Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Oscar Harryson, Beata Harryson släkt...

Startat av Elios, 26 juni 2011 kl. 22:00:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 april 2022 kl. 21:33:53
Oscar Harryson nämnde i Christian Hedlunds och Linn Ehrners intervju med honom och hans fader Peter Harryson att han (Oscar alltså) var personal bakom dubbningar av MediaDubb, Mediadubb International och Eurotroll samt för dubbningen av Mowglis Äventyr, som också blev hans farfar John Harrysons sista dubbning, Peter var förresten också med i den.

Så då undrar jag; vilka dubbningar gäller det?

Och så tycker jag det är konstigt att Oscar inte crediteras alls i de rollistorna...
Det gäller många dubbningar, han crediteras inte för att han är tekniker oftast stod det bara själva bolaget, översättaren och röster...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 april 2022 kl. 21:36:36
Det gäller många dubbningar, han crediteras inte för att han är tekniker oftast stod det bara själva bolaget, översättaren och röster...

Enligt min uppsökning är han född 1972 så han måste ha börjar när han var 20 eller kanske lite senare...

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 april 2022 kl. 21:33:53
Oscar Harryson nämnde i Christian Hedlunds och Linn Ehrners intervju med honom och hans fader Peter Harryson att han (Oscar alltså) var personal bakom dubbningar av MediaDubb, Mediadubb International och Eurotroll samt för dubbningen av Mowglis Äventyr, som också blev hans farfar John Harrysons sista dubbning, Peter var förresten också med i den.

Så då undrar jag; vilka dubbningar gäller det?

Och så tycker jag det är konstigt att Oscar inte crediteras alls i de rollistorna...
Mowglis Äventyr? Vilken serie är den?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 23 april 2022 kl. 22:57:04
Mowglis Äventyr? Vilken serie är den?
Det är ingen tv-serie det är en film, Djungelboken i live action fast den följer inte Disneys tecknade version...

Förresten så är det ju dock inte ens hans sista dubbning för hans sista dubbning bör ju har varit Hos Musse.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 april 2022 kl. 22:58:44
Det är ingen tv-serie det är en film, Djungelboken idag action fast den följer inte Disneys tecknade version...

Förresten så är det ju dock inte ens hans sista dubbning för hans sista dubbning bör ju har varit Hos Musse.
Det förklarar saken.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 april 2022 kl. 22:58:44
Det är ingen tv-serie det är en film, Djungelboken i live action fast den följer inte Disneys tecknade version...

Förresten så är det ju dock inte ens hans sista dubbning för hans sista dubbning bör ju har varit Hos Musse.

Menade han kanske den sista filmen som John Harryson dubbade!?  :o ;D

Elios

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 juni 2011 kl. 08:29:59

(John Harryson var Peter Harrysons pappa, men det visste du väl redan, Elios?)


Självklart visste jag det redan. Vem skulle ha kunnat missa det ens?  :-* :-\