Josefin

Författare Ämne: Intervjuer på Dubbningshemsidan  (läst 81278 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 072
  • Kön: Man
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
SV: Intervjuer på Dubbningshemsidan
« Svar #180 skrivet: 25 augusti 2012 kl. 19:48:49 »
- Hur fick du rollen som Scooby-Doo?
- Hur/när började du dubba?
- Någon speciell rollfigur som ligger dig varmast om hjärtat?

Är mitt bidrag till Steve Kratz intervjun.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2021-01-17)

En ny uppdatering (lite för sent, haha) ute nu på bloggen! :D

Utloggad SwedishKuriboh

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #181 skrivet: 25 augusti 2012 kl. 20:34:26 »
Vad rekommenderar du till folk som vill börja dubba?

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 5 101
    • Visa profil
« Svar #182 skrivet: 26 augusti 2012 kl. 22:11:32 »
En fråga är vilken hans favorit dubbning är?

Utloggad juku

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
« Svar #183 skrivet: 25 oktober 2012 kl. 12:55:10 »
tror knappast pappegojan han gjorde var i bumbibjornarna då den e gjort på 2000talet...han gjorde nån figur i lysmaskarna som kanske va en papegoja, eller så kanske det är Jago...?

Erik Friman

• Gäst
« Svar #184 skrivet: 10 april 2013 kl. 19:39:00 »
Blev intervjun med Steve Kratz något av?

Utloggad Igthorn

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 341
    • Visa profil
« Svar #185 skrivet: 25 november 2013 kl. 16:05:15 »
Märks att jag inte varit så insatt i vad som händer på dubbningshemsidan på sistone, men jag syndar och livar upp en gammal tråd i förundran över hur det gått med intervjuarbetet? Så vitt jag uppfattat det verkar det ligga på is.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 10 777
    • Visa profil
« Svar #186 skrivet: 25 november 2013 kl. 19:28:51 »
Jag har tyvärr inte hört av intervjuansvarige Daniel Åhs Karlsson på ett bra tag, så jag vet inte hur situationen är; men senast jag hörde av honom hade han visst inte lyckats få napp hos någon mer.

Jag ska försöka få tag i Daniel, och höra hur situationen är just nu. Jag återkommer.

Utloggad Adam Larsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 155
    • Visa profil
« Svar #187 skrivet: 28 juli 2020 kl. 00:23:32 »
Jag tycker att det är väldigt roligt med såna här intervjuer kommer det fler?
Pikachu använd åskstöt!

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 5 101
    • Visa profil
« Svar #188 skrivet: 25 februari 2021 kl. 07:21:51 »
Vad hände egentligen med intervjuerna som var igång på dubbningshemsidan?? Ingen där har ju intervjuats av Daniel Åhs Karlsson på över 10 år!?  ::)

Utloggad MOA

• Medverkar i AOSTH podcast av Pixelklubben 64 till hösten
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 709
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
« Svar #189 skrivet: 25 februari 2021 kl. 21:30:51 »
Vad hände egentligen med intervjuerna som var igång på dubbningshemsidan?? Ingen där har ju intervjuats av Daniel Åhs Karlsson på över 10 år!?  ::)
Kanske blev nedlagda av nån anledning

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 10 777
    • Visa profil
« Svar #190 skrivet: 26 februari 2021 kl. 12:59:49 »
Tyvärr har Daniel Åhs Karlsson inte haft tid att göra intervjuer på mycket länge. Jag har för mig att han hade börjat studera eller liknande, men hittar tyvärr inte åt vår gamla mailkorrespondens för att kunna bekräfta det. :(

Mycket tråkigt, då jag gärna hade sett fler intervjuer på Dubbningshemsidan, men tyvärr är det förstås inget som jag kan påverka.

Jag har inte pratat med honom på några år, så tyvärr vet jag inte om han kommer kunna återuppta detta i framtiden eller om han tänker sluta helt med intervjuer. :(

Om han inte kan fortsätta, så är enda alternativet att hitta någon annan som kan överta intervjuerna - jag har tyvärr varken rätt utrustning eller bor i rätt landsända för att kunna göra det själv... :(

Är det någon här som kan tänka sig att ta över och ordna och spela in intervjuer med skådespelare? Det bör förstås vara någon bosatt någorlunda i närheten av Stockholm - alternativt någon i Skåne-trakten om man vill intervjua de dubbare som var vanligt förekommande i dubbningar från de Köpenhamns-baserade studiorna (Sun Studio, Salut och Adaptor). Det behöver inte nödvändigtvis vara en enda person, utan jag har inget emot att flera personer gör intervjuer för Dubbningshemsidan oberoende av varandra (exempelvis en i Stockholmstrakten och en i Skåne). Personen eller personerna ifråga måste ha inspelningsutrustning för att kunna spela in video i relativt hög kvalitet (helst i HD) - det är också en stor fördel med en riktad mikrofon, så att inte allt kringljud kommer med (som vi fick erfara den hårda vägen med intervjun med Annica Smedius...). :)

Men om man inte vill göra intervjuer via telefon eller Skype, så måste det här förstås vänta tills efter att pandemin är över; eller åtminstone att smittspridningen kraftigt minskat - såsom läget är nu vore det oansvarigt att utföra intervjuer fysiskt, då det med intervjuer är svårt att hålla tillräckligt avstånd hela tiden. Intervjuer på distans skulle även jag kunna utföra, men det blir ju helt klart mer "levande" med fysiska intervjuer med båda parter på samma plats...
« Senast ändrad: 26 februari 2021 kl. 13:44:24 av Daniel Hofverberg »

Utloggad MOA

• Medverkar i AOSTH podcast av Pixelklubben 64 till hösten
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 709
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
« Svar #191 skrivet: 26 februari 2021 kl. 23:31:48 »
Tyvärr har Daniel Åhs Karlsson inte haft tid att göra intervjuer på mycket länge. Jag har för mig att han hade börjat studera eller liknande, men hittar tyvärr inte åt vår gamla mailkorrespondens för att kunna bekräfta det. :(

Mycket tråkigt, då jag gärna hade sett fler intervjuer på Dubbningshemsidan, men tyvärr är det förstås inget som jag kan påverka.

Jag har inte pratat med honom på några år, så tyvärr vet jag inte om han kommer kunna återuppta detta i framtiden eller om han tänker sluta helt med intervjuer. :(

Om han inte kan fortsätta, så är enda alternativet att hitta någon annan som kan överta intervjuerna - jag har tyvärr varken rätt utrustning eller bor i rätt landsända för att kunna göra det själv... :(
E han ens aktiv fortfarande?