Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vuxen dubb av Harry Potter ?

Startat av gstone, 10 november 2020 kl. 21:11:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Finns det någon dubbning av Harry Potter filmerna där dom manliga barn rollerna spelas av Vuxna kvinnor ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Menar du internationellt eller i Sverige? I Sverige är svaret nej, och såvitt jag vet i resten av Norden också.

Men jag har förstås inte koll på alla andra dubbningar av Harry Potter-filmerna i världen, så det faller väl inom rimlighetens gräns att det kan tänkas förekomma någonstans i världen...

MOA


gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 november 2020 kl. 21:14:14
Menar du internationellt eller i Sverige? I Sverige är svaret nej, och såvitt jag vet i resten av Norden också.

Men jag har förstås inte koll på alla andra dubbningar av Harry Potter-filmerna i världen, så det faller väl inom rimlighetens gräns att det kan tänkas förekomma någonstans i världen...

Menade internationellt  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Soscla

Jag tycker att det är bra underligt att Harry Potter 5-8 inte blev dubbade. Eller blev femman det? Aja , inte alla blev det hur som helst, tråkigt!
It's so fluffy I'm gonna die!

Steffan Rudvall

Citat från: Soscla skrivet 11 november 2020 kl. 08:26:58
Jag tycker att det är bra underligt att Harry Potter 5-8 inte blev dubbade. Eller blev femman det? Aja , inte alla blev det hur som helst, tråkigt!
5an har dubbats men inte de 6-8 då de inte är lika barnvänliga

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 november 2020 kl. 12:18:55
5an har dubbats men inte de 6-8 då de inte är lika barnvänliga
Men alla 8 filmerna fick samma åldersgräns i Sverige (11 år), så logiken är inte självklar...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 november 2020 kl. 12:20:24
Men alla 8 filmerna fick samma åldersgräns i Sverige (11 år), så logiken är inte självklar...
Men de senare filmerna är mörkare än de första så jag förstår inte hur alla kan ha samma åldersgräns.

Soscla

Barn klarar mer mörker än man tror! Ge oss dubbad Harry 6-8! ;D
It's so fluffy I'm gonna die!

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 november 2020 kl. 12:24:09
Men de senare filmerna är mörkare än de första så jag förstår inte hur alla kan ha samma åldersgräns.

För att de tre sista inte lever upp till kraven för att få en högre åldersgräns än de andra. Statens medieråd borde ha mer utvecklat svar.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Soscla skrivet 11 november 2020 kl. 13:09:08
Barn klarar mer mörker än man tror! Ge oss dubbad Harry 6-8! ;D
Jag håller fullständigt med, och jag tycker också att distributören borde ha beställt dubbning även av de tre sista filmerna. Även om de senare kanske kan beskrivas som något mer "vuxna" än de tidigare tycker jag det borde vara en självklarhet att fortsätta med dubbning av en hel filmserie när man väl dubbat den första filmen. Det gäller förstås inte bara Harry Potter, utan borde vara en självklarhet vid alla filmer att man fortsätter dubba alla uppföljare om man väl valt att dubba den första filmen - allt eller inget, så att säga... :(

Mycket tråkigt, men efter så här lång tid lär förstås inte filmbolaget ändra sig... :'(

MOA

Citat från: Soscla skrivet 11 november 2020 kl. 13:09:08
Barn klarar mer mörker än man tror! Ge oss dubbad Harry 6-8! ;D
Ja jag kunde se 15 års grejer när jag var 10

gstone

Citat från: MOA skrivet 11 november 2020 kl. 16:24:35
Ja jag kunde se 15 års grejer när jag var 10

Du hade oansvariga föräldrar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag frågade mest för att jag läst att  ibland görs manliga barn roller av vuxna kvinnor i animation och dubbning.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Soscla skrivet 11 november 2020 kl. 13:09:08
Barn klarar mer mörker än man tror! ;D
Barn nu för tiden är så känsliga annat var det på min tid jag brukade gå in bakom de svarta gardinerna på video butiken när jag var barn och jag klarade av att se filmerna därifrån men de här barnen kan inte ens klara en film om magi.