Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Efterlysning: Loophole i Lattjo Lajban

Startat av Grimner, 17 juli 2020 kl. 14:23:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Grimner

Finns här någon som har inspelningar från Lattjo Lajbans egna Loophole-spel? Jag har sökt länge, men inte lyckats hitta ett enda klipp (eller ens en bild!) online. Eftersom jag just nu arbetar med att bygga upp en wiki tillägnad Loophole-universumet så är det mycket viktigt att få tillgång till allt källmaterial. Jag skulle vara mycket tacksam om någon skulle vilja bidra till detta hjärteprojekt.

För er som inte vet eller minns så är Loophole det spel som ersatte Rummel och Rabalder i Lattjo Lajban, omkring 2003 skulle jag tro. Man spelar som en rödhårig flicka med blå luva och lila kläder som skall springa genom en lång hinderbana och ta sig förbi en massa spöken.
Loophole har också publicerats i två böcker av Niklas Krog, ett spel (Skrattmagi och Glädjetjuvar) samt en film (Boogiboos förbannelse). Men dessa har jag haft länge; det är just Lattjo Lajban-spelet som aldrig publicerades för allmänheten.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

KalleRussin

Jag äger Skrattmagi & Glädjetjuvar, och vad jag vill minnas är det exakt samma som det som spelades via telefon i Lattjo Lajban?
Klarade dock aldrig ut det då jag tyckte det var lite förvirrande. Jag minns inte så mycket från själva telefonspelet då jag var ganska liten när det spelades, men jag trodde det var samma?
Fascinating

Grimner

Citat från: KalleRussin skrivet 23 november 2020 kl. 19:18:27
Jag äger Skrattmagi & Glädjetjuvar, och vad jag vill minnas är det exakt samma som det som spelades via telefon i Lattjo Lajban?
Klarade dock aldrig ut det då jag tyckte det var lite förvirrande. Jag minns inte så mycket från själva telefonspelet då jag var ganska liten när det spelades, men jag trodde det var samma?
Många tror det, men faktum är att spelet som spelades i Lattjo Lajban aldrig (till mitt stora förtret) publicerats för allmänheten. Skrattmagi och Glädjetjuvar handlar ju som bekant om att återförena försvunna föremål med sina ägare, vägleda besökare i Broomfrost, rädda stadens invånare som förvandlats till Spöknibblingar och slutligen finna självaste Spökgeneralen Boogiboo åt spökjägaren Jorju och bryta förbannelsen.
"Telefonspelet" däremot handlade endast om att springa över en hinderbana och undvika spöken, vilket aldrig sker i Skrattmagi och Glädjetjuvar. Om jag minns rätt så utspelade sig denna hinderbana runt Spökkullen utanför Tingeltuva By samt Koltrollsbergen (platser som också dyker upp i Skrattmagi och Glädjetjuvar, men som är långt ifrån hela spelområdet).
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.