Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röstskådespelare som slutat dubba

Startat av E, 23 juli 2018 kl. 16:07:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 19 december 2022 kl. 21:34:14
Mikael Persbrandt har slutat dubba och inte bara det han blev arg när han blev till fråga :-\ 
Han svarde

`"JAG GÖR INTE DUBB !!!!!!! och ni har inte råd med mig"


När ska han ha sagt detta?
Houba !

Steffan Rudvall


Oskar

Citat från: gstone skrivet 19 december 2022 kl. 21:34:14
Mikael Persbrandt har slutat dubba och inte bara det han blev arg när han blev till fråga :-\ 
Han svarde

`"JAG GÖR INTE DUBB !!!!!!! och ni har inte råd med mig"


Mikael persbrandt är dyr skådespelare och men han ställer upp för spelreklam bet365. Många dyra skådespelare brukar inte stämmer upp dubbning med Teaterförbundet minilön för vhs dvd streaming dubbning ibland vill skådespelare vill har mer lön än kollektivavtal lön från Teaterförbundet för dvd och blu-ray och streaming och tv visningar och bio visningar.

Fred

Citat från: gstone skrivet 19 december 2022 kl. 21:34:14
Mikael Persbrandt har slutat dubba och inte bara det han blev arg när han blev till fråga :-\ 
Han svarde

`"JAG GÖR INTE DUBB !!!!!!! och ni har inte råd med mig"


De kallade honom för Micke P i strömmingen. Är det ett smeknamn många använder? Jag har aldrig hört det i alla fall.

Sabelöga

Citat från: Fred skrivet 20 december 2022 kl. 11:37:48De kallade honom för Micke P i strömmingen. Är det ett smeknamn många använder? Jag har aldrig hört det i alla fall.
Jag har hört det förr så det verkar stämma.
Houba !

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Grimner

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2023 kl. 20:55:16Har Torsten Wahlund slutat dubba ?
Jag hoppas verkligen inte det, då han är en av mina absoluta favoritröstskådespelare, vars mäktiga basröst jag nog aldrig kommer få nog av. Hittar dock ingen information om hans dubbningskarriär på senare år, sedan han röstskådespelade i Frost 2 2019.
Historiska Media tillkännagav den 14 juli i år (alltså för bara en vecka sedan) att Torsten Wahlund "av åldersskäl" avslutat sitt arbete som uppläsare i Silverörnen-serien, där han förresten ersattes av Harald Leander. Men det behöver ju inte betyda att han slutat arbeta helt och hållet, vare sig som uppläsare eller röstskådespelare. Han har läst upp åtminstone fem andra ljudböcker utkomna detta år, senast Ni Älskar Dem Inte av Belinda Bauer som publicerades 17 maj, och kan fortfarande uppbringa en hel del energi där. Men det är förstås inte otroligt att han skulle dra sig tillbaka helt och hållet; mannen är ju faktiskt 85 år gammal. Det kommer att bli en sorgens dag för mig när han väl lämnar denna värld bakom sig, vare sig han fortsätter arbeta in i det sista eller väljer att ta det lugnt under sina sista år.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Disneyfantasten

Citat från: Grimner skrivet 22 juli 2023 kl. 22:21:15Jag hoppas verkligen inte det, då han är en av mina absoluta favoritröstskådespelare, vars mäktiga basröst jag nog aldrig kommer få nog av. Hittar dock ingen information om hans dubbningskarriär på senare år, sedan han röstskådespelade i Frost 2 2019.
Historiska Media tillkännagav den 14 juli i år (alltså för bara en vecka sedan) att Torsten Wahlund "av åldersskäl" avslutat sitt arbete som uppläsare i Silverörnen-serien, där han förresten ersattes av Harald Leander. Men det behöver ju inte betyda att han slutat arbeta helt och hållet, vare sig som uppläsare eller röstskådespelare. Han har läst upp åtminstone fem andra ljudböcker utkomna detta år, senast Ni Älskar Dem Inte av Belinda Bauer som publicerades 17 maj, och kan fortfarande uppbringa en hel del energi där. Men det är förstås inte otroligt att han skulle dra sig tillbaka helt och hållet; mannen är ju faktiskt 85 år gammal. Det kommer att bli en sorgens dag för mig när han väl lämnar denna värld bakom sig, vare sig han fortsätter arbeta in i det sista eller väljer att ta det lugnt under sina sista år.

Allt det där låter logiskt.

gstone

Citat från: Grimner skrivet 22 juli 2023 kl. 22:21:15Jag hoppas verkligen inte det, då han är en av mina absoluta favoritröstskådespelare, vars mäktiga basröst jag nog aldrig kommer få nog av. Hittar dock ingen information om hans dubbningskarriär på senare år, sedan han röstskådespelade i Frost 2 2019.
Historiska Media tillkännagav den 14 juli i år (alltså för bara en vecka sedan) att Torsten Wahlund "av åldersskäl" avslutat sitt arbete som uppläsare i Silverörnen-serien, där han förresten ersattes av Harald Leander. Men det behöver ju inte betyda att han slutat arbeta helt och hållet, vare sig som uppläsare eller röstskådespelare. Han har läst upp åtminstone fem andra ljudböcker utkomna detta år, senast Ni Älskar Dem Inte av Belinda Bauer som publicerades 17 maj, och kan fortfarande uppbringa en hel del energi där. Men det är förstås inte otroligt att han skulle dra sig tillbaka helt och hållet; mannen är ju faktiskt 85 år gammal. Det kommer att bli en sorgens dag för mig när han väl lämnar denna värld bakom sig, vare sig han fortsätter arbeta in i det sista eller väljer att ta det lugnt under sina sista år.
Han är en av mina favoritröstskådespelare :D


Magiskröst.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2023 kl. 23:09:02Han är en av mina favoritröstskådespelare :D


Magiskröst.

Liksom många andra som dubbat genom åren.