Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Trassel - TV-serien

Startat av Disneyfantasten, 29 september 2017 kl. 16:00:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Jag har en IPTV tjänst som epgn säger season 2 ep26 på måndag alltså  ep26 är antingen som ni säger del 2 av avsnittet som gick på Lördag eller e5 av s2, för det
konstiga är om man räknar avsnitts numren både på TMDB (The movie database) och IMDB så står det för en gångs skulle lika. Serier som ibland kan ha delavsnitt eller dubbelavsnitt brukar ha med det på TMDB (T.ex så har det första Ducktales avsnittet det).

Jag har märkt att epgn oftast listar serier så t.ex en serie som har 20avsnitt/säsong på någon av barnkanalerna listar den oftast som exemplet s3e44 alltså s3e4 som vi ser det. Så finns det något som bevisar att Trassel s2 bara kommer visas i repris fram till helgen eller om det är som epgn säger att s2 kommer viasas 14:35 varje dag med antingen ett nytt avsnitt eller repris avsnitt.

För mig låter den teorin konstig men det är Disney Channel de väljer väll att inte visa alla avsnitt i ordning?  Men vilka avsnitt är dubbelavsnitt i s1  då imdb säger att den säsongen har 21 avsnitt men 23 avsnitt har gått på Disney Channel.

TrondM

Episoden "Dronning på prøve" ble også vist som episode 11 og 12. Den siste episoden av sesong 1 ("Secret of the Sundrop" på engelsk, usikker på hva den heter på norsk eller svensk), ble vist som episode 22 og 23

Dagens episode (episode 28) var helt klart "The Return of Quaid", altså episode 2 av sesong 2, med produksjonskode "203". Dermed er det liten tvil om at episodene på mandag og tirsdag vil være del 1 og 2 av dobbeltepisoden som ble vist på lørdag.

Artan1528

Min epg siger 201 på Mandag og 202 på tirsdag (Part 1 og 2) og 203 på onsdag (Episode 2 som havde premiere i dag). Torsdag og Fredag viser de episoder fra sæson 1.
På Lørdag og Søndag kommer 204 og 205 ifølge min epg. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: TrondM skrivet 27 januari 2019 kl. 23:09:05
Den siste episoden av sesong 1 ("Secret of the Sundrop" på engelsk, usikker på hva den heter på norsk eller svensk), ble vist som episode 22 og 23

Dagens episode (episode 28) var helt klart "The Return of Quaid", altså episode 2 av sesong 2, med produksjonskode "203". Dermed er det liten tvil om at episodene på mandag og tirsdag vil være del 1 og 2 av dobbeltepisoden som ble vist på lørdag.
Avsnittsnumreringen verkar helt klart väldigt märklig i det här fallet. Enligt Disneys officiella tablåer och de flesta EPG:er klassades söndagens avsnitt som "Säsong 2, del 28", och måndagens kallas för "Säsong 2, del 26" (lördagens dubbelavsnitt hade inget utsatt nummer).

Söndagens avsnitt var ju som sagt det avsnitt som har produktionskoden 203 (d.v.s. tredje avsnittet i säsong 2, vilket tekniskt sett är det andra avsnittet), och således är det ju nästan helt säkert att de på måndag och tisdag sänder första och andra halvan av lördagens dubbelavsnitt i uppstyckad form.

Men det sista avsnittet i säsong 1 klassades ju som sagt som avsnitt/episod 23. Så var har då episod 24 och 25 tagit vägen, och vilka episoder är det som Disney klassar som de numren...?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 januari 2019 kl. 02:14:19Men det sista avsnittet i säsong 1 klassades ju som sagt som avsnitt/episod 23. Så var har då episod 24 och 25 tagit vägen, och vilka episoder är det som Disney klassar som de numren...?

Jag misstänker att avsnitt 24 och 25 är Secret of the Sun Drop (122-123, 126) och Queen for a Day (111-112, 130) i sina fullängdsversioner. I så fall finns det ett par gap i produktionsnumren, men det kan eventuellt vara så att produktionsnumren för de långa avsnitten har satts med vissa luckor innan man bestämt det totala antalet avsnitt i säsongen.

