Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Experten

Citat från: TonyTonka skrivet 10 februari 2013 kl. 02:27:47
Det är inte låten utan nummret folk röstat på, jag menar, Änglavingar, Christer Turkman, klädombyten, tillfälligt bananbrott, mm, Det är en supershow.

OMG!

Lilla My

Ska jag vara ärlig så diggade jag Bananens låt. Jag börjar gilla honom mer och mer, ju mer han går ifrån det sexistiska skämten och satsar med på att faktiskt vara rolig för fler än barn som tycker "rumpa" är ett roligt ord. Jag tar ju hans låt i år tusenfalt mer än den förra året, då denna satte sig fast i hjärnan och vägrade fan inte lämna skallen!

Även han första snubben (som jag glömt namnet på) hade en bra låt. Tyckte den var sådär i lördags, men såg reprisen igår och låten växer för varje gång man hör den.

Resten har vart sådär. Yohios låt var helt ok, men om han kommer till Eurovision kan vi lätt räkna med en 15 - 20'de plats. Davids låt var urvattnad och inget att ha, hans låt förra året var mycket bättre.

Dessutom, så hade det vart otroligt kul om vi skickade Sean till Eurovision. Sverige som ska vara så stelt och verkligen ta Eurovision på allvar. Hade blivit riktigt fina och roliga reaktioner!  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Fantasygold skrivet 11 februari 2013 kl. 11:42:59
Yohios låt var helt ok, men om han kommer till Eurovision kan vi lätt räkna med en 15 - 20'de plats. Davids låt var urvattnad och inget att ha, hans låt förra året var mycket bättre.
Jag håller med dig om David Lindgrens låt, som jag också tyckte var betydligt sämre än hans låt ifjol.

Däremot tyckte jag verkligen om Yohios låt, och jag tror att den skulle ligga väldigt bra till i Eurovision Song Contest. Så där håller jag verkligen inte med dig.

Citat från: Fantasygold skrivet 11 februari 2013 kl. 11:42:59
Dessutom, så hade det vart otroligt kul om vi skickade Sean till Eurovision. Sverige som ska vara så stelt och verkligen ta Eurovision på allvar. Hade blivit riktigt fina och roliga reaktioner!  ;)
Nej, gud förbjude! Jag vill verkligen inte att Sverige ska komma sist, vilket garanterat händer om vi skulle skicka Sean Banan...

Experten

#18
..................................

Experten

#19
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 februari 2013 kl. 13:12:55
Nej, gud förbjude! Jag vill verkligen inte att Sverige ska komma sist, vilket garanterat händer om vi skulle skicka Sean Banan...
Jag har lovat att avskeda Christer Björkman om Sverige kommer sämre än plats nummer 20 i finalen... ;D :o

Experten


TonyTonka

#21
Jag tror faktist inte att Sean Banan skulle hamna sist. Jag tror faktist att många i Europa skulle gilla hans show, det finns väl barn i europa också? Visserligen fattar de inte språket, men när Verka Serduchka sjöng på femtioelva språk år 2007 slutade han tvåa. Då var jag tolv år (om man ska vara petnoga var jag 11, skulle fylla 12 eftersom att jag fyller år på hösten) och fattade knappt vad han sjöng (vilket jag delvis gör idag), men jag diggade ändå låten.

Vad gäller Yohio har han en mycket bra chans om han skulle vinna, synd bara att Japan inte ligger i Europa, då hade vi fått fett med röster från dem  ;D

Vad tror ni skulle hända om man skickade Louise Hoffsten eller David Lindgren till Eurovision? Louise vet jag inte, men jag skulle tro att David är för lik Eric Saade.

Nu på lördag tävlar bland annat Caroline af Ugglas och en showgrupp där Tommy Körberg, Claes Malmberg, Johan Rabeus och Mats Ronander ingår  ;D

Citat från: Experten skrivet 11 februari 2013 kl. 18:35:18
Jag har lovat att äta upp Christer Björkman om Sverige kommer sämre än plats nummer 20 i finalen... ;D :o

Om vi hamnar sämre än tjugo i finalen, filma när du äter upp Björkman och lägg upp det på youtube  ;)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Experten

#22
Jag tror inte det finns femtioelva språk i hela världen... Eller finns det så många språk ::)

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet 13 februari 2013 kl. 18:39:13
Jag tror faktist inte att Sean Banan skulle hamna sist. Jag tror faktist att många i Europa skulle gilla hans show, det finns väl barn i europa också?

