Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 maj 2016 kl. 22:25:02
Nej, Jonas Bergström kommer inte alls upp i samma klass som John Harryson, men känns som en godtagbar ersättare som man skulle kunna vänja sig vid; om det nu faktiskt är han som kommer att ta över rollen på mer permanent basis. För en så liten roll kan det ju också bara ha varit så att rösten inte behövde godkännas, och att Jonas Bergström hade aningen tid över på sitt dubbningspass eller så och därför fick hoppa in.

I det här skedet, långt innan dubbningen påbörjats, kan man nog inte säga någonting med 100% säkerhet. Men om inget väldigt oförutsett inträffar så att Andreas Nilsson inte längre kan eller vill (om han blir sjuk eller något annat skulle inträffa) lär han ju säkerligen fortsätta spela Kalle Anka - jag har väldigt svårt att tro att Disney plötsligt skulle underkänna honom efter nästan 30 års tid; i synnerhet som det är en så svår roll som inte många skulle klara av.
Nej, inte såvitt jag vet. Det är dock lite rörigt med sändningen av Musse Pigg, då Disney Channel ibland sänt andra avsnitt än det stått i tablåerna(eller rättare sagt: mer än ett avsnitt har kallats för samma avsnittsnummer i tablån), plus att de ibland sänt avsnitt som utfyllnadsprogram som inte varit tablålagda. Därför kan jag ha missat något avsnitt, men av alla jag sett och spelat in är No inte ett av dem.

Det borde dock börja brännas, för Road Hogs (avsnittet innan No enligt amerikansk visningsordning) sändes i Sverige förra veckan. Ska bli intressant att se om det är samma röst även i det avsnittet.

På tal om den nya Musse Pigg serien vet någon om specialavsnittet duck the halls har gått i sverige ?eller när det kommer att göra det ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Det verkar ska sändas för första gången imorgon (måndag) eftermiddag kl. 15:35, och sänds hela 16 gånger (!) fram till mellandagarna:
http://www.dagenstv.com/se/chart/?txt=Duck+the+halls

Det kallas i tablån för Duck the Halls: A Very Mickey Christmas.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2016 kl. 02:00:22
Det verkar ska sändas för första gången imorgon (måndag) eftermiddag kl. 15:35, och sänds hela 16 gånger (!) fram till mellandagarna:
http://www.dagenstv.com/se/chart/?txt=Duck+the+halls

Det kallas i tablån för Duck the Halls: A Very Mickey Christmas.

Har den visats i Sverige än?

Alexander

Ja,  den visades första gången idag på Disney Channel. Väldigt bra och rolig var den.  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 december 2016 kl. 18:49:06
Har den visats i Sverige än?
Jag skrev ju det igår (i natt). Den sändes alltså i eftermiddags för första gången, och sänds just nu för andra gången. Har du missat dem får du 14 chanser till, då Disney Channel alltså sänder avsnittet minst ett par gånger varje dag fram till mellandagarna.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2016 kl. 20:20:59
Jag skrev ju det igår (i natt). Den sändes alltså i eftermiddags för första gången, och sänds just nu för andra gången. Har du missat dem får du 14 chanser till, då Disney Channel alltså sänder avsnittet minst ett par gånger varje dag fram till mellandagarna.

Jag läste inte hela ditt inlägg, men jag ville fråga för att vara extra säker.

Hursomhelst, tack för tipset om dagarna, jag ska se den när jag får chansen, jag ska bara kolla på tablån.

Disneyfantasten

Jag såg avsnittet på TV imorse och den var rätt bra.

Den var förstås i samma animeringsstil som nya Musse Pigg-serien, bortsett från animeringen så tycker jag personligen att det är en okej serie, men det jag irriterar mig mest på är att Långben inte har några byxor i den serien (som han annars alltid tidigare haft), vilket förstör lite av charmen i serien.

På dubbcreditlistan så stod följande röster undsatta: Andreas Nilsson, Anna Engh, Johan Lindqvist, Anders Öjebo, Lizette Pålsson, Joakim Jennefors, Anders Beckman, Michael Blomqvist, Jonas Bergström och några till som jag glömt.

Som Musse Pigg, Kalle Anka, Långben, Mimmi och Kajsa så hör jag, precis som i Musses Klubbhus, Anders Öjebo, Andreas Nilsson, Johan Lindqvist, Lizette Pålsson och Anna Engh respektive, vilket jag är glad över.

Joakim Von Anka har en lite större roll här och eftersom Jonas Bergström stod med i rollistan så antar jag att det var han som gjorde rösten, som sagt kommer jag alltid att föredra John Harryson, men eftersom han är i himlen nu så kan Bergström som sagt duga som ersättare, som det ser ut så är det också han som kommer att göra rollen i kommande DuckTales.

Ludwig Von Anka görs av samma person som gjorde rollen i ett avsnitt av Musses Klubbhus för ett par månader sedan, men det är iallafall inte Gunnar Uddén, så långt är jag i vilket fall säker.

Som Knattarna hör jag barnröster, vilket jag inte gillar, jag saknar Hallerstam och Forsberg, synd att de inte längre är godkända av Disney för dessa roller.

Vet någon möjligtvis vilka som gör Ludwig Von Anka, Mårten Gås och Jultomten?

Erik Friman


Disneyfantasten

Citat från: Erik Friman skrivet 26 maj 2017 kl. 20:56:33
Gizmokvack/Fenton Spadrig kommer att vara med. Hans engelska röst görs av Lin-Manuel Miranda. http://www.insidethemagic.net/2017/05/blathering-blatherskite-lin-manuel-miranda-voice-gizmoduck-new-ducktales-tv-show/

Lysande! Hoppas att Roger Storm återvänder, han är ju, liksom Anders Öjebo, fortfarande aktiv i dubbningar.

