Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Rättelser

Startat av Anders, 17 september 2010 kl. 02:30:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Det vore trevligt om någon därute hade episoderna (med mediadubbs dubb) med piff och puff och kunde göra röstprover så att fler kanske kunde identifiera rösterna i dubben. Om någon har den inspelad alltså.

Vilken dubb förekommer på hyrvideorna med Piff & Puff och räddningspatrullen (tippar dom kom ut c.a 1989-1990)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag vet att jag ska ha ett eller två avsnitt med Media Dubbs dubbning på något gammalt VHS-band som min moster spelade in åt mig på den tiden när jag inte hade TV3, men jag har tyvärr inte lyckats hitta åt det än. Men jag har inte gett upp, så förr eller senare hoppas jag att det VHS-bandet dyker upp...

Alla VHS-utgåvor av Piff & Puff - Räddningspatrullen använder mig veterligen KM Studios omdubb.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 oktober 2010 kl. 23:46:51
Jag vet att jag ska ha ett eller två avsnitt med Media Dubbs dubbning på något gammalt VHS-band som min moster spelade in åt mig på den tiden när jag inte hade TV3, men jag har tyvärr inte lyckats hitta åt det än. Men jag har inte gett upp, så förr eller senare hoppas jag att det VHS-bandet dyker upp...

Alla VHS-utgåvor av Piff & Puff - Räddningspatrullen använder mig veterligen KM Studios omdubb.

Hittat något än?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Nu borde väl alla dem avsnitten av Piff och Puff Räddningspatrullen has på Disney Plus. Men jag vet inte om deras dubbningar är dem samma riktigt.

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 20 juni 2022 kl. 21:11:34
Nu borde väl alla dem avsnitten av Piff och Puff Räddningspatrullen has på Disney Plus. Men jag vet inte om deras dubbningar är dem samma riktigt.
Räddningspatrullen har inte dubbat om för Disney Plus utan det är Disneys dubbning från 90-talet.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2022 kl. 21:18:55
Räddningspatrullen har inte dubbat om för Disney Plus utan det är Disneys dubbning från 90-talet.

Tack och lov för det. Var ett tag jag såg dem. Gillade den serien mycket förr. Men inte lika mycket nu tyvärr. Är trött på intro sången. I nästan samma klass som med Bumbibjörnarnas intro. Fast inte riktigt.
Får bara be gudarna nu att den fortfarande är bra nu när jag funderar på att börja kolla igen.  ;D ;D