Jag tror faktiskt också han hade kommit bättre till än sista plats. "Roliga" inslag och låtar brukar antingen floppa eller toppa, och Sean har en låt med gung i som sätter sig, och man glömmer inte bort varken låten eller framträdandet med detsamma heller, så han kommer nog inte floppa. Dessutom har han ju rykte om att vara P12-favorit och barnslig här i Sverige, men det vet ju inte resten av Europa ;)

Citat från: TonyTonka skrivet 13 februari 2013 kl. 18:39:13
Vad tror ni skulle hända om man skickade Louise Hoffsten eller David Lindgren till Eurovision? Louise vet jag inte, men jag skulle tro att David är för lik Eric Saade.

Ingen av dem hade nog kommit bra till. Vi har troligtvis intagit vår 15 - 25'de plats.

Citat från: TonyTonka skrivet 13 februari 2013 kl. 18:39:13
Nu på lördag tävlar bland annat Caroline af Ugglas och en showgrupp där Tommy Körberg, Claes Malmberg, Johan Rabeus och Mats Ronander ingår  ;D

Körberg, Malmberg och Rabeus ~<3 Höga förväntningar där. Hoppas bara på en grym låt så är jag nöjd. Ugglas är jag lite mer orolig för. Hon är asgrym för att hon vågar var sig själv och så, men något med henne gör att jag verkligen ogillar henne. Vet inte vad det är. Henne låtar är antingen underbara eller får mig att vilja riva öronen av mig. "Snälla snälla" var en sådan, och gudars skymning vad jag hatar den låten!  Hoppas inte hon gör om samma misstag.

TonyTonka

Citat från: Fantasygold skrivet 14 februari 2013 kl. 02:34:03
Jag tror faktiskt också han hade kommit bättre till än sista plats. "Roliga" inslag och låtar brukar antingen floppa eller toppa, och Sean har en låt med gung i som sätter sig, och man glömmer inte bort varken låten eller framträdandet med detsamma heller, så han kommer nog inte floppa. Dessutom har han ju rykte om att vara P12-favorit och barnslig här i Sverige, men det vet ju inte resten av Europa ;)

Ingen av dem hade nog kommit bra till. Vi har troligtvis intagit vår 15 - 25'de plats.

Körberg, Malmberg och Rabeus ~<3 Höga förväntningar där. Hoppas bara på en grym låt så är jag nöjd. Ugglas är jag lite mer orolig för. Hon är asgrym för att hon vågar var sig själv och så, men något med henne gör att jag verkligen ogillar henne. Vet inte vad det är. Henne låtar är antingen underbara eller får mig att vilja riva öronen av mig. "Snälla snälla" var en sådan, och gudars skymning vad jag hatar den låten!  Hoppas inte hon gör om samma misstag.

Att Sean Banans låt sätter sig håller jag fullständigt med om, jag går fortfarande runt och sjunger "Copacabanana"  ;D

Caroline af Ugglas är sisådär, år 2007 (då hon framförde låten Tror på dig och slutade 6:a) var grymt dålig, Snälla Snälla var väl sådär, men jag stör mig på att hennes röst spricker hela tiden  >:(

Jag har varit grymt nyfiken på Claes Malmberg, Johan Rabeus, Tommy Körberg och Mats Ronanders bidrag ända sedan jag läste att de skulle vara med.

Vad tycker ni förresten om låtarna som är i Andra Chansen? (Alltså Cookies N Beans, Eric Gadd, Erik Stegerstedt & Tone Damali, Anton Ewald)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet 14 februari 2013 kl. 12:39:36
Vad tycker ni förresten om låtarna som är i Andra Chansen? (Alltså Cookies N Beans, Eric Gadd, Erik Stegerstedt & Tone Damali, Anton Ewald)

"Meh". De flesta är "meh".

Antons låt är klart bäst av dem hittills, önskar den hade gått till final. Den satte sig inte först, men när jag såg programmet en andra gång sjöng jag på den hela dagen efter, så den sätter sig fast någonstans i alla fall. Ett stort plus med dansare på scen också, då det är något jag gillar (om vi ska ha en motpol emot min "instrument på scen"-avsky).

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 14 februari 2013 kl. 12:39:36
Vad tycker ni förresten om låtarna som är i Andra Chansen? (Alltså Cookies N Beans, Eric Gadd, Erik Stegerstedt & Tone Damali, Anton Ewald)
Cookies 'n Beans låt blev jag väldigt förtjust i, och den tycker jag borde ha gått direkt till final. De andra tre blev jag inte särskilt begeistrad av, utan känns ganska medelmåttiga.

Lilla My

Har nu lyssnat på både Ugglas och Ravaillacz på hemsidan, och faktiskt är båda bra. Ugglas låt är inte jobbig, men den passar inte riktigt in i Mello känner jag. Gubbarnas låt däremot var fan underbar! Den sätter sig fast som fan ;D

Experten

#28
Tyvärr så var det ett rätt så svagt startfält denna kväll

Experten

#29
Vad tyckte ni om kvällens bidrag?