Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Stefan Frelander

Startat av Elios, 4 april 2020 kl. 02:01:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vad tycker ni om denna Sun Studio ikon?
För mig förknippas han först och främst som både Ed och Eddy, men även Johnny Bravo och förstås Scooby Doo förstås. Någon som vet ifall han skulle kommit tillbaka som Scooby Doo i nya filmen Scoob!? Eller om comebacken som Rex var bara menat för den?
Sen förstås också som Bert i Mary Poppins.  ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  4 april 2020 kl. 02:01:03
Vad tycker ni om denna Sun Studio ikon?
För mig förknippas han först och främst som både Ed och Eddy, men även Johnny Bravo och förstås Scooby Doo förstås. Någon som vet ifall han skulle kommit tillbaka som Scooby Doo i nya filmen Scoob!? Eller om comebacken som Rex var bara menat för den?
Sen förstås också som Bert i Mary Poppins.  ;D
I alla trailers för filmen Scoob är det Steve Kratz som gör Scooby Doo och jag tycker att det är bra att Stefan inte längre gör Scooby Doo inget illa menat Stefan har många bra roller till exempel Fred i samma franchise men som Scooby tycker jag att Steve Kratz är bättre.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 april 2020 kl. 02:07:06
I alla trailers för filmen Scoob är det Steve Kratz som gör Scooby Doo och jag tycker att det är bra att Stefan inte längre gör Scooby Doo inget illa menat Stefan har många bra roller till exempel Fred i samma franchise men som Scooby tycker jag att Steve Kratz är bättre.

Ja jag tycker tvärtom dock. Men gillar Steve Kratz som Scooby Doo också.  ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  4 april 2020 kl. 02:11:27
Ja jag tycker tvärtom dock. Men gillar Steve Kratz som Scooby Doo också.  ;D
Jag tycker att han är bra och passar Scooby Doo han framhäver karaktären men Steve Kratz gör det lite bättre.

Daniel Hofverberg

Jag förutsätter också att det kommer vara gamla goda Steve Kratz som spelar Scooby-Doo i Scoob!. Vid ett så pass sent skede kan man nog förmoda att rösterna i de olika trailers som förekommer också är samma röster som kommer medverka i filmen. Även fast filmens svenska premiär blivit uppskjuten p.g.a. det rådande läget, så är dubbningen med största sannolikhet redan färdigställd; eller åtminstone lär den vara färdiginspelad i alla fall (men kanske inte nödvändigtvis slutmixad än).

Jag tycker också det är positivt. Inget illa menat om Stefan Frelander, som var och är en duktig skådespelare, men som Scooby-Doo passar Steve Kratz betydligt bättre och är minst sagt svårslagen i rollen. Stefan var dock inte dålig, och betydligt bättre än Stellan Skarsgård på 1980-talet; vars insats som Scooby-Doo man helst bara vill glömma... ;)

Och Stefan Frelander har som sagt lämnat branschen, så vi ska nog inte räkna med att höra särskilt mycket mer av honom. Att han trots allt kom tillbaka till Toy Story 4 var nog mest ett undantag, då han spelat rollen flera gånger tidigare, och det lär nog på sin höjd röra sig om enstaka sådana inhopp som han fortfarande kan tänkas ställa upp på.

Disneyfantasten

För min del är han en skicklig skådespelare, gillar honom allra mest som Rex i Toy Story franschisen, men han är även utmärkt som Speedy Gonzales i Looney Tunes, Bartok, Krälarn i omdubbningen av Taran och Den Magiska Kitteln (jag tycker faktiskt att han är bättre än Mille Schmidt i originaldubbningen, som i och för sig också är duktig i rollen, men Stefan är roligare i rollen, Mille Schmidt är även mycket duktig som Blyger i omdubbningen av Snövit och De Sju Dvärgarna och Bartolomeus i Mästerdetektiven Basil Mus men hans enda riktigt bra Disney-roll enligt mig är som Gamen Dizzie i Djungelboken, han är även bra som Pellevin i Smurfarna och Den Förtrollade Flöjten)

Han är även helt okej som Ratata i Lucky Luke, Fred, Scooby-Doo...

Han är även skaplig som Bert i Mary Poppins...

Lustigt nog svarade han för musikregi bakom 102 Dalmatiner!  ;D

gstone

Alla mina favorit roller a Frelander är dom figurer han gjord i Powerpuff pinglorna ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

jimstrom

Min favorit roll från Stefan är utan tvekan Johnny Bravo, som Stefan spelar superbra.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

 Mina favoriter är Johnny Bravo och Fred

TonyTonka

För mig är Stefan Frelander för evigt förknippad med Ed & Eddy i Ed, Edd & Eddy, en serie som jag växt upp med och har extremt starka band till. :)

I övrigt tycker jag att han är bra som Bartok i Anastasia, Ernie och Grover i Elmo på Äventyr i Grouchland, titelrollen i Johnny Bravo, I.R. Baboon i I am Weasel med flera. :D

Han är fullt godkänd som Scooby-Doo, men även jag tycker att Steve Kratz är Scoobys överlägset bästa svenska röst.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet  4 april 2020 kl. 17:30:41
För mig är Stefan Frelander för evigt förknippad med Ed & Eddy i Ed, Edd & Eddy, en serie som jag växt upp med och har extremt starka band till. :)

I övrigt tycker jag att han är bra som Bartok i Anastasia, Ernie och Grover i Elmo på Äventyr i Grouchland, titelrollen i Johnny Bravo, I.R. Baboon i I am Weasel med flera. :D

Han är fullt godkänd som Scooby-Doo, men även jag tycker att Steve Kratz är Scoobys överlägset bästa svenska röst.

Men bra är han ju som Scooby Doo.  ;D

Elios

Är det någon här som ändå tycker att Stefan Frelander är bäst som Scooby Doo då?^^

RC

Citat från: Elios skrivet  5 april 2020 kl. 03:27:48
Är det någon här som ändå tycker att Stefan Frelander är bäst som Scooby Doo då?^^
Jag håller med dig Stefan är bättre än Steve Kratz.

Elios

Citat från: Ramadan Culum skrivet  5 april 2020 kl. 03:30:37
  Jag håller med dig Stefan är bättre än Steve Kratz.

Åh tack. Kung är du min Eviga Broder!  ;D

Henrik Karlsson

Jag är lite kluven om vi skulle ha pratat för 20 år sedan så skulle jag ha sagt Steve Kratz men Steve gör inte rösten som han brukade den har förändrats så nu tycker jag nog Stefan Felander.