Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Pelle Kanin 2 - På rymmen

Startat av Elios, 10 mars 2020 kl. 19:54:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juni 2021 kl. 15:00:05
Jag kontaktar SF Studios i början av nästa vecka angående Pelle Kanin 2 - På rymmen, så hoppas jag att de kan ordna fram creditlista innan premiären. :)

Nu är ju det här i och för sig en film från Sony Pictures, så det är förmodligen inte SF som själva beställt dubben - men nu när de distribuerar Sonys filmer bör de ju likväl kunna ordna fram dubbcredits.

Jag ska se  Pelle Kanin 2 - På rymmen.

Men inte nästa helg.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 juni 2021 kl. 15:10:46
Jag ska se  Pelle Kanin 2 - På rymmen.

Men inte nästa helg.
Om bara smittspridningen fortsätter att minska i samma snabba takt som hittills, så att det inte känns riskabelt, så ska jag nog också gå och se Pelle Kanin 2 på bio. Men när är oklart...

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juni 2021 kl. 15:16:24
Om bara smittspridningen fortsätter att minska i samma snabba takt som hittills, så att det inte känns riskabelt, så ska jag nog också gå och se Pelle Kanin 2 på bio. Men när är oklart...

Nu verkar den ha blivit uppskjuten...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 juni 2021 kl. 17:17:50
Nu verkar den ha blivit uppskjuten...
Mycket märkligt... Den var ju fastställd som premiär nu på fredag, men nu helt plötsligt har SF Studios pressajt ändrat premiärdatumet till "Hösten 2021"... :(

Tyckte SF att det var för många premiärer just nu, så att de skulle vinna på att skjuta upp den...? Eller är det Sony Pictures som har skjutit upp premiären i fler länder? Eller tror SF Studios trots allt att personer ännu inte vågar gå på bio (då ju de flesta yngre trots allt inte har hunnit vaccineras än), och att det därför är mer taktiskt att skjuta upp den?

Tråkigt, hursomhelst.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 juni 2021 kl. 17:17:50
Nu verkar den ha blivit uppskjuten...
På MovieZine hittar jag nu följande artikel om uppskjutningen:
https://www.moviezine.se/nyheter/pelle-kanin-2-premiar-skjuts-pa-framtiden

Jag tycker dock det känns som ett märkligt resonemang att så sent som 2 - 3 dagar före premiären komma på att det är så många andra premiärer just nu, så att man därför flyttar fram premiären... Det borde väl rimligen inte ha varit någon jättestor nyhet, då vi alla vetat om att det är många biopremiärer i juni i flera veckors tid...? ???

Jag har i alla fall fått svensk, norsk, dansk och finsk creditlista från SF Studios idag, trots att filmen alltså inte går upp i veckan trots allt. :)

Steffan Rudvall

Tror ni att någon av rösterna blivit utbytt i tvåan?

clara liljeberg


Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2021 kl. 22:11:34
Tror ni att någon av rösterna blivit utbytt i tvåan?

Kanske. Jag skulle i varje fall inte bli allt för förvånad om nån utav Frida och Mimmi Sandén blivit utbytta, mest för att det inte låter som dem i de senare trailrarna, men de har i och för sig inte direkt sagt ett ord vad jag har lyckats höra.

För den delen, har Daniel fått grönt ljus att offentliggöra filmens credits så här långt innan premiären? Han har ju fått credits, men grönt ljus att offentliggöra dem?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Kan du lägga ut credits till denna film ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 juni 2021 kl. 15:50:23
När kan jag se denna film ?
Jag har pratat med SF Studios, och de säger att premiären är flyttad till i september istället för juni. :(

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 juni 2021 kl. 22:25:36
För den delen, har Daniel fått grönt ljus att offentliggöra filmens credits så här långt innan premiären? Han har ju fått credits, men grönt ljus att offentliggöra dem?
Jag har inte fått några förhållningsorder eller önskemål från SF Studios i samband med att de skickade svenska, norska, danska och finska creditlistor, så jag kan bara förmoda att det borde betyda att det är lugnt att publicera dem. :)

Intressant att notera är för övrigt att de svenska, norska, danska och finska dubbningarna gjorts av IYUNO Media Group, medan däremot mixningarna till alla fyra dubbningar istället gjorts av SDI Media. Sannolikt ett första steg efter att IYUNO köpt upp SDI.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juni 2021 kl. 06:29:31
Jag har pratat med SF Studios, och de säger att premiären är flyttad till i september istället för juni. :(
Jag har inte fått några förhållningsorder eller önskemål från SF Studios i samband med att de skickade svenska, norska, danska och finska creditlistor, så jag kan bara förmoda att det borde betyda att det är lugnt att publicera dem. :)

Intressant att notera är för övrigt att de svenska, norska, danska och finska dubbningarna gjorts av IYUNO Media Group, medan däremot mixningarna till alla fyra dubbningar istället gjorts av SDI Media. Sannolikt ett första steg efter att IYUNO köpt upp SDI.

snälla kan jag få en rollista ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

#27
Citat från: gstone skrivet 20 juni 2021 kl. 19:22:32
snälla kan jag få en rollista ?
Jag håller på att skriva av creditlistan nu, och publicerar den vid nästa uppdatering. :)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2021 kl. 22:11:34
Tror ni att någon av rösterna blivit utbytt i tvåan?
Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 juni 2021 kl. 22:25:36
Kanske. Jag skulle i varje fall inte bli allt för förvånad om nån utav Frida och Mimmi Sandén blivit utbytta, mest för att det inte låter som dem i de senare trailrarna, men de har i och för sig inte direkt sagt ett ord vad jag har lyckats höra.
Såvitt jag kan se verkar samtliga crediterade rollfigurer i den första filmen spelas av samma skådespelare i Pelle Kanin 2 - På rymmen (i den mån samma rollfigurer återfinns i den listan), så både Molly, Frida och Mimmi Sandén repriserar sina roller. :)

Dock är det inte alla rollfigurer från den första filmen som är namngivna i creditlistan för tvåan, men utan att ha sett filmen är det inte lätt att veta om de rollfigurerna inte alls medverkar eller inte. Under "Övriga röster" är det i alla fall helt andra namn än i den första filmen.

Tvåan har samma översättare som ettan (Vicki Benckert), men däremot inte samma regissör eller tekniker.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2021 kl. 01:37:34
Jag håller på att skriva av creditlistan nu, och publicerar den vid nästa uppdatering. :)

När skulle vi kunna förvänta oss nästa uppdatering?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 juni 2021 kl. 16:56:56
När skulle vi kunna förvänta oss nästa uppdatering?
Jag håller på att göra klar en recension, som ska ut samtidigt - därför är det svårt att säga en exakt tidpunkt. Men troligen någon gång mellan ikväll och onsdag kväll, eller absolut senast före midsommar. :)