Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vad tycker ni om Trollkarlen från Oz?

Startat av Gustav Jonsson, 14 september 2021 kl. 17:17:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson


Steffan Rudvall


Lilla My

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 14 september 2021 kl. 17:17:35
Vad tycker ni om Trollkarlen från Oz?

Vilken? Den från -39 ? En av mina favoritfilmer :) Dels för att filmen i sig är bra, dels för att jag är svag för originalboken och dels för att jag avgudar historien bakom filmen och hur den kom till - sånt jävla kaos.

Disneyfantasten

Jag älskar den filmen, jag har för mig att jag en gång sett den på TV får jättemånga år sedan men det kan ha varit någon annan adaption, att döma av de bilder och klipp och trailers jag sett av filmen så ser det definitivt ut att vara en riktigt välgjord film, hoppas att kunna hitta den begagnad någon dag...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2021 kl. 17:20:33
Jag tycker det här.

Jag önskar verkligen att den filmen hade fått svensk dubbning, det är en ren familjefilm som även barn kan ha glädje av...

Gustav Jonsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2021 kl. 18:06:19
Jag önskar verkligen att den filmen hade fått svensk dubbning, det är en ren familjefilm som även barn kan ha glädje av...
Ser du inte att det klart och tydligt står alla talar svenska? Det finns alltså en dubbning redan.

Disneyfantasten

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 14 september 2021 kl. 18:15:27
Ser du inte att det klart och tydligt står alla talar svenska? Det finns alltså en dubbning redan.

Jag tror snarare att det är Steffan som gjort ett konstgjort omslag, han är mycket duktig på sådant...


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2021 kl. 18:27:43
Jag tror snarare att det är Steffan som gjort ett konstgjort omslag, han är mycket duktig på sådant...
Själva bilden kommer från Tradera det ända jag har gjort är att läga till Alla Talar Svenska.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2021 kl. 18:34:23
Själva bilden kommer från Tradera det ända jag har gjort är att läga till Alla Talar Svenska.

Undrar om det verkligen stämmer eller om omslaget är feltryckt...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2021 kl. 18:52:19
Undrar om det verkligen stämmer eller om omslaget är feltryckt...
Jag tror du har missförstått någonting för originalbilden refererar inte alls till något svenskt tal.


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2021 kl. 18:56:28

Jag tror du har missförstått någonting för originalbilden refererar inte alls till något svenskt tal.



Då undrar jag hur den där bilden på Tradera kunde förekomma...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2021 kl. 19:02:51
Då undrar jag hur den där bilden på Tradera kunde förekomma...
Det är där du har missförstått, bilden i det senaste inlägget som inte nämner svenskt tal kommer från Tradera jag har sedan lagt in etiketten som säger svenskt tal.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2021 kl. 19:04:14
Det är där du har missförstått, bilden i det senaste inlägget som inte nämner svenskt tal kommer från Tradera jag har sedan lagt in etiketten som säger svenskt tal.

Okej, då är jag med, jag visste väl att det var du igen, du är jättebra på att konstgöra omslag...

Undrar hur man konstgör omslag...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2021 kl. 19:09:16
Okej, då är jag med, jag visste väl att det var du igen, du är jättebra på att konstgöra omslag...

Undrar hur man konstgör omslag...
Man har väl nåt bildredigeringsprogram som Photoshop