Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Katten EEK

Startat av TonyTonka, 16 mars 2009 kl. 20:05:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: MOA skrivet  9 juli 2023 kl. 21:28:02De finns 2 kvinnor som medverkar & en av dom e Louise Raeder,den andra kvinnan läser upp skyltar & hon låter int de minsta bekant för mig.Tänk om hon också spelar Annabelle?Jag har ingen aning
Annelie Berg? 

MOA

Citat från: Elios skrivet  9 juli 2023 kl. 21:50:30Annelie Berg?
Nä hon hade jag känt igen,denna kvinna e helt obekant för mig

Oscar Isaksson

Citat från: MOA skrivet  9 juli 2023 kl. 21:28:02De finns 2 kvinnor som medverkar & en av dom e Louise Raeder,den andra kvinnan läser upp skyltar & hon låter int de minsta bekant för mig.Tänk om hon också spelar Annabelle?Jag har ingen aning
Enligt hennes egen utsago är det Birgitta Larsson som gör rösten till Annabelle och även till Wendy Elizabeth och speakerrösten.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 juli 2023 kl. 23:19:42Enligt hennes egen utsago är det Birgitta Larsson som gör rösten till Annabelle och även till Wendy Elizabeth och speakerrösten.
Det var väldigt bra att veta :D

Tack.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: MOA skrivet  9 juli 2023 kl. 22:12:37Nä hon hade jag känt igen,denna kvinna e helt obekant för mig
Nej det är ju självklart en röst man känner igen. ;D

MOA

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 juli 2023 kl. 23:19:42Enligt hennes egen utsago är det Birgitta Larsson som gör rösten till Annabelle och även till Wendy Elizabeth och speakerrösten.
Törnrosa!?Hade jag aldrig kunnat lista ut,trodde int att hon hade dubbat nåt annat.Tack för oväntat svar,Birgitta Larsson hade varit en av dom sista jag hade gissat på

Oscar Isaksson

Citat från: MOA skrivet  9 juli 2023 kl. 23:34:42Törnrosa!?Hade jag aldrig kunnat lista ut,trodde int att hon hade dubbat nåt annat.Tack för oväntat svar,Birgitta Larsson hade varit en av dom sista jag hade gissat på
Birgitta Larsson gjorde en hel del dubbningar hos Media Dubb International, hon var oxå med i Happy Ness.

MOA

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 juli 2023 kl. 18:23:07Birgitta Larsson gjorde en hel del dubbningar hos Media Dubb International, hon var oxå med i Happy Ness.
Kunde jag aldrig tro,trodde int att hon dubbat nåt annat än Törnrosa

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 juli 2023 kl. 18:23:07Birgitta Larsson gjorde en hel del dubbningar hos Media Dubb International, hon var oxå med i Happy Ness.
Mycket intressant, det har jag inget minne av. Vilken rollfigur spelade hon i Happy Ness? Jag antar att du syftar på TV3-dubben, och inte på FilmNet-dubben...?

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2023 kl. 21:16:06Mycket intressant, det har jag inget minne av. Vilken rollfigur spelade hon i Happy Ness? Jag antar att du syftar på TV3-dubben, och inte på FilmNet-dubben...?
Jag syftar på omdubben som är producerad för Fox Kids, som TV3 senare köptes in som del av ett färdigt Fox Kids-programblock.

Det hon sa till mig var att hon gjorde flera olika sjöodjur.  De jag har luskat ut och identifierat är bla Prompt Ness och Mean Ness (vet inte vad de heter på svenska).

Erika

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 juli 2023 kl. 22:28:24Jag syftar på omdubben som är producerad för Fox Kids, som TV3 senare köptes in som del av ett färdigt Fox Kids-programblock.

Det hon sa till mig var att hon gjorde flera olika sjöodjur.  De jag har luskat ut och identifierat är bla Prompt Ness och Mean Ness (vet inte vad de heter på svenska).
Jag minns heller inte vad Mean Ness hette i omdubben, men Prompt Ness vill jag minnas heter Punktis på svenska.

gstone

Citat från: MOA skrivet  9 juli 2023 kl. 21:28:02De finns 2 kvinnor som medverkar & en av dom e Louise Raeder,den andra kvinnan läser upp skyltar & hon låter int de minsta bekant för mig.Tänk om hon också spelar Annabelle?Jag har ingen aning
Kam det vara Brigita Larson ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Var det inte 2000 som Mediadubb International döptes om till SDI Media Sweden? (som dubbade filmen "Mowglis Äventyr (1998) som gavs ut på VHS i Sverige hösten 2000)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juli 2023 kl. 22:52:29Var det inte 2000 som Mediadubb International döptes om till SDI Media Sweden? (som dubbade filmen "Mowglis Äventyr (1998) som gavs ut på VHS i Sverige hösten 2000)
Ursäkta jag kom på vilken film du menade :-[ ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA