Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet  1 augusti 2017 kl. 18:37:38
Det ka komma både Mulan, Dumbo och Lejonkungen som live action film. Vilken ser ni mest framemot ? (Jag ser framemot Lejonkungen)

Jag ser inte fram emot någon av dem. Gamle Walt Disney roterar nog som tokig i sin grav. Det måste råda en fruktansvärd idétorka om man inte kan komma på något bättre än att göra nyinspelningar av gamla filmer. Det går rakt emot allt som Walt Disney stod för. Han tog risker och strävade hela tiden mot nya originella idéer. Inte att göra om samma sak bara för att det hade lönat sig tidigare.

TrondM

Jeg er heller ingen stor fan. Altså, The Jungle Book var ganske bra, og Beauty and the Beast var helt klart en stor suksess. De som har sett klipp fra The Lion King sier den ser helt fantastisk ut. Men, jeg synes også det er veldig fantasiløst å gå gjennom hele back katalogen til studioet og gjøre remakes av filmene en etter en.

Daniel Hofverberg

Jag är benägen att hålla med. Skönheten och odjuret var onekligen lyckad, men sannolikheten att fler live-action-remakes ska bli framgångsrika bör väl vara begränsad.

En film som faktiskt skulle kunna fungera som spelfilm är Mulan, som ju trots allt bygger på en verklig legend och som inte kretsar kring djur i någon högre utsträckning. Därför tror jag att en spelfilmsversion av den skulle fungera, då man skulle kunna få med så mycket annat än i den tecknade klassikern, och även skulle kunna rikta sig till en delvis annan målgrupp. Därför skulle den inte nödvändigtvis behöva bli någon direkt upprepning.

Men ärligt talat är nog de flesta andra filmer dömda att misslyckas som nyfilmatisering som spelfilm, just för att de är av sådan karaktär att det oundvikligen kan bli mycket annat än en (förmodligen sämre) kopia av originalet...

Anders M Olsson

Om jag ska välja någon av dem som är lite bättre än de andra får det i så fall bli Skönheten och odjuret. Annars är det mest bländande uppvisningar av datorteknik som helt saknar själ och hjärta.

Djungelboken tyckte jag var riktigt gräslig. Jag önskar att Disney kunde koncentrera sig mer på berättelserna och skådespeleriet, och mindre på tekniken.

Så om jag ska nämna en sak som jag verkligen ser fram emot, så är det att Disney ska sluta med de här dumheterna och ta fram originaliteten och risktagandet igen.

Alexander

Men man få ju tänka på att dem här live-action filmerna bara är en liten bit av vad Disney är idag. De gör ju samtidigt originella och risktagande filmer i form av t.ex Zootropolis.  :)

moviefan

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 augusti 2017 kl. 06:05:40
Om jag ska välja någon av dem som är lite bättre än de andra får det i så fall bli Skönheten och odjuret. Annars är det mest bländande uppvisningar av datorteknik som helt saknar själ och hjärta.

Djungelboken tyckte jag var riktigt gräslig. Jag önskar att Disney kunde koncentrera sig mer på berättelserna och skådespeleriet, och mindre på tekniken.

Så om jag ska nämna en sak som jag verkligen ser fram emot, så är det att Disney ska sluta med de här dumheterna och ta fram originaliteten och risktagandet igen.

Berättelsen om Askungen tyckte jag var mycket bra.  Likaså Maleficent.  Undrar om dom gör Frost och Vaiana i framtiden. Tycker också att det är bättre att göra nya filmer istället för samma som redan finns. Antar att dom kommer att använda samma teknik i nya LK som tex Aslan. 

TrondM

#21
Her er forresten en oppsummering av filmene Disney er i ferd med å lage remake av:

https://moviepilot.com/p/every-upcoming-live-action-disney-movie-remake-release/4120337

Jeg vet ikke om alle filmene er bekreftet, eller om mye av listen er basert på rykter. Den var i hvert fall lengre enn jeg trodde.

1. The Little Mermaid
2. Mulan
3. Mary Poppins Returns
4. Cruella (101 Dalmations)
5. The Lion King
6. Aladdin
7. Peter Pan
8. Tinker Bell
9. The Sword In The Stone
10. Pinocchio
11. Dumbo
12. Christopher Robin
13. Rose Red (Snow White)
14. Prince Charming
15. Genies
16. Chip 'n' Dale
17. Maleficent 2
18. The Jungle Book 2
19. Snow White and the Seven Dwarfs


moviefan

Citat från: TrondM skrivet  1 augusti 2017 kl. 22:32:02
Jeg er heller ingen stor fan. Altså, The Jungle Book var ganske bra, og Beauty and the Beast var helt klart en stor suksess. De som har sett klipp fra The Lion King sier den ser helt fantastisk ut. Men, jeg synes også det er veldig fantasiløst å gå gjennom hele back katalogen til studioet og gjøre remakes av filmene en etter en.

Var kan man se klipp från nya LK ?