Eller så finns det två opublicerade avsnitt med produktionsnumren 124 och 125... ?!

Samlaren

#95
vet ni om dubbelavsnitten från s1 kommer visas igen?


Artan1528

Citat från: Samlaren skrivet 28 januari 2019 kl. 16:56:16
vet ni om dubbelavsnitten från s1 kommer visas igen?
Der er 2. Hvilken mener du? :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 28 januari 2019 kl. 16:56:16
vet ni om dubbelavsnitten från s1 kommer visas igen?
Det kommer de säkert att göras. Trassel sänds fortfarande så pass ofta, så de lär säkert hinna sända alla säsong 1-avsnitt flera gånger om.

Gäller bara att hålla ögonen öppna i tablåerna... Sen kan man som sagt räkna med att Disney Channel både sänder dubbelavsnitten i sin fullängdsform och uppstyckat som två delar, men det bör väl duga vilket som - enda skillnaden är väl att den uppstyckade formen eventuellt innehåller en resumé i början av del 2 och/eller "To Be Continued" i slutet av del 1.

Samlaren

Tycker förövrigt att det är konstigt av Disney Channel att ha ett nästan 6månaders uppehåll av säsong 2 i USA 30:e augusti 2018 gick avsnitt 10 och i Februari kommer avsnitt 11 gå och tror att avsnitt 12-16 kommer visas efter då också.

Anders M Olsson

Det är förbryllande att olika tablåtjänster har olika information. En del anger avsnittsnummer, en del har hyggliga avsnittsbeskrivningar, men en del har bara en generisk beskrivning som gäller för hela serien eller alla avsnitten inom en viss säsong. Och en del tablåtjänster har rent av felaktig och/eller vilseledande information...

Inte ens Disneys egen tablå ger några ledtrådar till vilket avsnitt som ska visas på en viss tid och dag.
https://tv.disney.se/tv-tabla

Samlaren

tycker ju Disney ska visa rätt.. Men det samma gäller egentligen Cartoon Network med.........

Disneyfantasten

Goda nyheter! Idag fick jag äntligen hem leveransen för båda Trassel DVD-filmerna!  :D

Disneyfantasten

Förresten; är det Molly Sandén eller Dominique Pålsson Wiklund som gör titelrollen i andra säsongen?

Spelas Flynn Rider fortfarande av Jonas Bane eller är det någon annan?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2019 kl. 20:45:10
Förresten; är det Molly Sandén eller Dominique Pålsson Wiklund som gör titelrollen i andra säsongen?

Spelas Flynn Rider fortfarande av Jonas Bane eller är det någon annan?
Som vi konstaterade och nämnde för några dagar sedan är det Dominique Pålsson Wiklund som spelar Rapunzel i de 2 - 3 avsnitt (beroende på hur man räknar) som har sänts hittills. Återstår att se om det fortsätter så eller inte.

Flynn Rider spelas fortfarande av Jonas Bane, och då han ju bevisligen är godkänd av Disney lär han förmodligen fortsätta serien ut.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2019 kl. 21:05:48
Som vi konstaterade och nämnde för några dagar sedan är det Dominique Pålsson Wiklund som spelar Rapunzel i de 2 - 3 avsnitt (beroende på hur man räknar) som har sänts hittills. Återstår att se om det fortsätter så eller inte.

Det måste jag nog ha missat...

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2019 kl. 21:05:48
Flynn Rider spelas fortfarande av Jonas Bane, och då han ju bevisligen är godkänd av Disney lär han förmodligen fortsätta serien ut.

Det låter inte alls bra...

Hur Disney kunnat godkänna honom är personligen bortom mitt förstånd, då han i mina ögon är långt ifrån att hålla måttet och inte heller är det minsta lik originalrösten och bibehåller inte rätt röstkaraktär och är inte heller det minsta lik sin föregångare Måns Zelmerlöw, jag antar att han antagligen var upptagen på annat håll, annars borde ju nästan vem som helst kunna passa betydligt bättre än Jonas Bane...

Som sagt, Jonas Bane är absolut en duktig skådespelare, men som Flynn Rider passar han INTE!