Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Startar ny tråd, sökte på forumet, men hittade ingen bra.  ::)

Jag gillar många av dessa otecknade som kommer från Disney. En prinsessas dagbok är jättebra. Gillar mest första filmen. Whitefang är också mycket bra.  Djungelboken från 1994 är också bra. (Bättre än den nya) Minns att jag såg Tall Tale när jag var yngre. Det är om någon cowboy, som kommer från en tornado. . Jag gillar Maleficent och berättelsen om Askungen. Vilka gillar ni ?  Har spelfilmen Djungelboken från 1994 funnits  på dvd med svensk text ? 


   




Alexander

Har börjat se fler klassiska Live Action filmer från Walt Disneys tid. Några som är väldigt bra är bl.a Mary Poppins,  Old Yeller och Pollyanna.  :)

moviefan

Har spelfilms versionen av Djungelboken från 1994, funnits på dvd med svensk text ?  Och var kan jag hitta Joe Jättegorillan på dvd ?

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 16 mars 2017 kl. 16:21:07
Har spelfilms versionen av Djungelboken från 1994, funnits på dvd med svensk text ?  Och var kan jag hitta Joe Jättegorillan på dvd ?

Hittar ingen information om att Djungelboken (1994) har släppts i Sverige på DVD med svensk text, endast VHS.  :(

Om du klarar dig utan svensk text så kan man köpa den brittiska DVDn av Joe Jättegorillan på Discshop.
http://www.discshop.se/filmer/dvd/mighty_joe_young_import/P148666

Men den här filmen har släppts på DVD med svensk text här i Sverige, men den är idag utgången så loppis/Blocket blir nog din bästa chans.

moviefan

I dagsläget görs många live action filmer, som från början är tecknade/animerade. Har det gjorts tecknad/animerad version av en film som frånbörjan är otecknad/liveaction ? 

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet 19 mars 2017 kl. 20:06:46
I dagsläget görs många live action filmer, som från början är tecknade/animerade. Har det gjorts tecknad/animerad version av en film som frånbörjan är otecknad/liveaction ?

Ja, en tecknad remake som jag omedelbart kommer att tänka på är Kungen och jag.

Men som de flesta nyinspelningar är den ganska dålig, och kan inte jämföras med originalet på långa vägar.

moviefan

Jag gillar En prinsessas dagbok, första filmen mest. Andra är också hyffsat okej. Gillar ni dessa filmer ? 

moviefan

#7
På Discshop kan man hitta vissa import utgåvor med svensk text. Jag  såg att dom har Älskling jag krympte barnen. Varför går det bara att få tag i vissa ? Jag kommer fortfarande att leta efter 1994 versionen av Djungelboken. Gillade den mer än den nya spelfilmen. Finns det någon chans att det blir nyutgåvor av de äldre spelfilmerna ?

moviefan

På te.x Discshop, så kan man få tag i vissa på dvd import med svensk text ?  Te.x Älskling jag krympte barnen och några till. Varför går det bara att få tag i vissa titlar ?

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 23 april 2017 kl. 20:46:47
På te.x Discshop, så kan man få tag i vissa på dvd import med svensk text ?  Te.x Älskling jag krympte barnen och några till. Varför går det bara att få tag i vissa titlar ?
Det bör du väl egentligen fråga Discshop om, men jag förmodar att det rör sig om vilka filmer de tror är tillräckligt populära för att ta sig tid och pengar att köpa in.

Sen är det förstås långt ifrån alla filmer som släppts på DVD med svensk text någonstans i världen, men det finns onekligen fler DVD-utgåvor i bl.a. Storbritannien och Australien med svensk text än de som Discshop säljer. En del DVD-utgåvor i andra länder som har svensk text är sådana som har släppts även i Sverige men som numera är utgångna, medan andra är sådana som aldrig släppts i Sverige trots att de har svensk text (och/eller svensk dubbning).

moviefan

https://www.aol.com/article/entertainment/2017/03/01/princess-diaries-3-may-be-in-the-works/21865928/

Det verkar som att det ska komma En prinsessas dagbok 3. Jag har bara ettan, och den tycker jag är mycket bra.  :D

moviefan

Kommer Disney göra spelfilm på alla klassikerna, eller bara på de klassiker som gått med vinst ? Framöver så kommer dom att göra Mulan och Lejonkungen.

moviefan

Citat från: moviefan skrivet 14 juni 2017 kl. 17:34:55
Kommer Disney göra spelfilm på alla klassikerna, eller bara på de klassiker som gått med vinst ? Framöver så kommer dom att göra Mulan och Lejonkungen.

Någon som vet  ?

TrondM

Jeg tror ikke engang Disney vet svaret på dette ennå. Det du kan være helt sikker på, er at Disney vil fortsette å lage live action versjoner av tegnefilmene sine helt til publikum går lei. De har garantert vurdert hvilke filmer som vil gjøre seg best som live action, og begynt å skrive manus til flere av dem. Men, hvor mange av filmene de rekker å lage remakes av før de slutter å være lønnsomme, det er ikke enkelt å forutsi.


moviefan

Det ka komma både Mulan, Dumbo och Lejonkungen som live action film. Vilken ser ni mest framemot ? (Jag ser framemot Lejonkungen)