Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Min Riddare och Jag

Startat av Disneyfantasten, 11 juni 2021 kl. 12:36:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vet någon vilka som är rösterna i denna serie?

Det fanns iallafall inga utsatta credits...

Jag tycker mig dock höra Fredde Granberg som pojkens pappa (vad han nu heter) och Jan Åström som drakarnas ledare...

Daniel Hofverberg

Jag har försökt få tag i dubbcredits till Min riddare och jag, men har tyvärr inte haft några framsteg. :(

Problemet här är ju att det var Cartoon Network som först sände serien och som beställde dubbningen, så därför har SVT inga uppgifter alls om dubbningen utan har bara köpt in den från Cartoon Network - därav att serien på SVT saknar dubbcredits, och att SVT heller inte kan hjälpa en vidare.

Därför vet jag inte ens vilken dubbningsstudio som gjort dubbningen, och har därför ingenstans att börja leta för att försöka få tag i credits. Och det är tyvärr hopplöst att få svar på något från Cartoon Network, som har en förkärlek att ignorera alla mail... :'(

Men merparten av alla produktioner på Cartoon Network och Boomerang är det väl såvitt jag vet SDI Media som dubbar, så därför är nog sannolikheten hyfsad att det är dem även här - och i så fall kan man ju inte vända sig till studion heller, som bara lämnar ut uppgifter till sina kunder. :(

clara liljeberg

draken är cristian fex.häxorna är norea sjöqvist.

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 11 juni 2021 kl. 20:25:05
draken är cristian fex.häxorna är norea sjöqvist.

Om du menar den vita häxan så nej, rösten till henne låter för gammal för att tillhöra Norea Sjöquist!

Vilken drake är det du syftar på? För just den gröna Draken tycker jag definitivt att det låter som Jan Åström!

clara liljeberg

hans replik lyder gå ingenstans!!!!

Disneyfantasten

Pappan med blont hår (alltså INTE huvudpersonens pappa utan någon annans pappa) tycker jag låter som Fredrik Hiller...