Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Steffans Karaktärsröster

Startat av Steffan Rudvall, 7 februari 2021 kl. 19:03:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa?

Pumbaa
3 (30%)
Knattarna
0 (0%)
Piff och Puff
1 (10%)
Snurre Sprätt
3 (30%)
Ash och Pikachu
0 (0%)
Kalle Anka
0 (0%)
Lumiere
1 (10%)
Stitch
0 (0%)
Scooby-Doo
1 (10%)
Hermione Granger (ej seriös)
0 (0%)
Herbert Birdsfoot
1 (10%)
Kakmonstret
0 (0%)
Kung Louie
0 (0%)
Apu
0 (0%)
Karlstad Brun (Cleveland Brown)
0 (0%)
Tommy Pickles
0 (0%)
Krabban Sebastian
0 (0%)

Antal personer som röstat: 10

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 16 januari 2022 kl. 22:28:20
Vad jobbar du med? Du kanske skulle byta karriär och bli röstskådespelare?
Jag är musiklärare och trivs bra som det så nej tack.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 16 januari 2022 kl. 22:28:09
Jag antar att du är upptagen med att lära musik? Nåja, då önskar jag att Steve Kratz kan ta hand om Pumbaa om han nu vill det. :)

Ja, antingen Steve Kratz eller också kan Fredde Granberg, Jan Åström eller Fredrik Hiller få ta över rollen som Pumbaa.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2022 kl. 22:29:51
Jag är musiklärare och trivs bra som det så nej tack.

Jag förstår hur det känns, jag personligen vill helst koncentrera mig på att fila på annat t.ex. min verksamhet så jag tackar också nej!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2022 kl. 22:30:27
Ja, antingen Steve Kratz eller också kan Fredde Granberg, Jan Åström eller Fredrik Hiller få ta över rollen som Pumbaa.  :)
Det skulle dock vara bäst om Bo Maniette kom tillbaks till branschen.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2022 kl. 22:32:01
Det skulle dock vara bäst om Bo Maniette kom tillbaks till branschen.

Det håller jag med om, men då både han och flera av de andra KM-dubbarna bor i västra Sverige och dagens svenska dubbningar nästan utslitande utförs i Stockholm så blir det tyvärr kanske inte så praktiskt i någon större skala...

Annars kanske Fred Johansson kan få ta över som Jafar...

Och hos Kapten Krok tror jag att Fredde Granberg, Jan Åström eller Steve Kratz hade varit bra alternativ...

Zebastian


Skokaka

Hasse Jonsson skulle väl också funka bra som Pumbaa? Eftersom både han och Steve Kratz har gjort rösten till Bo Ko, som låter lik Pumbaa. Hasse brukar väl inte göra mörka röster men som Pumbaa skulle han funka om han använda samma röst som när han gjorde Bo.

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 16 januari 2022 kl. 22:49:46
Hasse Jonsson skulle väl också funka bra som Pumbaa? Eftersom båda han och Steve Kratz har gjort rösten till Bo Ko, som låter lik Pumbaa. Hasse brukar väl inte göra mörka röster men som Pumbaa skulle han funka om han använda samma röst som när han gjorde Bo.
Hasse skulle nog funka men jag vet inte om det skulle funka i teorin eftersom att han jobbar för Eurotroll medans det är SDI Media som tar hand om Disney dubbningar.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2022 kl. 22:51:21
Hasse skulle nog funka men jag vet inte om det skulle funka i teorin eftersom att han jobbar för Eurotroll medans det är SDI Media som tar hand om Disney dubbningar.

Helt omöjligt är det inte eftersom han ställde upp när SDI Media gjorde omdubbning av DuckTales plus att Hasse också bor i Stockholm...

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2022 kl. 22:51:21
Hasse skulle nog funka men jag vet inte om det skulle funka i teorin eftersom att han jobbar för Eurotroll medans det är SDI Media som tar hand om Disney dubbningar.

Nåja, och det vore ju som sagt också kul om Bo Maniette eller Jan Rippe gjorde rösten igen.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2022 kl. 22:53:48
Helt omöjligt är det inte eftersom han ställde upp när SDI Media gjorde omdubbning av DuckTales plus att Hasse också bor i Stockholm...
Det verkar dock som att Hasse är ganska upptagen nu för tiden, man ser honom ju överallt i Lendos reklamer till exempel.

BPS



Zebastian


Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 20 mars 2022 kl. 18:46:58
Vem är det som spelar Pikachu?
Det är jag som spelar alla rollerna i videorna som finns i den här tråden förutom enstaka repliker av andra karaktärer där jag använt deras riktiga röster.