Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney Uppföljare

Startat av moviefan, 17 januari 2017 kl. 19:01:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 december 2018 kl. 23:35:49
Den näst sämsta uppföljaren är utan tvekan Pocahontas 2, bara Atlantis 2 är sämre än denna...

(de flesta andra tycker jag är ganska bra, ta Lejonkungen 3 till exempel, en mycket fantastiskt bra uppföljare, som jag har stora nostalgiska kopplingar till)

Lejonkungen 3 är superbra !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 10 december 2018 kl. 07:55:18
Lejonkungen 3 är superbra !

Ja jag gillar den också. Skulle gått bra på bio vill jag lova likaså tvåan.
Tänker det blir spännande med om dem gör liveaction på både tvåan och trean också.  ;D

Disneyfantasten

#77
Citat från: Alexander skrivet 17 januari 2017 kl. 22:31:32
Även om det inte är mig du frågar så hade jag valt Roger Storm, även om jag inte tycker att Anders Byström är så farlig.

Nja, Roger Storm är jag ärligt talat mer tveksam till, han är absolut en bra skådespelare, men hans inlevelse har inte alltid varit världens bästa och vilka roller han passar till varierar mellan olika produktioner...

Han passar exempelvis utmärkt som Phoebus i Ringaren i Notre Dame, Fenton Spadrig/Gizmokvack i DuckTales, Gramse & Hubbe i Bumbibjörnarna, Sa Luk i Aladdin och Rövarnas Konung, m.fl.

Hur tycker du med hans insatser som ex vis Shere Khan, Måsart, Uggla och Albert? Själv tycker jag att han absolut är under all kritik i dessa roller! Hos Shere Khan föredrar jag Olof Thunberg, hos Måsart föredrar jag Per Eggers, hos Uggla föredrar jag Carl Billquist, Gunnar Uddén och Per Svensson och hos Albert föredrar jag Gunnar Ernblad!

(tilläggas kan att Andreas Nilsson gjorde en avsevärt bättre rolltolkning som Abis Mal än vad Roger Storm gjorde)

Hos Bagheera tror jag annars att placerat Tomas Bolme, Christian Fex eller Sture Ström som ersättare...

Har du förresten tänkt på att Roger Storm överhuvudtaget inte alls är med i varesig Peter Pan, Lejonkungen, Pongo och De 101 Dalmatinerna, Pinocchio eller Pocahontas? (och inte heller Filmen om Nalle Puh) som alla dessa dubbades innan Ringaren i Notre Dame 1996, är det bara en slump eller valde Disney att inte godkänna honom i en Disneyklassiker innan 1996?

(men han har varit speaker i en reklam till samtliga dessa filmer)

(han var däremot med i både Farbror Joakim och Knattarna i Jakten på Den Försvunna Lampan 1991 och Mupparnas Julsaga 1993, plus även spelfilmen Den Otroliga Vandringen 1993, samt alla TV-serier dubbade av KM)

(dock var han med i De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London, samt spelfilmerna 101 Dalmatiner & 102 Dalmatiner)

De Disneyklassiker som Roger Storm varit med i är följande;

>Ringaren i Notre Dame (1996) = Phoebus, Vakter och Zigenare

>Dumbo (1941; 1996-års ANDRA OMDUBBNING) = Clowner, Stickan/Skinny, biroll

>Oliver och Gänget (1988; 1997-års omdubbning) = Fagin

>Herkules (1997) = Folk i Thebe

>Alice i Underlandet (1951; 1998-års omdubbning) = Filurkatten

>Mulan (1998) = biroll

>Tarzan (1999) = biroll

>Kejsarens Nya Stil (2000) = biroll (tror han gör en Vakt som säger "oturligt nog störde du Kejsarens tungung")

>Lilo och Stitch (2002) = Instruktör

(så har han också varit med i alla de Pixar-filmer som KM har dubbat; Ett Småkryps Liv, där han spelar Slim och Törnis, Monsters Inc, där han spelar Needleman & Smitty, samt Hitta Nemo, där han spelar Tandläkaren)