Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 mars 2024 kl. 13:05:17jag ska på teater ikväll, och kommer därför inte ha så mycket tid, men hoppas hinna med en liten uppdatering under kvällen...
Vad ska du se för teater ? :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 mars 2024 kl. 13:24:23Vad ska du se för teater ? :)
Styr din plog över de dödas ben av Nobel-pristagaren Olga Tokarczuk, som Norrbottensteatern arrangerar och turnerar med; och som just ikväll spelar i Skellefteå. :)
https://norrbottensteatern.se/forestallningar/731--styr-din-plog-over-de-dodas-ben

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 mars 2024 kl. 13:38:02Styr din plog över de dödas ben av Nobel-pristagaren Olga Tokarczuk, som Norrbottensteatern arrangerar och turnerar med; och som just ikväll spelar i Skellefteå. :)
https://norrbottensteatern.se/forestallningar/731--styr-din-plog-over-de-dodas-ben
Kul för dig :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 mars 2024 kl. 13:05:17Nu har jag fått creditlista till Kung Fu Panda 4, som tyvärr saknar mixtekniker men som i övrigt verkar tämligen komplett. :)

Jag håller på att skriva av dubbcreditsen nu, och hoppas kunna lägga ut både den och Bockarna Bruse i badhuset (som har biopremiär imorgon) ikväll - jag ska på teater ikväll, och kommer därför inte ha så mycket tid, men hoppas hinna med en liten uppdatering under kvällen...
Hur går det med credits ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 mars 2024 kl. 21:18:20Hur går det med credits ?
Jag har precis kommit hem från teatern, så jag ska försöka skriva av creditsen nu och hoppas kunna hinna med en uppdatering innan jag lägger mig. :)

moviefan

Jag önskar credits till Barbie som Prinsessan och Popstjärnan  ;)

gstone

Jag önskar credits till Knuckles  när den kommer ut 27 april.

https://en.wikipedia.org/wiki/Knuckles_(TV_series)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag önskar credits till Mavka: Skogens väktare.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2024 kl. 12:28:38Jag önskar credits till Mavka: Skogens väktare.
Jag ska maila Njutafilms/Studio S under de närmaste dagarna, men de är lite oberäkneliga så ibland får man svar på en dag och ibland dröjer det ett par månader...

Så det finns väl en hyfsad chans att dubbcredits kommer innan premiären, men också fullt möjligt att det dröjer nästan ända tills sommaren. :(

Jag tror att vi på goda grunder kan anta att det är Nordic United som gjort dubbningen.

Distributörens webbsida anger för övrigt att Mavka: Skogens väktare även kommer att visas på bio i ukrainskspråkig originalversion med svensk text - vore intressant att veta hur de båda versionerna har fördelats, och på vilka orter som originalversionen kommer visas...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2024 kl. 15:15:09Jag ska maila Njutafilms/Studio S under de närmaste dagarna, men de är lite oberäkneliga så ibland får man svar på en dag och ibland dröjer det ett par månader...

Så det finns väl en hyfsad chans att dubbcredits kommer innan premiären, men också fullt möjligt att det dröjer nästan ända tills sommaren. :(

Jag tror att vi på goda grunder kan anta att det är Nordic United som gjort dubbningen.

Tänker du se filmen ?

Inte för att det kommer hjälpa nu när njuta film inte har utsatts dubb credits :(
Men du kanske känner för att se filmen 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2024 kl. 15:41:15Tänker du se filmen ?

Inte för att det kommer hjälpa nu när njuta film inte har utsatts dubb credits :(
Men du kanske känner för att se filmen
Om filmen fortfarande går kvar kommer jag absolut försöka se filmen, men det beror på hur länge den går i Skellefteå - som det ser ut nu kommer jag nämligen nästa helg (under påskhelgen) att besöka min bror i Falun, så det förutsätter att filmen går även söndag helgen därpå (lördagen den 6 april ska jag nämligen på musikal, Hair).

På sistone har biografen i Skellefteå ofta bara visat vissa filmer vissa dagar, så därför finns det en viss risk att den kanske bara går på lördag och inte på söndag (7 april); eller i värsta fall bara går en helg...

Jag kan inte svära på att Njutafilms aldrig har utsatta dubbcredits, men vid de senaste filmerna jag sett på bio därifrån har de i alla fall bara haft en skylt med "Dubbning: Nordic United AB" efter sluttexterna; men ingenting om röster, översättare eller regissör alls. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2024 kl. 15:49:11Om filmen fortfarande går kvar kommer jag absolut försöka se filmen, men det beror på hur länge den går i Skellefteå - som det ser ut nu kommer jag nämligen nästa helg (under påskhelgen) att besöka min bror i Falun, så det förutsätter att filmen går även söndag helgen därpå (lördagen den 6 april ska jag nämligen på musikal, Hair).
Jag skulle vilja veta om denna produktion av Hair ?


Musikaler är ju ett av mina specialintresse ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2024 kl. 15:49:11Om filmen fortfarande går kvar kommer jag absolut försöka se filmen, men det beror på hur länge den går i Skellefteå - som det ser ut nu kommer jag nämligen nästa helg (under påskhelgen) att besöka min bror i Falun, så det förutsätter att filmen går även söndag helgen därpå (lördagen den 6 april ska jag nämligen på musikal, Hair).

Kan du berätta mer om denna produktion av Hair ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2024 kl. 16:18:32Kan du berätta mer om denna produktion av Hair ?
Det är en turnerande uppsättning av Hair, arrangerat av Krall Entertainment AB i regi av Rikard Bergqvist, som turnerar runt ett antal orter i Sverige under 2024 - med Viktor Norén och Klara Söderberg (ena halvan av First Aid Kit) i huvudrollerna. :)
https://krall.se/show/hair/

Den 5 och 6 april är de på Sara Kulturhus i Skellefteå, med tre föreställningar som snabbt blev utsålda (trots dyra priser). Jag tror att turnén började i Stockholm, och nu är det inte så jättemånga orter kvar (varav de flesta är slutsålda); se listan på länken ovan.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2024 kl. 21:24:24Det är en turnerande uppsättning av Hair, arrangerat av Krall Entertainment AB i regi av Rikard Bergqvist, som turnerar runt ett antal orter i Sverige under 2024 - med Viktor Norén och Klara Söderberg (ena halvan av First Aid Kit) i huvudrollerna. :)
https://krall.se/show/hair/
Jag så den föra året.

Två av mina dagis kamrater har roller iden :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.