Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2020 kl. 21:09:26
Det återstår att se angående Timon och Pumbaa...

Nu har jag inte koll på vilka avsnitt som tilläggsdubbats, men med tanke på att Birgitta Larsson återkom som Törnrosa i Sofia Den Första 2014 efter 34-35 år (omdubbningen av Törnrosa användes först vid nypremiären på bio 29 mars 1980, även om största delen av omdubbningen antagligen gjordes vintern 1979), så är det ju inte helt omöjligt att Frank Ådahl, Diana Nunez och Anders Aldgård kan återkomma!  :) (dessutom så återkom Svante Thuresson som Rafiki i spelfilms-versionen ifjol, plus att han också var med som Ludwig Von Anka i Nya DuckTales), om de skulle visa sig ha förhinder kanske de ersätta av Joakim Jennefors, Suzanna Dilber/Livia Millhagen, Magnus Rongedal/Christian Hedlund respektive Jacob Nordenson, vi får vänta och se...

Hursomhelst så borde Banzai med allra största säkerhet återigen spelas av Anders Öjebo...

Skulle gissa ZAzu blir Magnus Rongeda då, dåHedlund nog valdes för att han var lik John oliver ,

Livia Millhagen lär ju knappast komma på fråga med tanke på budgeten LOL
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 april 2020 kl. 21:12:33
När var  Suzanna Dilber Shenzi ???

Känner mest tiill henne som Lola kaniin !

Här kan du läsa vilka dubbningar Livia Millhagen varit med i!  ;)

www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?sok=suzanna+dilber&typ=fritext&avdelning=alla

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 april 2020 kl. 21:14:29
Skulle gissa ZAzu blir Magnus Rongeda då, dåHedlund nog valdes för att han var lik John oliver ,

Livia Millhagen lär ju knappast komma på fråga med tanke på budgeten LOL

Jag tror inte heller att John Lundvik skulle nacka ja till uppdraget...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2020 kl. 18:22:32


Hursomhelst lär iallafall både Nya Äventyr med Nalle Puh och Räddningspatrullen med allra största säkerhet släppas med KM Studios dubbning på alla sina avsnitt under streamingstjänsten...

Hoppas att Bumbibjörnarna, Luftens Hjältar, Darkwing Duck (säsong 2 & 3), Långbens Galna Gäng, Den Lilla Sjöjungfrun, Raw Toonage, Timon och Pumbaa (de KM-dubbade avsnitten), Quack Pack, Lilla Djungelboken, Hos Musse, ect. slipper nydubbningar när serierna väl streamas i Sverige...

Jag är rätt säker på att Disney Plus in lagligt kan ha Raw Toonage tack vare den där skitstöveln    André Franquin som stämde dem det är också därför du ALDRIG kommer se Marsupilami (1993 TV serier   ) på Disney Plus  :-\ :-\ :-\ :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2020 kl. 21:19:08
Här kan du läsa vilka dubbningar Livia varit med i!  ;)

www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?sok=suzanna+dilber&typ=fritext&avdelning=alla

Tror det blev fwel detta öär alla som ar  Suzanna Dilber, Livia Millhagen eller Magnus Rongedal varit med i ! :D

Inte bara Millhagen   ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Satte upp mig så jag skulle få ett epost när tjänsten släpps och för nyheter. Men det har varit väldigt tyst från dem.

Var ett tag sedan jag satte upp mig dock. Hoppas de snart kommer berätta när de lanseras.

https://preview.disneyplus.com/se

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 april 2020 kl. 21:25:15
Tror det blev fwel detta öär alla som ar  Suzanna Dilber, Livia Millhagen eller Magnus Rongedal varit med i ! :D

Inte bara Millhagen   ;)

OBS! Menade Suzanna Dilber! Skrev visst fel i hastigheten... (Suzanna Dilber har endast gjort rollen i Lejonkungen-bloopers)

Magnus Rongedal;

www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?sok=magnus+rongedal&typ=fritext&avdelning=alla

Steffan Rudvall

Tror ni det kommer ha Nalle har ett stort blått hus

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 april 2020 kl. 15:43:38
Tror ni det kommer ha Nalle har ett stort blått hus
Är inte den serien gjort av ABC?

E

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 april 2020 kl. 16:04:34
Är inte den serien gjort av ABC?
Också av Jim Henson Productions som ägs av Disney


Steffan Rudvall


Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 april 2020 kl. 18:49:50
Vad tror ni kommer den finnas?

Finns den i USA eller något annat land med tillgång till Disney +? Finns det inte en sida där man kan kolla vad som finns där förresten?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 19 april 2020 kl. 20:52:19
Finns den i USA eller något annat land med tillgång till Disney +? Finns det inte en sida där man kan kolla vad som finns där förresten?
Den här sidan kanske
https://flixable.com/disney-plus

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 april 2020 kl. 15:43:38
Tror ni det kommer ha Nalle har ett stort blått hus
Enligt https://flixable.com/disney-plus verkar Nalle har ett stort blått hus inte finnas på Disney+ i dagsläget i USA. Kanske dyker den upp längre fram, men jag tror inte att det är någon hög prio i och med att det inte är en renodlad Disney-produktion. Serien är producerad för Disney Channel, men är likväl inte producerad av Disney.