Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Drottningens corgi (The Queen's Corgi)

Startat av Elios, 27 april 2019 kl. 01:29:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Är det någon som vet om filmen Queens Corgi kommer att dubbas?^^  ???


https://youtu.be/sbrEmlTJd7E

Daniel Hofverberg

Den första frågan man bör ställa är väl snarare: Kommer The Queen's Corgi överhuvudtaget att släppas i Skandinavien? Då det trots allt rör sig om en belgisk film från en independentstudio som inte finns representerad i Skandinavien är det långt ifrån givet...

Då filmen produceras av nWave Pictures i Bryssel, som tidigare legat bakom både Sammys äventyr (1 och 2), Bigfoot Junior och Robinson Crusoe, borde ju SF Studios (Svensk Filmindustri) ligga bra till; med tanke på att de distribuerade alla fyra filmerna i Skandinavien. Men jag har kollat på deras lista över kommande biofilmer och fastän den sträcker sig fram till slutet av året och ser relativt fullspäckad ut, så finns den här filmen inte med. Det kan ju i och för sig bara betyda att de inte har förhandlat klart med produktionsbolaget eller bestämt sig om de ska köpa in filmen än, i och med att den trots allt hade premiär i Belgien så sent som några veckor sedan - men med tanke på att många filmer köps in innan de ens är färdigproducerade, så ser det väl inte så jättelovande ut. Om det nu inte blir så att filmen släpps direkt på DVD/Blu-Ray av SF Studios, då deras kommande-lista för Home Entertainment-produkter är betydligt mindre och sträcker sig avsevärt kortare framåt...

Då samma produktionsbolag och team även producerade Blixten och det magiska huset, som Scanbox distribuerade i Skandinavien, så är det också en tänkbar kandidat. Men på deras webbsida finns heller inget omnämnande av The Queen's Corgi, vilket väl i alla fall är ett visst indicium på att den sannolikt inte kommer att visas på bio av dem i alla fall.

På Filmstadens lista över kommande biofilmer finns heller inga spår av den här filmen, vilket ju bör tyda på att den åtminstone inte lär visas på bio inom några månader framåt.

Men om vi säger så här: om den här filmen släpps i Sverige, så är jag övertygad om att den kommer att dubbas till svenska. Men det verkar som sagt vara ett ganska stort om...

Elios

Ja det kan man ju förstås fråga sig. Hoppas den släpps.  ::)

gstone

Donald Trump i är med i den här filmen !

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2019 kl. 18:45:06
Donald Trump i är med i den här filmen !

Bara för det tycker jag inte man ska låta bli att dubba den.

Elios

Vill med bara berätta en intressant erfarenhet jag har av den gulliga hundrasen corgi.
Min gamla videoanimeringslärare har en sån hund som heter Haddock.  8)

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 15 maj 2019 kl. 23:09:06
Bara för det tycker jag inte man ska låta bli att dubba den.
Vore ju fan bara intressant å se hur dom dubbar honom lol
Houba !

Disneyfantasten

Jag fick reda på idag att filmen hade premiär i år, det är intressant att se Drottning Elisabeth på film...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 juni 2019 kl. 21:28:35
Jag fick reda på idag att filmen hade premiär i år, det är intressant att se Drottning Elisabeth på film...

I Sverige då eller?^^

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  3 juni 2019 kl. 21:33:12
I Sverige då eller?^^
Nej, i hemlandet Belgien.

Det är inte klart om eventuell premiär i Sverige, men det ser ärligt talat inte så jätteljust ut.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juni 2019 kl. 21:45:33
Nej, i hemlandet Belgien.

Det är inte klart om eventuell premiär i Sverige, men det ser ärligt talat inte så jätteljust ut.
Känns i nuläget som en direkt till dvd-film för att vara helt ärlig
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  3 juni 2019 kl. 22:02:21
Känns i nuläget som en direkt till dvd-film för att vara helt ärlig
Jag håller med dig, och det är nog också den största chansen - det är ju inte så vanligt att belgiska animerade filmer visas på bio i Sverige, och när den nu inte finns med på planeringslistorna för framförallt SF förefaller det osannolikt att den skulle gå upp på svenska biografer.

gstone

Om Filmen dubbas hoppas jag att Gustaf Hammarsten gör rösten till Charile.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Hoppas Claes Ljungmark spelar Presidenten.  ;D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.