TrondM

Det ble vist et klipp under årets D23:

http://www.hollywoodreporter.com/behind-screen/lion-king-disney-unveils-jaw-dropping-first-footage-jon-favreaus-remake-at-d23-1021535

CitatA crowd of an estimated 7,000 went absolutely wild at D23 as Disney previewed the first clip from its live-action remake of The Lion King.

Exclusively screened for attendees and not simultaneously released online, the footage featured jaw-dropping photo-real shots of African landscapes and many types of animals (including elephants and, of course, lions) and ended with the iconic moment in which Rafiki introduces an adorable young Simba on Pride Rock as "Circle of Life" plays.


https://www.youtube.com/watch?v=jiA_WQVdnn8

Jeg tror ikke noen har klart å lekke klippet på internett ennå, så det ser ut som vi må vente til Disney kommer med en offisiell teaser trailer.


Anders M Olsson

Citat från: TrondM skrivet  2 augusti 2017 kl. 13:28:36
Her er forresten en oppsummering av filmene Disney er i ferd med å lage remake av:

https://moviepilot.com/p/every-upcoming-live-action-disney-movie-remake-release/4120337

Jeg vet ikke om alle filmene er bekreftet, eller om mye av listen er basert på rykter. Den var i hvert fall lengre enn jeg trodde.

Oj, är det verkligen så illa? :(

Alexander

Citat från: TrondM skrivet  2 augusti 2017 kl. 13:28:36
Her er forresten en oppsummering av filmene Disney er i ferd med å lage remake av:

https://moviepilot.com/p/every-upcoming-live-action-disney-movie-remake-release/4120337

Jeg vet ikke om alle filmene er bekreftet, eller om mye av listen er basert på rykter. Den var i hvert fall lengre enn jeg trodde.

1. The Little Mermaid
2. Mulan
3. Mary Poppins Returns
4. Cruella (101 Dalmations)
5. The Lion King
6. Aladdin
7. Peter Pan
8. Tinker Bell
9. The Sword In The Stone
10. Pinocchio
11. Dumbo
12. Christopher Robin
13. Rose Red (Snow White)
14. Prince Charming
15. Genies
16. Chip 'n' Dale
17. Maleficent 2
18. The Jungle Book 2
19. Snow White and the Seven Dwarfs

De flesta av dem filmerna är endast i idéstadiet så det är inte säkert att alla blir av. Föresten kan jag tillägga en till live-action remake som dem också har funderat på att göra liksom dem andra.
Taran och den magiska kitteln

Alexander

#26
Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 augusti 2017 kl. 14:25:45
Oj, är det verkligen så illa? :(

Nej, det finns mer!   ::)
Källor har det att Disney även kan tänka sig göra en live-action remake av Taran och den magiska kitteln. Vilket jag kan tycka kan bli bra om den blir av.  ;D
http://variety.com/2016/film/news/chronicles-of-prydain-movie-disney-1201733058/
https://www.yahoo.com/movies/disney-will-stir-the-black-cauldron-again-181011796.html

TrondM

Citat från: Alexander skrivet  2 augusti 2017 kl. 14:33:27
De flesta av dem filmerna är endast i idéstadiet så det är inte säkert att alla blir av.

Ja, det høres logisk ut.

Citat från: AlexanderFöresten kan jag tillägga en till live-action remake som dem också har funderat på att göra liksom dem andra.
Taran och den magiska kitteln

At Disney faktisk vurderer å lage en remake av filmen som ble slått av The Care Bears Movie, er på grensen til utrolig. Jeg hadde forventet en remake av Song of the South før The Black Cauldron

Anders M Olsson

Citat från: Alexander skrivet  2 augusti 2017 kl. 06:19:03
Men man få ju tänka på att dem här live-action filmerna bara är en liten bit av vad Disney är idag. De gör ju samtidigt originella och risktagande filmer i form av t.ex Zootropolis.  :)

Är det verkligen bara en liten bit? Jag får intrycket att listan på planerade live-action remakes är en bra bit längre än motsvarande lista på kommande originella animerade filmer. Remakes tycks vara den numera helt dominerande verksamheten i Disneys filmfabrik.

Dessutom tror jag att de nya live-action-versionerna bidrar till att de gamla originalfilmerna glöms bort, och i så fall är det riktigt illa.

Alexander

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 augusti 2017 kl. 18:41:55
Är det verkligen bara en liten bit? Jag får intrycket att listan på planerade live-action remakes är en bra bit längre än motsvarande lista på kommande originella animerade filmer. Remakes tycks vara den numera helt dominerande verksamheten i Disneys filmfabrik.

Dessutom tror jag att de nya live-action-versionerna bidrar till att de gamla originalfilmerna glöms bort, och i så fall är det riktigt illa.

Tänkte mer på företaget som en helhet med alla olika avdelningar som tecknade filmerna, live-action filmerna, sakerna, tv-serierna, tv-kanalerna, temaparkena, kryssningfartygen, butikerna m.fl.  :)