Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diskutera gamla tecknade tv-serier?

Startat av TecknatÄlskare, 18 december 2017 kl. 22:56:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TecknatÄlskare

Hej hade tänkt att någon som är väldigt intresserad av gamla tecknade serier så kanske de vill diskutera tv-serier med mig.

Här har du några exempel.

Disney kanalerna:
Rasten
Fillmore
Ducktales
Räddningspatrullen
Luftens Hjältar
Lloyd In Space
Phinease And Ferb
Brandy Och Herr Morris
Doug (Disney)
Legenden Om Tarzan
Kejsarens Nya Skola
Aladdin
Bumbibjörnarna
Nya Äventyr Med Nalle Puh

Nickelodeon:
Jimmy Neutron
Ahhh Real Monsters
Hey Arnold
Danne Fantom
Fanboy & ChumChum
Fairly Odd Parents
Katthund
All Grown Up
Rugrats
Teenage Robot
Rockos Moderna Liv
As Told By Ginger
KaBlam

FoxKids:
Walter Melon
Dink Den Lille Dinosaurien
Iznogoud
Dennis The Menace

Självklart finns det mycket fler program att diskutera men dessa jag skrivit upp är bara exempel.

TecknatÄlskare

Kan väl börja själv med Rasten.

Tycker att serien är en väldigt nostalgisk serie för mig för att jag växte upp med serien. Jag älskade även karaktärerna extremt mycket. Jag tror de flesta 90-talister och de som är födda tidigt 2000-talet minns denna serien bättre än de äldre eller yngre.
Det jag även gillar med serien är att den utspelar sig på en skola likadant med Fillmore men gillar Rasten betydligt mer.

Vet att jag är dålig på att resonera kring varför jag tycker om serier, men hoppas ni är bättre.

OBS har typ alla de serierna jag skrev som exempel har flera hundra gb med gamla tecknade serier och även inspelade band.

sickstew

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 18 december 2017 kl. 23:00:33
Kan väl börja själv med Rasten.

Tycker att serien är en väldigt nostalgisk serie för mig för att jag växte upp med serien. Jag älskade även karaktärerna extremt mycket. Jag tror de flesta 90-talister och de som är födda tidigt 2000-talet minns denna serien bättre än de äldre eller yngre.
Det jag även gillar med serien är att den utspelar sig på en skola likadant med Fillmore men gillar Rasten betydligt mer.

Vet att jag är dålig på att resonera kring varför jag tycker om serier, men hoppas ni är bättre.

OBS har typ alla de serierna jag skrev som exempel har flera hundra gb med gamla tecknade serier och även inspelade band.

Rasten, kikade en del. Sen vad gäller utspelar sig i skolmiljö, japanska anime serier, där utspelar sig massor med serier i skolmiljö ifall man vill ha sånt. :D
Gillade oftast japanska serier mer, deras action(Tengen toppa Gurren lagann, code geas, death note, hajime no ippo, Full metal panic) och deras komedier(High school rumble, lucky star, midori no hibi). :)

Pokemon, var fastklistrad varje lördag morgon... x)
Justice League kikade jag också på morgonarna, kul action och var som fränt att så många hjältar var med i samma serie tyckte man. Annars var jag mer för Marvel
Spider-man 1994, Cubix, Transformers, Swat Kats, Sailor Moon  är väl de andra serierna jag nötte mest. ^___^
Många tidiga morgonar för att inte missa de nya avsnitten.

Teletubbies var alltid före Pokemon, var smärtsamt att se på detta för att inte missa första minuterna av pokemon... x)

Alexander

#3
Utav japanska serier tittade jag på som liten:
Pokémon
Sailor Moon
Dinosaur King
Digimon
Yugioh
Bakugan
Cardcaptor Sakura
Kaleido Star
Tokyo Mew Mew (gick på danska TV2)
Naruto (gick på danska DR1, har jag för mig)
Shin Chang (gick på danska DR1)

Och Mumintrollen också på SVT, serien gjordes ju i Japan.

Läste även manga som fanns på biblioteket där min favorit var DN Angel.
:)


Richardo

Dubbades alla de där japanska serierna till svenska? Det hade jag ingen aning om.

Någon aning om XXXHolic dubbades till svenska? Mangan dubbades till svenska.

Alexander

Citat från: Richardo skrivet 19 december 2017 kl. 11:38:35
Dubbades alla de där japanska serierna till svenska? Det hade jag ingen aning om.

