Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kalle & Chokladfabriken vs. Willy Wonka och Chokladfabriken

Startat av TonyTonka, 28 mars 2023 kl. 01:10:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gene Wilder eller Johnny Depp?

Willy Wonka och Chokladfabriken (1971)
5 (62.5%)
Kalle & Chokladfabriken (2005)
3 (37.5%)

Antal personer som röstat: 8

TonyTonka

Vilken filmatisering av Roald Dahls bok tycker ni bäst om? Själv väljer jag 1971 års version då 2005 års version är för kall och mörk. Dessutom har Kalle knappt någon personlighet*, och jag tycker att Wonka är väldigt osympatisk i den versionen. ^^

*Ja, jag vet att Kalle knappt har någon personlighet i boken heller och att 2005 års film följer boken mer, men ändå...
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Håller med dig helt. Ingen aning om vem som ens tyckte remaken var bra!?
Dock så är den inte ens i närheten av mörker eller något särskilt kall. Den är så trist att jag i flera år ansåg att det var världens sämsta film.
Men efter att man tog en lite till på denna film då blev det Gravity och efter iår så även bland Top  10 dem absolut sämsta filmerna jag någonsin är den senaste big slam vinnaren på årets Oscarsgala är ju då Everything, Everywhere All At Once

moviefan


Steffan Rudvall

Jag föredrar som sagt 1971 års version vad den nu heter på svenska...

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2023 kl. 20:10:33Jag föredrar som sagt 1971 års version vad den nu heter på svenska...
Jag också, men jag råkade nog lägga min röst på fel alternativ, och nu går det inte att ändra. Jag hade för mig att det skulle gå att ångra sin röst, och göra om det?

Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet 18 juli 2023 kl. 20:19:10Jag också, men jag råkade nog lägga min röst på fel alternativ, och nu går det inte att ändra. Jag hade för mig att det skulle gå att ångra sin röst, och göra om det?
Att tillåta deltagare att ändra sina röster är ett tillval när man skapar omröstningar. 

Erika

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2023 kl. 20:20:58Att tillåta deltagare att ändra sina röster är ett tillval när man skapar omröstningar.
Har gått in och gjort så att man kan ändra sin röst.


(Personligen är jag nog mest förtjust i den gamla stillbildstv-serien med Ernst-Hugo Järegård som berättare...)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 18 juli 2023 kl. 20:57:56(Personligen är jag nog mest förtjust i den gamla stillbildstv-serien med Ernst-Hugo Järegård som berättare...)

Den har jag då aldrig hört talas om förut...

Jag provade stillbilds-julkalendern Marias Barn för flera år sedan och pallade inte att se mer...

Dock gillar jag Skymningssagor och Sagostunden.

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2023 kl. 21:27:58Den har jag då aldrig hört talas om förut...

Jag provade stillbilds-julkalendern Marias Barn för flera år sedan och pallade inte att se mer...

Dock gillar jag Skymningssagor och Sagostunden.
I vanliga fall avskyr jag s.k. stillbildstecknat, men Kalle och chokladfabriken (tror den är från 1983) är ett undantag. Även Skymningssagor är helt okej medan Sagostunden gillar jag inte alls.

Håller med dig om Marias barn, har bara sett ett fåtalet avsnitt (på Youtube för ett gäng år sedan, om någon undrar) och det var verkligen ingen höjdare...

gstone

Citat från: Erika skrivet 18 juli 2023 kl. 20:57:56Har gått in och gjort så att man kan ändra sin röst.


(Personligen är jag nog mest förtjust i den gamla stillbildstv-serien med Ernst-Hugo Järegård som berättare...)
Själv tycker sådan program är rätt tråkiga ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 18 juli 2023 kl. 21:36:51I vanliga fall avskyr jag s.k. stillbildstecknat, men Kalle och chokladfabriken (tror den är från 1983) är ett undantag. Även Skymningssagor är helt okej medan Sagostunden gillar jag inte alls.

Håller med dig om Marias barn, har bara sett ett fåtalet avsnitt (på Youtube för ett gäng år sedan, om någon undrar) och det var verkligen ingen höjdare...
Ursäkta att jag svarar så sent...

Jag upptäckte denna tråd idag;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=647.0

(den serien tror jag inte att jag sett)

Jag blandade ihop den med Sagoboken som var den jag åsyftade;

https://www.svtplay.se/sagoboken

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.