Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Steffans egna "Vem är bäst?"

Startat av Steffan Rudvall, 26 juli 2020 kl. 20:34:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2021 kl. 18:24:49
Ludwig Von Anka

Hasse Jonsson 1987

Han låter tokig men inte som den tokige österrikiske Professorn Ludwig Von Anka då han inte har någon brytning.

Andreas Nilsson

Jag har tyvärr inte hört denna insats men Andreas Nilsson är ypperlig i alla sina roller.

Bertil Engh

Bertil är lik originalet och talar med en mycket bra brytning.

Gunnar Uddén

Han låter inte riktigt lik originalrösten men jag tycker inte att det gör någonting då brytningen är bra och rösten passar karaktären.

Jakob Nordenson

Tyvärr får Jakob inte till brytningen så bra men han är iallafall okej som Ludwig.

Daniel Goldmann

Det är en bra insats brytningen är bra och rösten är hyfsat lik orginalet.

Hasse Jonsson 2020

2020 låter Hasse faktiskt ganska lik originalrösten då han till skillnad från 1987 talar med brytning.

Jag kan tänka mig Christian Fex skulle vara bra som Ludwig.

Min personliga Ludwig Von Anka lista:

1. Gunnar Uddén
2. Bertil Engh
3. Hasse Jonsson 2020
4. Daniel Goldmann
5. Jakob Nordenson
6. Hasse Jonsson 1987
Ej tillämpbart: Andreas Nilsson


Ludwig var med i kortfilms samlingen Kalle anka på jaktstigen från 1965.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 januari 2021 kl. 16:33:57
På LP JA ! >:(
Jag tycker iallafall inte att de låter som Scooby men du får ju tycka som du själv vill.

gstone

MIN ORDNING >:( >:( >:(
1. Tor Isedal
2. Hårkan Serner
3, Bert-Åke Varg
4. Steve Kratz
5 Stefan Frelander

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 januari 2021 kl. 16:35:41
Jag tycker iallafall inte att de låter som Scooby men du får ju tycka som du själv vill.
DON ÄR DOM TVÅ BÄSTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 januari 2021 kl. 16:38:44
DON ÄR DOM TVÅ BÄSTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Som sagt du får ha din egen åsikt.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 januari 2021 kl. 17:06:03
BRA :)

Ja, där ser du, oavsett vad andra tycker så är du fri att ha din åsikt, så du behöver inte använda arga huvuden för det!  ;)

Disneyfantasten

Ursäkta sent svar Steffan men hur tänkte du göra med Drottningen/Häxan i Snövit? (tänkte du inkludera alla röster tillsammans eller dela upp bedömningarna som Drottning för sig och Häxa för sig?)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 januari 2021 kl. 12:02:29
Ursäkta sent svar Steffan men hur tänkte du göra med Drottningen/Häxan i Snövit? (tänkte du inkludera alla röster tillsammans eller dela upp bedömningarna som Drottning för sig och Häxa för sig?)
Jag tycker att man ska dela upp då häxan och drottningen har röster som inte är särskilt lika. Men jag tror nog att jag ändå skulle ha båda i samma inlägg.

Disneyfantasten

Fråga; hur tänkte du göra med karaktärer som tagits bort eller aldrig framträtt på film eller aldrig haft svenska röster? (t.ex. Rosenröd (som är Snövits syster), Mary Ann, Gripen och Falska Sköldpaddan ur "Alice i Underlandet", Noshörningen Rocky och Schakalen Tabaqui ur "Djungelboken", Björnen Louis ur "Bernard och Bianca", Vildhundarna ur "Lejonkungen", grisen Borgmästare Swinton, fåret Woolly, fladdermusen Eyewitz, Säkerhets-Ekorren, Kriminella Musen, Dr Bälta, geten Mabel, Razorbacks, ect. ur "Zootropolis", ect.)

Själv kommer jag att ha med dem i mina!  :) (och nämna vilka jag tror hade fungerat om karaktärerna fått svenska röster)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 januari 2021 kl. 12:34:51
Fråga; hur tänkte du göra med karaktärer som tagits bort eller aldrig framträtt på film eller aldrig haft svenska röster? (t.ex. Rosenröd (som är Snövits syster), Mary Ann, Gripen och Falska Sköldpaddan ur "Alice i Underlandet", Noshörningen Rocky och Schakalen Tabaqui ur "Djungelboken", Björnen Louis ur "Bernard och Bianca", Vildhundarna ur "Lejonkungen", grisen Borgmästare Swinton, fåret Woolly, fladdermusen Eyewitz, Säkerhets-Ekorren, Kriminella Musen, Dr Bälta, geten Mabel, Razorbacks, ect. ur "Zootropolis", ect.)

Själv kommer jag att ha med dem i mina!  :) (och nämna vilka jag tror hade fungerat om karaktärerna fått svenska röster)
Jag tycker int att dom borde tas med

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 30 januari 2021 kl. 14:22:57
Jag tycker inte att dom borde tas med

Detta är vad du tycker! Just nu frågar jag Steffan!

Det är givetvis upp till honom själv och vad han väljer och vad han väljer får han gärna berätta för mig!  :)

Själv tycker jag iallafall att de hör hemma där, det är synd att inte räkna dem, så jag kommer att ta med dem...

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 januari 2021 kl. 15:21:49
Scooby-Doo

Håkan Serner

Håkan är en bra skådespelare men lyckas tyvärr inte med Scooby-Doos röst.

Tor Isedal

Tors röst låter tyvärr mer som en äldre man en Scooby-Doo.

Stellan Skarsgård

De låter som Stellan Skarsgård försöker göra en rolig röst men tyvärr låter han inte som Scooby-Doo.

Bert-Åke Varg

I ett kassettband från 1987 är det Bert Åke Varg som spelar Scooby-Doo men det enda Scooby gör är att skälla så det går inte riktigt att bedöma Bert som Scooby Doo.

Gunnar Ernblad

I Kanal 10s videofilmer samt i Musikservices vhs-filmer spelas Scooby-Doo av Gunnar Ernblad. Gunnar gör en bra insats och har bra inlevelse.

Steve Kratz

Steve Kratz är mångas favorit och han har även min favorit han gör verkligen ett bra jobb inlevelsen är väldigt bra och han är  ganska lik orginalrösterna Don Messick och Frank Welker.


Kenneth Milldoff

Kenneth har spelat Scooby-Doo på VHS och han är inte så lyckad i rollen som Scooby-Doo då det är svårt att förstå vad han säger.

Mikael Roupé

Mikael har spelat Scooby-Doo i visa avsnitt av Scooby Doo och Scrappy Doo. Mikael gör eller bra Scooby-Doo som är hyfsat likt originalet.

Stefan Frelander

Stefan har faktiskt dubbat de flesta eller kanske alla Scooby-Doos engelska röster han passar till alla dessa och kan anpassa sig när det behövs.

Andreas Nilsson skulle nog passa som Scooby-Doo och enligt honom själv har han tydligen hoppat in för Steve.

Min personliga Scooby-Doo lista:

1. Stefan Frelander
2. Steve Kratz
3. Gunnar Ernblad
4. Mikael Roupé
5. Kenneth Milldoff
6. Tor Isedal
7. Stellan Skarsgård
8. Bert-Åke Varg
9. Håkan Serner

Jag undrar vad Disneyfantasten tycker...