Någon aning om XXXHolic dubbades till svenska? Mangan dubbades till svenska.

Dem serierna som gick på danska kanalerna var dubbade på danska och Cardcaptor Sakura visades endast med svensk text på Barnkanalen.

Resten var däremot dubbade på svenska   :)

TBT_STR_QR

Själv såg jag alltid Hamtaro, Yu-Gi-Oh GX och Beyblade.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Alexander

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 19 december 2017 kl. 14:23:32
Själv såg jag alltid Hamtaro, Yu-Gi-Oh GX och Beyblade.

Oj, dem glömde jag bort att skriva. Dem tittade jag också på.  ;D

Samlaren

Jag såg själv på

Dennis
Pokemon
Digimon
Sailor Moon
nästan alla de äldre serierna som gick på Disney Channel och Toon Disney (Timon och Pumba, Lillo och Stitch serien, Den Lilla Djungelboken, Buzz Lighyer ryndjägare, Filmore, Lloyd i Rymden, Sabrina Tonnårshäxan, De 101 dalmatinerna, Alladdin, Räddningspatrullen, Nya äventyr med Nalle Puh, Långbens galna gäng, Ducktales, Luftenshjältar, Darkwing Duck, Ersättarna, Amercian Dragon, Doug, Dave babaren och Hos Musse  jag kan ha glömt någon)
Fantastiska Fyra
Masken
Familjen Flinta (Dock endast på CN)
Familjen Jetson (Dock endast på CN)
Cubix


sedan såg jag säkert på fler som jag tyckte var bra :)
Om jag skulle skriva upp alla bra så skulle det bli en del :)

Tyckte faktiskt inte Yu-Gi-Oh var så bra då finns det bättre animie.

TecknatÄlskare

Ja, kommer själv ihåg när vaknade tidigt på lördag/söndag morgnarna och satte på fyran så sändes det alltid Pokémon och någon annan serie.

Fantastiska Fyran minns jag mycket väl själv. Väldigt bra serie dock har jag bara ett avsnitt och det vet du ju "Samlaren"

Var inte för så mycket japanska serier när jag var lite mer än Pokémon då men nu på senare tid har jag börjat gilla väldigt mycket Sailor Moon väldigt skön serie och introt är ju bara fantastiskt.

Bakugan minns jag också men minns dock inte vilken kanal den sändes på, kommer även ihåg att jag hade Bakugan spelet på mitt PS2.


Hamtaro & Beyblade minns jag väldigt väl två bra serier som jag tyvärr inte har så mycket av men man hoppas ju att man får mer eller hittar mer i framtiden.

Masken på TV3 vilken himla nostalgi, enligt mig en utav de bästa tecknade serierna, så himla bra serier och även rolig. Kommer ihåg ett avsnitt när han vaktade en bebis och skurkarna var ute efter honom samtidigt, sen råkade han tappa masken så att bebisen tog på sig den. Det avsnittet är så himla bra.

TecknatÄlskare

Var det inte någon japanskserie på barnkanalen nyligen som aldrig dubbades på svenska utan sändes på japanska med svensktext

TBT_STR_QR

Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

TecknatÄlskare

Ace Ventura Den Tecknade Serien är en serie som jag aldrig någonsin sett dock. Har bara sett några enstaka bilder från serien och den verkar lovande. Har för mig att serien sändes på TV1000, sitter någon på denna serien kontakta mig gärna!

Daniel Hofverberg

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 19 december 2017 kl. 21:44:40
Ace Ventura Den Tecknade Serien är en serie som jag aldrig någonsin sett dock. Har bara sett några enstaka bilder från serien och den verkar lovande. Har för mig att serien sändes på TV1000, sitter någon på denna serien kontakta mig gärna!
Ace Ventura - Den tecknade serien sändes på FilmNet som del av deras K-TV-block runt 1995 - 1996. Såvitt jag vet har serien inte sänts på någon annan kanal i Sverige.

TecknatÄlskare

Juste på K-TV var det hehe.

Montana Jones kom jag på just nu, den serien är då himla härlig. Denna serien sändes dock på TV1000 och även TV3. Introt är så himla bra fattar inte hur folk kan säga att det är dåligt. Avsnitten är väldigt speciella för att de utspelar sig på olika platser i världen. Tror t.o.m ett avsnitt utspelas på Gotland.