Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Mindre kända Batman TAS röster sökes

Startat av jimstrom, 13 juni 2013 kl. 21:37:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

Håller fortfarande på med min kartläggning av Batman TAS på svenska, inte det lättaste eftersom långt ifrån alla avsnitten har släppts med den svenska dubben, dock har serien visats i sin helhet med svensk dubb, och jag har fått utgå ifrån minnet större delen. Dock saknas fortfarande några karaktärer bla dessa.

Baby Doll - Tror det kan vara Louise Raeder om minnet inte sviker mig.
Jonah Hex - Ingen som helst aning.

kommer lägga upp fler om jag upptäcker någon som jag inte minns.

Tills dess, hoppas jag någon med bättre minne kan ge mig ett svar.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Erika

Citat från: jimstrom skrivet 13 juni 2013 kl. 21:37:19
Baby Doll - Tror det kan vara Louise Raeder om minnet inte sviker mig.

Om jag inte minns helt fel, så gjorde Malin Berghagen hennes röst. I tv-serien "The New Batman Adventures" gjordes Baby Dolls röst av Annelie Berg, om jag minns rätt. Men jag har inte sett någon av Baby Doll-avsnitten på säkert tio år, så mitt minne är ganska luddigt.

CitatJonah Hex - Ingen som helst aning.

Jag har ett svagt minne av att hans röst gjordes av Stephan Karlsén.

Anders

#2
Jag försöker också klura ut fler röster från serien. Jag har nyligen laddat ner alla avsnitt mellan 1 och 56 från den första säsongen med svenskt tal. Jag har försökt att få tag i ytterligare avsnitt, men jag hittar inte.

Några röster jag har identifierat (som inte finns med på dubbningshemsidan) är
Dr. Hugo Strange - Andreas Nilsson
Greve Vertigo - Per Sandborgh
Tony Zucco - Per Sandborgh
Professor Milo - Gunnar Ernblad
Roland Daggett - Fredrik Dolk
Rupert Thorne - Peter Sjöquist
Arnold Stromwell - Fredrik Dolk

Ångående Baby-Doll från The New Batman Adventures så kommer jag ihåg replikerna "Jag är inget barn, jag är jättevuxen" och "Nej! Stygg tant!". Jag har hört rösten förut, men kommer inte på vad hon hette. Tycker inte det lät som Annelie Berg dock.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Anders

Nu när jag har funderat litet över hur rösten lät så tror jag att det kan ha varit Maria Rydberg som gjorde rösten till Baby-Doll i TNBA.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

Återupplivar denna tråd igen, då jag behöver nya uppgifter.


I avsnittet Critters tampas Batman mot en ondisint Biokemist, som exprimenterat med boskap till monstruös effekt.


Nu undrar jag


Vem var det som gjorde den svenska rösten till Farmer Brown och hans Dotter Emmylou? återigen talar vi dom senare avsnitten i Eurotrolls regi.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Anders

Nu var det länge sedan jag såg det avsnittet. Men jag har för mig att Johan Hedenberg gjorde rösten till Farmer Brown iallafall.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Igthorn

Citat från: Erika skrivet 14 juni 2013 kl. 17:14:02
Om jag inte minns helt fel, så gjorde Malin Berghagen hennes röst. I tv-serien "The New Batman Adventures" gjordes Baby Dolls röst av Annelie Berg, om jag minns rätt. Men jag har inte sett någon av Baby Doll-avsnitten på säkert tio år, så mitt minne är ganska luddigt.

Jag har ett svagt minne av att hans röst gjordes av Stephan Karlsén.
Jag är förmodligen ute och snurrar lika mycket jag men har för mig att det till och med kan vara Vicki Benckert som gör rösten till Baby Doll, åtminstone i första serien. Kikade i rollistan och för mig att hon låter mer som Harley Quinn, men jag låter det vara sagt med en nypa salt.

Serien ligger i DVD-hyllan. Nu åskar det för fult ute så nån TV-kväll blir det inte av, men om ingen annan hinner bekräfta/dementera så återkommer jag.

Elios



Elios