Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney Originalmusik

Startat av MOA, 7 juli 2023 kl. 19:16:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Jag startar detta ämne för att jag tänker bränna en skiva med originaldubbningar av Disneylåtar.
Alla låtar får nog inte plats på samma skiva heller.Den enda låt jag kommer på e Den Dagen En Elefant Flög.Skriv nu alla låtar ni kan för slutresultat

Lillefot

Som hjälp kan du läsa sektionen med omdubbningar här på dubbningshemsidan. Då får du en överblick över de Disney-filmer som har dubbats om.

Men som start kan du få hjälp med Snövit och de sju dvärgarna, eftersom den är min favorit bland Disney-filmerna:

1. Önskesången (när Snövit sjunger "Jag önskar" vid brunnen)
2. En sång (prinsens sång till Snövit)
3. Om du sjunger och ler (när Snövit träffar djuren efter sin flykt inne i skogen)
4. Nu visslar vi ett slag (när Snövit och djuren städar dvärgarnas stuga)
5. Hej-hå (när dvärgarna jobbar i gruvan och när de går hem)
6. Tvättsången (när dvärgarna tvättar sig på uppmaning av Snövit)
7. En tokig sång (efter scenen där Drottningen förvandlat sig)
8. En dag är prinsen här (efter den föregående sången)
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA


Citat från: Lillefot skrivet  8 juli 2023 kl. 00:25:47
Omdubbade Disneyfilmer:

Snövit
Pinocchio
Fantasia
Bambi
Dumbo
Pank & Fågelfri
Askungen
Pongo & 101 Dalmatiner
Lady & Lufsen
Törnrosa


Oliver & Gänget

Alice I Underlandet
Peter Pan

Nu blir de lättare,Black Cauldron har inga sånger alls & Nalle Puh kan få sin egna skiva men har Fantasia några sånger?

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  8 juli 2023 kl. 00:25:47Som hjälp kan du läsa sektionen med omdubbningar här på dubbningshemsidan. Då får du en överblick över de Disney-filmer som har dubbats om.

Men som start kan du få hjälp med Snövit och de sju dvärgarna, eftersom den är min favorit bland Disney-filmerna:

1. Önskesången (när Snövit sjunger "Jag önskar" vid brunnen)
2. En sång (prinsens sång till Snövit)
3. Om du sjunger och ler (när Snövit träffar djuren efter sin flykt inne i skogen)
4. Nu visslar vi ett slag (när Snövit och djuren städar dvärgarnas stuga)
5. Hej-hå (när dvärgarna jobbar i gruvan och när de går hem)
6. Tvättsången (när dvärgarna tvättar sig på uppmaning av Snövit)
7. En tokig sång (efter scenen där Drottningen förvandlat sig)
8. En dag är prinsen här (efter den föregående sången)

Dessutom så var det också Disneys (och världens) första stora familjevänliga långfilm, så det gör det ännu en anledning att det är bra att börja med den.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  8 juli 2023 kl. 10:58:22Nu blir de lättare,Black Cauldron har inga sånger alls & Nalle Puh kan få sin egna skiva men har Fantasia några sånger?

Nej, det har den inte, det unika med Fantasia är att den istället för att vara en regelrätt långfilm är en Broadway-film med diverse olika stycken med klassisk musik av olika kompositörer.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juli 2023 kl. 11:36:18Nej, det har den inte, det unika med Fantasia är att den istället för att vara en regelrätt långfilm är en Broadway-film med diverse olika stycken med klassisk musik av olika kompositörer.
Därför blir den också dissad,då återstår 12 filmer så de blir bara en skiva men har Pank & Fågelfri några sånger?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  8 juli 2023 kl. 11:45:48Därför blir den också dissad,då återstår 12 filmer så de blir bara en skiva men har Pank & Fågelfri några sånger?

Ja det har den, men i det fallet har endast andra halvan av filmen dubbats om.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juli 2023 kl. 11:48:32Ja det har den, men i det fallet har endast andra halvan av filmen dubbats om.
Med Musse,Kalle & Långben?Ja då går den också bort,Nalle Puhs originaldubb får ersätta den

MOA

Så här blev skivan:
Om Du Sjunger & Ler Från Snövit
När En Önskestjärna Tänds från Pinocchio
Kärlek Är Sång Som Aldrig Dör från Bambi
Den Dagen En Elefant Flög från Dumbo
Din Dröm Ger Dig Alltid Vingar från Askungen
I Den Värld Som Är Min från Alice I Underlandet
Opp Vi Far från Peter Pan
Vi Är 2 Små Rara Siameser från Lady & Lufsen
Man Är Väl Infödd från Oliver & Gänget
Nalle Puh från Filmen Om Nalle Puh
Alla låtar e från originaldubbningarna förutom Askungen(Fuskgubbe)

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  8 juli 2023 kl. 21:19:59Så här blev skivan:
Om Du Sjunger & Ler Från Snövit
När En Önskestjärna Tänds från Pinocchio
Kärlek Är Sång Som Aldrig Dör från Bambi
Den Dagen En Elefant Flög från Dumbo
Din Dröm Ger Dig Alltid Vingar från Askungen
I Den Värld Som Är Min från Alice I Underlandet
Opp Vi Far från Peter Pan
Vi Är 2 Små Rara Siameser från Lady & Lufsen
Man Är Väl Infödd från Oliver & Gänget
Nalle Puh från Filmen Om Nalle Puh
Alla låtar e från originaldubbningarna förutom Askungen(Fuskgubbe)
Vad använder du för skiva? Och är det mp3 filer?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2023 kl. 21:44:42Vad använder du för skiva? Och är det mp3 filer?
CD skiva med MP3 filer som stått oanvända i nästan 10 år.Hade tänkt bränna skivor i minst 5 år nu men de blev aldrig av. Tänker också bränna en skiva med Nalle Puh

Steffan Rudvall

#11
Citat från: MOA skrivet  8 juli 2023 kl. 23:37:38CD skiva med MP3 filer som stått oanvända i nästan 10 år.Hade tänkt bränna skivor i minst 5 år nu men de blev aldrig av. Tänker också bränna en skiva med Nalle Puh
Cd-skivor förstod jag, Men vad är det för typ?

Jag tänkte för att om du tar MP3 filerna och gör en så kallad MP3CD så får du mycket mer plats på skivan.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2023 kl. 23:39:16Jag tänkte för att om du tar MP3 filerna och gör en så kallad MP3CD så får du mycket mer plats på skivan.
Men då blir de ju inte spelbara i de flesta traditionella CD-spelare (d.v.s. stereoanläggningar och dylikt) - så beror helt på om man har behov av att kunna spela upp CD-skivorna i vanliga CD-spelare eller inte. Okej, det finns CD-spelare med stöd för MP3CD, men det är ovanligt.

För yngre gissar jag att många inte ens har CD-spelare längre, men för min generation är det nog många som har spelare och en hel del köpta musik-CD-skivor.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2023 kl. 23:39:16Cd-skivor förstod jag, Men vad är det för typ?

Jag tänkte för att om du tar MP3 filerna och gör en så kallad MP3CD så får du mycket mer plats på skivan.
TDK som har utrymme för 80 minuter,jag glömde skriva detta igår