Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Askungen (Cinderella, 2021)

Startat av gstone, 25 februari 2020 kl. 12:46:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Regissören  Kay Cannon  som skrev och producerade Pitch Perfect filmerna (2012–2017) ska göra en ny stor budget film version of den klassiska folksagan Askungen med Camila Cabello som Askungen. Cabello är känd från programmet X-Factory så som du kan gissa blir den film en full musikal med STORA sånger-Nummer. Rollen av prinsen kommer spelas av Nicholas Galitzin
Och hans föräldrar kungen och drottningen kommer gestaltas av James Bond själv Pierce Brosnan  och  oscarnominerade Minnie Driver från Robin Williams klassikern Good Will Hunting(1997). Den guda fenoch gud;morden;kommer spelas av homesexuela underhållaren och sångaren Billy Porter och den onda modern kommer gestaltas av ingen mindre en den fantastiska Idina Menzel från Broadway's Wicked och Disneys Frost Filmer ! Och Hennes döttrar servetterna kommer spela av Charlotte Spencer från tv serien the Living and The Dead och Maddie Baillio som fick sitt genombrott i tv filmen Hairspray Live! År 2016. Och så mössen förvandlade till lakejer ser vi komikerna John Mulaney( Spider-Man: Into The Spider-Vers) och James Corden( Ocean's eight) samt brittiska stå-uparen Romesh Ranganathan och i roll som "Sats Utropare" ser vi Billbiorad topaden rapparen Missy Elliott. Sångerna kommer göras av Camila Cabello  och James Corden har även hjälpte till att skriva handlingen med Kay Cannon själv. Filmen kommer på bio i USA i Februari 2021 !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 25 februari 2020 kl. 12:46:15
Regissören  Kay Cannon  som skrev och producerade Pitch Perfect filmerna (2012–2017) ska göra en ny stor budget film version of den klassiska folksagan Askungen med Camila Cabello som Askungen. Cabello är känd från programmet X-Factory så som du kan gissa blir den film en full musikal med STORA sånger-Nummer. Rollen av prinsen kommer spelas av Nicholas Galitzin
Och hans föräldrar kungen och drottningen kommer gestaltas av James Bond själv Pierce Brosnan  och  oscarnominerade Minnie Driver från Robin Williams klassikern Good Will Hunting(1997). Den guda fenoch gud;morden;kommer spelas av homesexuela underhållaren och sångaren Billy Porter och den onda modern kommer gestaltas av ingen mindre en den fantastiska Idina Menzel!!!! från Broadway's Wicked och Disneys Frost Filmer ! Och Hennes döttrar servetterna kommer spela av Charlotte Spencer från tv serien the Living and The Dead och Maddie Baillio som fick sitt genombrott i tv filmen Hairspray Live! År 2016. Och så mössen förvandlade till lakejer ser vi komikerna John Mulaney( Lejonkungen 2019) och James Corden( Ocean's eight) samt brittiska stå-uparen Romesh Ranganathan och i roll som "Sats Utropare" ser vi Billbiorad topaden rapparen Missy Elliott. Sångerna kommer göras av Camila Cabello  och James Corden har även hjälpte till att skriva handlingen med Kay Cannon själv. Filmen kommer på bio i USA i Februari 2021 !

Först och främst, skriv inte med gult är du snäll, man ser knappt vad du skrivit. När jag ändå skriver passar jag på att lägga till ytterligare information.   
Kay Cannon har även regisserat komedin Blockers med John Cena, Leslie Mann och Ike Barinholtz.
Camila Cabello är en världskänd sångerska numera, hon har varit med i bandet Fifth Harmony och spekuleras dejta Shawn Mendes.   
John Mulaney var inte med i Lejonkungen (2019), det var Billy Eichner, John Mulaney gjorde rösten till Spider-Ham i Spider-Man: Into The Spider-Verse och gjorde Netflixkomedispecialen John Mulaney and the Sack Lunch Bunch.   
James Corden har en egen "Late Night Talk Show" och har varit med i Disneys Into The Woods samt gjort rösten till titelkaraktären i Pelle Kanin och en röst i Trolls.

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 februari 2020 kl. 13:24:04
Först och främst, skriv inte med gult är du snäll, man ser knappt vad du skrivit. När jag ändå skriver passar jag på att lägga till ytterligare information.   
Kay Cannon har även regisserat komedin Blockers med John Cena, Leslie Mann och Ike Barinholtz.
Camila Cabello är en världskänd sångerska numera, hon har varit med i bandet Fifth Harmony och spekuleras dejta Shawn Mendes.   
John Mulaney var inte med i Lejonkungen (2019), det var Billy Eichner, John Mulaney gjorde rösten till Spider-Ham i Spider-Man: Into The Spider-Verse och gjorde Netflixkomedispecialen John Mulaney and the Sack Lunch Bunch.   
James Corden har en egen "Late Night Talk Show" och har varit med i Disneys Into The Woods samt gjort rösten till titelkaraktären i Pelle Kanin och en röst i Trolls.

