Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Här rösterna avsnittet Gandra Dis farliga kemi
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

wicerd

Hej!
Jag har skummat igenom tråden men finns väldigt mycket att läsa igenom så jag ställer frågan här.

Jag har googlat och letat men hittar inget.....

Finns Ducktales från 2017 och framåt dubbat på svenska? Jag ser att ni visar bilder på de svenska rösterna så då finns det ju uppenbarligen ::)

Men vart tittar ni på det? Jag hittar ingen betal/streamtjänst där man kan se det? Vi har ingen box/sattelit mottagare, inte haft på flera år utan kör endast med Netflix, Viaplay och liknande när vi vill titta på något. Finns de att köpa på dvd/blueray?

Så vart kan man titta på denna underbara serie?

/Mikael

Simon Axelsson

Citat från: wicerd skrivet 26 maj 2020 kl. 14:04:43
Hej!
Jag har skummat igenom tråden men finns väldigt mycket att läsa igenom så jag ställer frågan här.

Jag har googlat och letat men hittar inget.....

Finns Ducktales från 2017 och framåt dubbat på svenska? Jag ser att ni visar bilder på de svenska rösterna så då finns det ju uppenbarligen ::)

Men vart tittar ni på det? Jag hittar ingen betal/streamtjänst där man kan se det? Vi har ingen box/sattelit mottagare, inte haft på flera år utan kör endast med Netflix, Viaplay och liknande när vi vill titta på något. Finns de att köpa på dvd/blueray?

Så vart kan man titta på denna underbara serie?

/Mikael

Disney + i framtiden, just nu endast på Disneykanalerna så vitt jag vet
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Citat från: wicerd skrivet 26 maj 2020 kl. 14:04:43
Finns Ducktales från 2017 och framåt dubbat på svenska? Jag ser att ni visar bilder på de svenska rösterna så då finns det ju uppenbarligen ::)

Men vart tittar ni på det? Jag hittar ingen betal/streamtjänst där man kan se det? Vi har ingen box/sattelit mottagare, inte haft på flera år utan kör endast med Netflix, Viaplay och liknande när vi vill titta på något. Finns de att köpa på dvd/blueray?

Så vart kan man titta på denna underbara serie?

/Mikael

  • Den visas på Disney Channel och Disney XD.
  • En stor del av första säsongen visades på SVT Barnkanalen hösten 2018 som en del av Disneydags.
  • Det finns en streamingtjänst som heter Disney Channels Xtra som ingår i vissa tv-abonnemang, t.ex. Telenor TV Stor. Där finns just nu hela andra säsongen att streama.
  • Pilotavsnittet (44 minuter), kallat Ducktales: Special eller Woo-oo! finns att köpa på iTunes med svenskt tal.
  • Första och andra säsongen finns på Disney+, även med svenskt tal. Med lite trixande med VPN och presentkort för betalning kan man abonnera på tjänsten redan nu fast den inte är officiellt lanserad i Sverige. Annars kommer den i september.
  • Det finns ett par DVD:er med ett litet antal avsnitt från första säsongen utgivna i USA. De har dock inte svenskt tal.

wicerd

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 maj 2020 kl. 15:28:21

  • Den visas på Disney Channel och Disney XD.
  • En stor del av första säsongen visades på SVT Barnkanalen hösten 2018 som en del av Disneydags.
  • Det finns en streamingtjänst som heter Disney Channels Xtra som ingår i vissa tv-abonnemang, t.ex. Telenor TV Stor. Där finns just nu hela andra säsongen att streama.
  • Pilotavsnittet (44 minuter), kallat Ducktales: Special eller Woo-oo! finns att köpa på iTunes med svenskt tal.
  • Första och andra säsongen finns på Disney+, även med svenskt tal. Med lite trixande med VPN och presentkort för betalning kan man abonnera på tjänsten redan nu fast den inte är officiellt lanserad i Sverige. Annars kommer den i september.
  • Det finns ett par DVD:er med ett litet antal avsnitt från första säsongen utgivna i USA. De har dock inte svenskt tal.

Stort tack!!

wicerd

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 maj 2020 kl. 14:25:27
Disney + i framtiden, just nu endast på Disneykanalerna så vitt jag vet

Ok, tack!

gstone

Varför går det inte att  posta credits till avsnittet "The Duck Kinght Retruns ??? :( :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här är rösterna i "Happy Birthday, Doofus Drake!"

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Synd att inte Hasse Jonsson återkom som Doofus, undrar varför, han är ju trots allt fortfarande mycket aktiv i dubbningssammanhang...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2020 kl. 16:19:58
Synd att inte Hasse Jonsson återkom som Doofus, undrar varför, han är ju trots allt fortfarande mycket aktiv i dubbningssammanhang...
Han dubbar väl mest för Eurotroll

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 maj 2020 kl. 18:59:42
Han dubbar väl mest för Eurotroll

Förvisso, men Eurotroll-stammisarna har då och då dubbat här och var... (det är ett frilansjobb helt enkelt)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2020 kl. 19:31:43
Förvisso, men Eurotroll-stammisarna har då och då dubbat här och var... (det är ett frilansjobb helt enkelt)

Fast han är jätte annorlunda i nya serien, In minst är han ju superond !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 maj 2020 kl. 15:48:35
Fast han är jätte annorlunda i nya serien, In minst är han ju superond !

Vad är det du säger?  :o (är han verkligen ond i den nya? i den gamla var han ju inte det... om han är det så är det ett steg i fel riktning, det är dålig stil av den som gör en god karaktär till skurk)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2020 kl. 16:09:14
Vad är det du säger?  :o (är han verkligen ond i den nya? i den gamla var han ju inte det... om han är det så är det ett steg i fel riktning, det är dålig stil av den som gör en god karaktär till skurk)

JAPP han är skurk nu, Andligen  var att han vara den ända karaktären från orginal serien som skaparna av den nya inte gillade !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 maj 2020 kl. 22:00:32
JAPP han är skurk nu, Andligen  var att han vara den ända karaktären från orginal serien som skaparna av den nya inte gillade !

Fy vad dåligt av skaparna!  >:(

Det var förövrigt samma sak med Varian och Cassandra i Trassel-Serien om jag minns rätt... (fast båda i olika avsnitt, dessutom så reformerades båda också, fast även där i olika avsnitt)

Detta är ett dåligt tecken, nu har jag helt tappat lusten att se avsnitten med Doofus... (i vilka avsnitt medverkar han förresten?)