Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Stan Lee (1922-2018)

Startat av E, 12 november 2018 kl. 20:07:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Legendariska serietecknaren Stan Lee har dött :'( :'( :'( Han är känd för att skapat massor av kända superhjältar

Till exempel:

Spindelmannen
Fantastic Four
Avengers
X-Men
Hulken
Iron Man
Thor
Daredevil
Doktor Strange

Han blev 95 år

qnorsten

Vilken chock. Det kom oväntat, kändes ju som han skulle leva för alltid. Även om 95 år är en väldigt hög ålder.
Insamling utav Tecknade serier och äldre dubbningar
Hemsida: http://alltomtecknat.se
Youtubekanal: https://www.youtube.com/channel/UCVdS0RIlHenwCgijmSkvZug

E

Jag blev också chockad :'( Han gjorde dessutom småroller i alla filmer som är baserade på hans verk

E

Hans ända dubbningsroll var Freds Pappa i Big Hero 6 (tekniskt sätt så spelar han sig själv)

gstone

#4
Det var tråkigt att höra😢

Stan Lee har gjort två film röst roller Fred's pappa som tidagre nänet och sig själv i Teen Titans Go filmen

Men han har gjort några röst roller i tv med. Han var Borgmäsaten i Superhero Squad och spelade sig själv den teckanad Spindelmanen serien från 90-talet. I sista avsnitt för att vara exakt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Det var mycket tråkigt att höra/läsa. Vila i frid.  :'(

TecknatÄlskare


Elios

Verkligen trist. Så sent som bara förra veckan såg jag honom lite i Venom och efter filmen kollade vi igenom alla hans cameoroller i varje Marvel film. Han hade verkligen ett enastående liv.  :'(

Anders

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 12 november 2018 kl. 20:44:23
Hans ända dubbningsroll var Freds Pappa i Big Hero 6 (tekniskt sätt så spelar han sig själv)
Han spelade även sig själv från en parallell dimension i det sista avsnittet av Spider-Man: The Animated Series, även om det kanske inte räknas som dubbning eftersom han inte utgick från en redan befintlig mall på ett annat språk.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

Första populär kulturella ögonblicket jag såg Stan Lee i, var i Simpsons avsnittet I am Angry Yellow, där han spelade sig själv. Jag hade då ingen aning om vem han va. Sen har han mer eller mindre varit med överallt med små inhopp i i diverse populärkulturella sammanhang.

Givetvis har jag växt upp med Spindel-Mannen men då hade Stan lämnat Marvel för länge sen, så även om jag inte haft någon djupare relation till Stan Lee, så lever hans karaktärer och berättelser vidare och kommer göra det långt efter hans död.

Stan Lee bröt mot bestämmelserna i serietidningarna genom att blanda in realistiska samhällsproblem med spännande verklighetsflykt och äventyr, med moraldilemman och Sunda värderingar. Med stora krafter och stort ansvar.

Stan Lee må vara borta, men lär aldrig bli glömd.

Excelsior!
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Citat från: jimstrom skrivet 15 november 2018 kl. 23:29:38
Första populär kulturella ögonblicket jag såg Stan Lee i, var i Simpsons avsnittet I am Angry Yellow, där han spelade sig själv. Jag hade då ingen aning om vem han va. Sen har han mer eller mindre varit med överallt med små inhopp i i diverse populärkulturella sammanhang.

Givetvis har jag växt upp med Spindel-Mannen men då hade Stan lämnat Marvel för länge sen, så även om jag inte haft någon djupare relation till Stan Lee, så lever hans karaktärer och berättelser vidare och kommer göra det långt efter hans död.

Stan Lee bröt mot bestämmelserna i serietidningarna genom att blanda in realistiska samhällsproblem med spännande verklighetsflykt och äventyr, med moraldilemman och Sunda värderingar. Med stora krafter och stort ansvar.

Stan Lee må vara borta, men lär aldrig bli glömd.

Excelsior!

Var han alltså med i ett Simpsons avsnitt hade jag ingen aning om. 🤔

jimstrom

Två stycken faktiskt, det andra avsnittet "Married to the Blob" har en fin hyllning till Hayao Miazaki som jag varmt rekommenderar.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

E

Det är så synd att han dog precis innan Endgame var klar, trots att dom hann spela in hans cameo. Han hade säkert älskat filmen

gstone

Claes Lungmark dubbade Stan Lee i Into The Spiderverse.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.