FÖRLÅT ! :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Ah yes, Akungen - Den världsberömda agan ;)

Jk, låter intressant!

Anders M Olsson

Känns väldigt fantasilöst att göra ännu en filmversion på en berättelse som redan har filmats hundra gånger - om ens det förslår.  ::)


Erika

Någon som vet om denna film kommer att dubbas till något av de nordiska språken?

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 18 augusti 2021 kl. 14:19:06
Någon som vet om denna film kommer att dubbas till något av de nordiska språken?
Om det är Amazon Prime Video som gäller även i Norden, så är det nog tyvärr osannolikt att filmen kommer att dubbas till något av de nordiska språken - min erfarenhet är att väldigt lite på Amazon Prime är dubbat till något nordiskt språk, och det lilla som är dubbat verkar till största delen vara inköpt från annat håll.

Om Sony Pictures skulle beställa dubbning till de nordiska språken från centralt håll, så borde väl dessa dubbningar tas med på Amazon Prime, men att Amazon själva skulle beställa dubbning förefaller väldigt osannolikt då de ytterst sällan verkar göra det. :(

Faktum är att när det gäller Amazon Prime Video kan man inte ens vara säker på att filmer kommer att få svensk text, då relativt mycket på deras svenska tjänst varken har svenskt tal eller svensk text... :'(

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 augusti 2021 kl. 15:04:24
Om det är Amazon Prime Video som gäller även i Norden, så är det nog tyvärr osannolikt att filmen kommer att dubbas till något av de nordiska språken - min erfarenhet är att väldigt lite på Amazon Prime är dubbat till något nordiskt språk, och det lilla som är dubbat verkar till största delen vara inköpt från annat håll.

Om Sony Pictures skulle beställa dubbning till de nordiska språken från centralt håll, så borde väl dessa dubbningar tas med på Amazon Prime, men att Amazon själva skulle beställa dubbning förefaller väldigt osannolikt då de ytterst sällan verkar göra det. :(

Faktum är att när det gäller Amazon Prime Video kan man inte ens vara säker på att filmer kommer att få svensk text, då relativt mycket på deras svenska tjänst varken har svenskt tal eller svensk text... :'(



Det lutar sig mot att du har rätt.

https://www.primevideo.com/detail/0GW258AT5FK9O4K5DE7RBT6GT5/ref=atv_nb_lcl_sv_SE?language=sv_SE&ie=UTF8

Anders M Olsson

Citat från: Erika skrivet  1 september 2021 kl. 21:07:01

Det lutar sig mot att du har rätt.

https://www.primevideo.com/detail/0GW258AT5FK9O4K5DE7RBT6GT5/ref=atv_nb_lcl_sv_SE?language=sv_SE&ie=UTF8

Hur hittade du den sidan, Erika? Jag lyckas inte söka fram filmen alls på svenska Prime Video.

Däremot finns den på amazon.com i USA, amazon.co.uk i Storbritannien och på amazon.de i Tyskland. Alla dessa sajter anger att den kommer att släppas i morgon den 3:e september. Eftersom den inte tycks vara sökbar på primevideo.com i Sverige är det inte alls säkert att den blir tillgänglig här förrän senare. Men om man har VPN kan man förstås trolla lite...

Erika

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 september 2021 kl. 10:40:16
Hur hittade du den sidan, Erika? Jag lyckas inte söka fram filmen alls på svenska Prime Video.

Däremot finns den på amazon.com i USA, amazon.co.uk i Storbritannien och på amazon.de i Tyskland. Alla dessa sajter anger att den kommer att släppas i morgon den 3:e september. Eftersom den inte tycks vara sökbar på primevideo.com i Sverige är det inte alls säkert att den blir tillgänglig här förrän senare. Men om man har VPN kan man förstås trolla lite...

Sökte (via Google) på "amazon prime askungen", och klickade på första träffen.

Anders M Olsson

Citat från: Erika skrivet  2 september 2021 kl. 13:42:23
Sökte (via Google) på "amazon prime askungen", och klickade på första träffen.

Ser man på. Det fungerade för mig med. Jag var så inställd på att man måste söka inifrån Amazon Prime. Men Google hittar ibland saker som inte går att hitta med respektive tjänsts egen sökmotor.

Anders M Olsson

Jag har sett Askungen nu, och jag tycker faktiskt den var bättre än väntat. Man får ta den för vad den är, en blandning av många olika stilar och tidsepoker helt utan verklighetsförankring. Sammantaget blir det en fullständigt surrealistisk "tavla". En del påhitt är ganska roliga, som när Askungen klättrar upp på statyn för att se bättre och kommer i polemik med kungen.

Det enda som jag egentligen tyckte "skar sig" helt var valet att låta en karl spela rollen av gudmodern. Tog de med en homosexuell karaktär bara för att vara "politiskt korrekta"? Sydsvenskans recensent tycker att det är filmens komiska höjdpunkt och att Billy Porter är "suverän". Det kan verkligen diskuteras.

Övriga skådespelare tycker jag däremot passar väldigt bra i sina roller. James Corden som en av mössen är obetalbar! :)