Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

material som ska få undertext

Startat av Jonas9881, 2 februari 2024 kl. 12:35:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  9 februari 2024 kl. 13:15:49Tack så mycket för att du tar dig tid till att dela med dig! Det här funkar bra och väljer man att ladda ner tar det inte alls lika lång tid som på Archive.
Det blir nog sämre kvalite visserligen, jämfört med Archive som behåller samma storlek som man laddar upp. Andra tjänster som erbjuder lagring av videos, minimerar storleken på videon för att det ska ta mindre plats i deras system. Men Archive är annorlunda. 

Men denna länk är inte permanent, utan när serien inte delas längre via Plex då funkar länken inte längre. Så passa på helt enkelt att ladda ner den :)  
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 februari 2024 kl. 13:30:50Det blir nog sämre kvalite visserligen, jämfört med Archive som behåller samma storlek som man laddar upp. Andra tjänster som erbjuder lagring av videos, minimerar storleken på videon för att det ska ta mindre plats i deras system. Men Archive är annorlunda.

Men denna länk är inte permanent, utan när serien inte delas längre via Plex då funkar länken inte längre. Så passa på helt enkelt att ladda ner den :) 
Men de här filerna har samma storlek som de du laddade upp på Archive så jag tror inte det är värre kvalitet.

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  9 februari 2024 kl. 13:35:00Men de här filerna har samma storlek som de du laddade upp på Archive så jag tror inte det är värre kvalitet.
Har inte laddat upp dessa avsnitt, men det låter bra.

Alla har väl nästan samma längd så det bör vara ungefär samma storlek.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

A

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 februari 2024 kl. 11:15:41Ni får helt enkelt gå till denna länk som ni hittar alla avsnitt från S01 men som sagt inte E01-03.

https://ia601309.us.archive.org/24/items/arthur-s01-lankar/Arthur%20s01%20l%C3%A4nkar.txt

Dubbningshemsidan verktyg "infoga länk" verkar inte var min vän för den tar bort delar av länken och därav funkar det inte.

Kopiera det avsnittet ni vill se och om ni vill kan ni ladda ner det också :)
Förlåt för att jag tjatar och stressar dig men kan man få sådana listor med länkar till resten av säsongerna?

Steffan Rudvall

Citat från: A skrivet  9 februari 2024 kl. 15:10:06Förlåt för att jag tjatar och stressar dig men kan man få sådana listor med länkar till resten av säsongerna?
Ta det lugnt, han måste ju få vila lite också...

Jonas9881

Citat från: A skrivet  9 februari 2024 kl. 15:10:06Förlåt för att jag tjatar och stressar dig men kan man få sådana listor med länkar till resten av säsongerna?
Tyvärr inte. För tycker att det är bättre om jag laddar upp alla till Archive. 

Och du kan väl inte redan ha sett alla avsnitt jag länkade? ;D
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

A

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 februari 2024 kl. 15:44:06Tyvärr inte. För tycker att det är bättre om jag laddar upp alla till Archive.

Och du kan väl inte redan ha sett alla avsnitt jag länkade? ;D
Du har rätt men jag blev bara lite nervös och rädd när du sa att servern kan försvinna.

Jonas9881

Citat från: A skrivet  9 februari 2024 kl. 15:50:18Du har rätt men jag blev bara lite nervös och rädd när du sa att servern kan försvinna.
Det förstår jag. Men har du redan laddat ner alla avsnitt jag länkade?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

A

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 februari 2024 kl. 15:55:41Det förstår jag. Men har du redan laddat ner alla avsnitt jag länkade?
Inte ännu just nu är jag på avsnitt 7 som håller på att laddas ner

Jonas9881

Citat från: A skrivet  9 februari 2024 kl. 15:59:31Inte ännu just nu är jag på avsnitt 7 som håller på att laddas ner
Ok. Inom sinne tid så kommer jag ladda upp alla på Archive, men det är väl bra att du också ha dom om dom av någon anledning skulle försvinna utan att jag hinner få tag på alla avsnitt.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare