning=alla

(Men sen har hon säkerligen varit med i många dubbningar till som inte finns omnämnda på Dubbningshemsidan...)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 januari 2022 kl. 23:36:14
Det är Louise Raeders son, hans fullständiga namn är Anton Olofson Raeder.
Faktum är att hans fullständiga namn såsom han är folkbokförd är Anton Olofsson. Men han verkar själv föredra att kalla sig för Anton Olofson Raeder (märk väl bara ett S), då han vanligtvis brukar crediteras så nuförtiden - men ibland crediteras han ju också Anton Olofsson Raeder eller Anton Raeder; och vid lite äldre dubbningar ofta Anton Olofsson. Men han heter egentligen inte Raeder, om man ser till hans juridiska namn enligt folkbokföringen - men han verkar alltså föredra att själv använda efternamnet Raeder, då han kallar sig så på Facebook.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2022 kl. 01:44:03
Ja, det är ett tecken fel i adressen som gör att mitt skript tolkar allting helt fel... :(

Den här länken fungerar bättre och ger ett mer realistiskt resultat för Charlotte Ardai Jennefors:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?sok=Charlotte+Ardai&typ=fritext&avdelning=alla

(Men sen har hon säkerligen varit med i många dubbningar till som inte finns omnämnda på Dubbningshemsidan...)
Faktum är att hans fullständiga namn såsom han är folkbokförd är Anton Olofsson. Men han verkar själv föredra att kalla sig för Anton Olofson Raeder (märk väl bara ett S), då han vanligtvis brukar crediteras så nuförtiden - men ibland crediteras han ju också Anton Olofsson Raeder eller Anton Raeder; och vid lite äldre dubbningar ofta Anton Olofsson. Men han heter egentligen inte Raeder, om man ser till hans juridiska namn enligt folkbokföringen - men han verkar alltså föredra att själv använda efternamnet Raeder, då han kallar sig så på Facebook.
Fast hon står bara som Charlotte Ardai.
Nu blir Adam ännu mer sur.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 15 januari 2022 kl. 11:34:10
Fast hon står bara som Charlotte Ardai.
Nu blir Adam ännu mer sur.
Jag valde att bara söka på det namnet, för att vara säker på att få med alla förekomster - detta eftersom sökfunktionen söker efter alla förekomster av söksträngen exakt så som den angivits, och jag minns att det har hänt i några fall att hon har crediterats officiellt som "Charlotte Ardai". Troligen har jag korrigerat de förekomsterna och själv skrivit dit Jennefors när jag skrivit av officiella credits, men jag kan inte utesluta möjligheten att jag missat något ställe.

Just därför är det alltid bättre att söka på kortare strängar hellre än längre, just för att inte missa någon förekomst.

Jag ska försöka förbättra Svenska röster och credits med en ordentlig sökfunktion och klickbara namn - ungefär som IMDb - men eftersom det inte direkt går på nolltid och kräver att man verkligen har tungan rätt i munnen, så har det tyvärr inte blivit av än.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2022 kl. 01:05:49
Jag valde att bara söka på det namnet, för att vara säker på att få med alla förekomster - detta eftersom sökfunktionen söker efter alla förekomster av söksträngen exakt så som den angivits, och jag minns att det har hänt i några fall att hon har crediterats officiellt som "Charlotte Ardai". Troligen har jag korrigerat de förekomsterna och själv skrivit dit Jennefors när jag skrivit av officiella credits, men jag kan inte utesluta möjligheten att jag missat något ställe.

Just därför är det alltid bättre att söka på kortare strängar hellre än längre, just för att inte missa någon förekomst.

Jag ska försöka förbättra Svenska röster och credits med en ordentlig sökfunktion och klickbara namn - ungefär som IMDb - men eftersom det inte direkt går på nolltid och kräver att man verkligen har tungan rätt i munnen, så har det tyvärr inte blivit av än.
Så när man söker på Charlotte Ardai Jennefors kommer de också upp resultat för Joakim Jennefors

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 16 januari 2022 kl. 14:02:48
Så när man söker på Charlotte Ardai Jennefors kommer de också upp resultat för Joakim Jennefors
Nej, det borde det inte göra eftersom det söker på exakt den söksträng man angivit i sin helhet - d.v.s. den söker inte på enskilda ord utan på hela strängen.

Zebastian

#131
Är Mikaela Tidermark Nelson och Joakim Syskon?

Disneyfantasten

Citat från: Zebastian skrivet 17 januari 2022 kl. 03:58:14
Är Mikaela Tidermark Nelson och Joakim Syskon?

Jag har funderat på samma sak.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 januari 2022 kl. 07:52:44
Jag har funderat på samma sak.

Jag har ingen aning om vart informationen egentligen kommer ifrån, men enligt "dubbnings wiki" är de syskon.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 17 januari 2022 kl. 03:58:14
Är Mikaela Tidermark Nelson och Joakim Syskon?
Javisst är Joakim Tidermark Mikaelas bror.