Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Eurovision Song Contest

Startat av Experten, 2 juli 2012 kl. 07:50:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

E

#105
Min favoriter igår var Australien, Cypern och Serbien

Island, Polen, Grekland och San Marino var sämst, dom som sjöng för dom 2 sistnämnda länderna kunde ju inte sjunga alls

Estlands låt var väldigt lik Without you (Avicii)

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 maj 2019 kl. 08:00:29
Min favoriter igår var Australien, Cypern och Serbien

Island och Polen var sämst

Sångrösterna till Greklands och San Marinos artister var inte mycket och hurra för

Estlands låt var väldigt lik Without you (Avicii)

Jag hörde bara Islands låt som hastigast av alla bidragen igår, och jag måste säga att jag gillar själva låten. Framträdandet tänker jag dock inte kommentera. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Mina favoriter igår var Australien, Estland och Slovenien, som jag tyckte alla tre var väldigt bra och minnesvärda. :)

I särklass sämst var San Marino, och jag kan inte för mitt liv förstå hur de kunde gå vidare... :( I övrigt tycker jag det var en hyfsat rättvis utgång, men jag hade gärna sett att Belgien kunnat gå vidare som var ganska bra - i alla fall åtskilliga generationer bättre än den skrattretande usla låten från San Marino...

Jag är lite kluven till Islands minst sagt märkliga låt, och jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta...

Så verkar Frankrike väldigt lovande, som vi ju fick höra en liten snutt av igår kväll. Och Spanien verkar inte så tokig heller, men man får väl se vad man tycker när man får höra hela låtarna i finalen.

E

Mina favoriter från igår var Nord-Makedonien, Nederländerna och Ryssland

Armenien, Moldavien och Litauen var också väldigt bra, synd bara att dom blev utslagna

Sämst var Lettland och Österrike

Också bra att Sverige gick vidare ;D

Resten som gick vidare var också bra :)

Daniel Hofverberg

Det var ett ovanligt starkt startfält igår kväll, med många riktigt bra låtar. Faktum är att det i mina ögon bara fanns en enda riktigt dålig låt igår - Albanien. Alla andra varierade mellan ganska bra och mycket bra.

Mina favoriter var ändå Nederländerna, Danmark och Malta (i den ordningen). Jag skulle tro att Nederländernas "Arcade" kommer bli mycket svårslagen i finalen, och Duncan borde ha goda vinstchanser. Jag har svårt att tänka mig att någon kan upplevas som bättre än den, när man hör alla bidragen imorgon. Men Danmarks låt ("Love Is Forever") var också mycket bra och minnesvärd, som är omöjlig att få ur hjärnan...

Jag tycker det är obegripligt att kvällens enda riktigt svaga bidrag, Albanien, gick vidare till final. Förutom det är jag överlag nöjd med utgången, även fast jag gärna också hade sett att Lettland kunnat gå vidare, som hade en fin och hyfsat minnesvärd låt (om än inte i samma klass som Nederländerna eller Danmark).

Av snuttarna ur Big Five-ländernas bidrag verkar också Italiens låt mycket bra, och Tyskland och Storbritannien verkar också ganska lovande (det lilla man nu fick höra). Återstår att se hur de upplevs när man får höra hela låtarna - det brukar kunna bli både bättre och sämre jämfört med 1-minutssnuttarna.

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 maj 2019 kl. 07:54:18
Mina favoriter från igår var Nord-Makedonien, Nederländerna och Ryssland

Armenien, Moldavien och Litauen var också väldigt bra, synd bara att dom blev utslagna

Sämst var Lettland och Österrike

Också bra att Sverige gick vidare ;D

Resten som gick vidare var också bra :)

Nord-makedonien?^^

E

Citat från: Elios skrivet 17 maj 2019 kl. 15:09:28
Nord-makedonien?^^
Enligt dom svenska kommenterarna så bytte dom namn efter en 28 års lång förhandling med Grekland om namnbyte

TonyTonka

Jag tyckte personligen mest om Irland, Danmark, Norge, Albanien, Lettland, Litauen, Nordmakedonien, och såklart Sverige. :)

Schweiz, Ryssland, Nederländerna och Kroatien var också helt okej, de andra har jag ingen åsikt om. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 maj 2019 kl. 15:12:15
Enligt dom svenska kommenterarna så bytte dom namn efter en 28 års lång förhandling med Grekland om namnbyte

Bara i Eurovision då?^^ Hänger knappt med har dem slagit ihop sig med Grekland i tävlingen eller vadå?^^

E

Citat från: Elios skrivet 17 maj 2019 kl. 18:23:09
Bara i Eurovision då?^^ Hänger knappt med har dem slagit ihop sig med Grekland i tävlingen eller vadå?^^
Inte bara i Eurovision. Och dom har INTE slagit ihop sig med Grekland. Jag sa ju att dom bytte namn

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 maj 2019 kl. 18:49:57
Inte bara i Eurovision. Och dom har INTE slagit ihop sig med Grekland. Jag sa ju att dom bytte namn

Ja jag kommer iallafall säga Makedonien.

Daniel Hofverberg

Det är en lång och invecklad historia, men på Wikipedia finns en kort sammanfattning om konflikten kring Makedonien och Grekland:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Makedonska_namnkonflikten

E

Dom länder som blivit mest favorittippade till vinsten är dessa:

Sverige
Nederländerna
Ryssland
Azerbaijan
Australien
Island

Jag hoppas verkligen inte att Islands låt vinner, jag menar artister som growlar hela tiden och har nitar över hela kroppen, dom var sämst >:(

Jag hejar mest på Australien mest för att jag älskar opera ;D

Dom andra är också bra

Daniel Hofverberg

Min personliga gissning är att Nederländerna kommer att vinna - det vore väldigt rättvist också, då den låten är mycket svårslagen och väldigt minnesvärd. Den låten har ju också överlägset lägst odds enligt de flesta bettinglistor, så mycket tyder nog på att jag har rätt. I andra hand gissar jag på Italien, men Australien är också fullt tänkbart.

Jag tror ärligt talat inte att det finns någon chans att Sverige vinner - låten är visserligen bra, men den sticker inte riktigt ut tillräckligt mycket i årets väldigt starka startfält... Jag hoppas förstås att jag har fel, men jag tror att vi är ganska chanslösa.

Hampus.J

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 maj 2019 kl. 11:45:44
Min personliga gissning är att Nederländerna kommer att vinna - det vore väldigt rättvist också, då den låten är mycket svårslagen och väldigt minnesvärd. Den låten har ju också överlägset lägst odds enligt de flesta bettinglistor, så mycket tyder nog på att jag har rätt. I andra hand gissar jag på Italien, men Australien är också fullt tänkbart.

Bra gjort Daniel. Du tippade både ettan och tvåan rätt.

Helt klart välförtjänt seger till Nederländerna. Fattar dock inte hur Norge kunde få så många poäng av folkets röster.
In Donaldismo Veritas