Daniel Hofverberg

Personligen tycker jag det var en dålig nyhet, då Fenton Spadrig/Gizmokvack i mina ögon hjälpte till att sänka kvaliteten på säsong 2 av DuckTales; och kändes allmänt malplacerad i sammanhanget.

Samlaren

Tror ni animeringen kommer vara som den klassiska Duck Tales serien?

Alexander

Citat från: NoID skrivet 30 maj 2017 kl. 14:05:11
Tror ni animeringen kommer vara som den klassiska Duck Tales serien?

Den kommer vara annorlunda, men tycker ändå den ser bra ut. Men hade föredragit den klassiska stilen.  :)
http://nouw.com/sacredgold/disney-nytt-5-2017-pirates-of-the-caribb-29397193

Alexander

#57
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2017 kl. 03:17:12
Personligen tycker jag det var en dålig nyhet, då Fenton Spadrig/Gizmokvack i mina ögon hjälpte till att sänka kvaliteten på säsong 2 av DuckTales; och kändes allmänt malplacerad i sammanhanget.

Jag tror problemet med Gizmokvack i orginalserien var att manusförfattarna inte riktigt visste vad han skulle ha för syfte, om han skulle vara stadens modiga beskyddare eller en Kalle Anka-kopia till Joakim. Men han var inte den enda faktorn till seriens minskande kvalité i säsong 2 , utan det berodde även på flera andra orsaker bl.a Bubba (igen manusförfattarna vet inte riktigt vad de skulle göra med honom), skiftande i seriens fokus från äventyr i fjärran länder till vardagsliv i Ankeborg och till sist sämre animation (fler Disney serier med mer än en säsong led även av det här problemet ju längre de pågick).

Därför tror jag inte Gizmokvack i den nya serien kommer bli lika illa behandlad av manusförfattarna eftersom han är nu med från seriens början och att Kalle nu kommer vara en del av huvudpersonerna. Det gör ju att de nu bättre kan utveckla Gizmokvacks personlighet annorlunda och hans syfte i serien.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  4 juni 2017 kl. 19:21:02
Jag tror problemet med Gizmokvack i orginalserien var att manusförfattarna inte riktigt visste vad han skulle ha för syfte, om han skulle vara stadens modiga beskyddare eller en Kalle Anka-kopia till Joakim. Men han var inte den enda faktorn till seriens minskande kvalité i säsong 2 , utan det berodde även på flera andra orsaker bl.a Bubba (igen manusförfattarna vet inte riktigt vad de skulle göra med honom), skiftande i seriens fokus från äventyr i fjärran länder till vardagsliv i Ankeborg och till sist sämre animation (fler Disney serier med mer än en säsong led även av det här problemet ju längre de pågick).

Därför tror jag inte Gizmokvack i den nya serien kommer bli lika illa behandlad av manusförfattarna eftersom han är nu med från seriens början och att Kalle nu kommer vara en del av huvudpersonerna. Det gör ju att de nu bättre kan utveckla Gizmokvacks personlighet annorlunda och hans syfte i serien.

Själv har jag ingenting alls emot varesig Fenton/Gizmokvack eller Bubba och tycker att båda passar mycket bra in i serien, bland annat då jag är uppväxt med dem. Och jag förstår inte hur de två säsongerna skiljer sig från sina animationer...

Men när jag tänker på det så tycker jag att säsong 1 av Lilla Djungelboken är avsevärt bättre än säsong 2, animationen är där är bättre och dessutom så är även handlingarna bättre, karaktärerna är också helt annorlunda formade, jag stör mig särskilt på Louie och Bagheeras nya utseenden, dock gillar jag fortfarande den säsongen, men den kommer aldrig i närheten av säsong 1, dessutom så har serien också bara 21 avsnitt (13 för säsong 1 och 8 för säsong 2), vilket gör det betydligt lättare att hålla reda på avsnitten än hos många andra Disney-serier som säkert har över 50 avsnitt...

Alexander

#59
Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 juni 2017 kl. 00:05:33
Själv har jag ingenting alls emot varesig Fenton/Gizmokvack eller Bubba och tycker att båda passar mycket bra in i serien, bland annat då jag är uppväxt med dem. Och jag förstår inte hur de två säsongerna skiljer sig från sina animationer...

Men när jag tänker på det så tycker jag att säsong 1 av Lilla Djungelboken är avsevärt bättre än säsong 2, animationen är där är bättre och dessutom så är även handlingarna bättre, karaktärerna är också helt annorlunda formade, jag stör mig särskilt på Louie och Bagheeras nya utseenden, dock gillar jag fortfarande den säsongen, men den kommer aldrig i närheten av säsong 1, dessutom så har serien också bara 21 avsnitt (13 för säsong 1 och 8 för säsong 2), vilket gör det betydligt lättare att hålla reda på avsnitten än hos många andra Disney-serier som säkert har över 50 avsnitt...

Har inte heller något emot Gizmokvack, tyckte han är jättebra!  ;D
Men jag kan förstå varifrån kritiken som t ex Daniel har kommer ifrån, för ibland kändes det som manusförfattarna inte riktigt visste vad för slags syfte han skulle ha till serien.

Ja, Lilla Djungelboken är också en annan serie som till sin nästa säsong verkar ha fått sämre animation, mer tydligare än vad det blev sammanlagt i Ducktales.

En liten rättning från mitt förra inlägg var att jag mer menade andra halvan av säsong 3 och säsong 4 av Ducktales, säsong 2 och även början av säsong 3 har faktiskt bra animation som säsong 1, så det har du helt rätt i Disneyfantasten.  :)