Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen


Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 augusti 2021 kl. 15:34:01
Jag tror det är 20th Century Studios.
20th Century Fox torde väl gå via Disney Character Voices International nuförtiden, så att det blir samma problem som med Disney... :(

gstone

Jag skulle gärna vilja ha credits till Surf's Up 2: WaveMania.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kan du få fram credits till Boog & Elliot 3 - Cirkusvänner och Boog & Elliot 4 - Jaktsäsong ?

Jag skulle jättegärna vilja ha det !!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2021 kl. 20:41:43
Kan du få fram credits till Boog & Elliot 3 - Cirkusvänner och Boog & Elliot 4 - Jaktsäsong ?

Jag skulle jättegärna vilja ha det !!!
Jag har försökt få fram creditlistor till de två filmerna i åratal, men har tyvärr ännu inte haft någon framgång. :(

Men jag har inte helt gett upp än, och ska försöka luska fram något om vem man kan prata med angående credits...

Citat från: gstone skrivet 14 augusti 2021 kl. 21:04:36
Jag skulle gärna vilja ha credits till Surf's Up 2: WaveMania.
Jag måste medge att jag helt missat att det ens kommit en tvåa till Surf's Up... :-[

Men jag ser nu att DVD-utgåvan distribuerades av Universal Sony Pictures Home Entertainment, och det företaget finns ju inte längre (företaget likviderades i april i år) då SF Studios numera tagit över distributionen för både Universal Pictures och Sony Pictures i de nordiska länderna. Jag tror tyvärr knappast att SF Studios har fått creditlistor till filmer som släpptes långt innan de tog över distributionen, men jag ska höra med dem ändå och se om de åtminstone har någon lämplig mailadress på vem man ska prata med angående creditlistor för Sony Pictures. :)

gstone

i Slutet på Oktober kommer Familjen Addams 2 på bio.

Kan du få credits till den då ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag vill jättegärna credits till Boog & Elliot 3 - Cirkusvänner och Boog & Elliot 4 - Jaktsäsong !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Nu är det i och för sig ett bra tag till serierna Zootropolis+, Tiana och Vaiana börjar sändas, men tror du att du skulle kunna ordna credits till dessa när de väl kommer?  :) (bara så att ni som undrar vet så kommer dessa serier att börja sändas 2022, 2023 respektive 2024)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2021 kl. 23:37:36
Nu är det i och för sig ett bra tag till serierna Zootropolis+, Tiana och Vaiana börjar sändas, men tror du att du skulle kunna ordna credits till dessa när de väl kommer?  :) (bara så att ni som undrar vet så kommer dessa serier att börja sändas 2022, 2023 respektive 2024)
De serierna känner jag faktiskt inte till, var kommer dem att sändas? Disney+ och/eller Disney Channel?

Om det är Disney+, så lär det väl med största säkerhet stå utsatt dubbcredits där; även om sådana inte alltid är 100% kompletta. Vid de flesta nyare produktioner brukar det väl stå utsatt någorlunda kompletta credits i alla fall - ibland står samtliga rollfigurer med, ibland bara ett fåtal rollfigurer samt "Övriga röster" och vid enstaka undantagsfall står det bara utsatt större roller och "Övriga röster" saknas helt (fast det sistnämnda verkar främst förekomma vid äldre serier som sänts någon annanstans innan de släpptes på Disney+). Om det är Disney Channel, så brukar det ju bara stå utsatt röster i grupp.

Om det behövs borde man sedan kunna få fram Contract Inventory Sheets (en förteckning som dubbningsstudion sammanställer åt Disney, med samtliga rollfigurer i alla avsnitt och vilka skådespelarna är) från Disney Character Voices International - men att få svar därifrån kan ibland dröja lång tid, och dessutom får Disney inte in sådana från dubbningsstudion förrän respektive säsong är färdigdubbade (och kan ibland dröja ytterligare någon eller några månader efter att de är färdigdubbade, beroende på när dubbningsstudion tar sig tid att sammanställa all information).

Det brukar vara de möjligheter som finns för TV-serier från Disney. Med andra ord är eventuella credits på Disney+ eller dylikt den största chansen att få tag i uppgifter snabbt (allt eftersom avsnitten släppts), för måste man vänta på Disney Character Voices så får man alltså ingenting förrän som tidigast den första säsongen av respektive serie har dubbats färdigt och sänts/släppts klart.

Anders M Olsson

#2244
Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2021 kl. 23:37:36
Nu är det i och för sig ett bra tag till serierna Zootropolis+, Tiana och Vaiana börjar sändas, men tror du att du skulle kunna ordna credits till dessa när de väl kommer?  :) (bara så att ni som undrar vet så kommer dessa serier att börja sändas 2022, 2023 respektive 2024)

Lustigt nog ställde vi på Disneyania den (då) hypotetiska frågan till Pauline Kamusewu och Pablo Cepeda om de skulle ställa upp på att dubba en tv-serie baserad på Prinsessan och grodan.
http://www.d-zine.se/filmer/prinsessanochgrodan_intervju.htm

Båda svarade ja på den frågan.

Nu tycks serien alltså bli verklighet, men det är väl för tidigt att veta om de båda kommer att reprisera sina roller efter så lång tid.

Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet 24 augusti 2021 kl. 06:55:28
Lustigt nog ställde vi på Disneyania den (då) hypotetiska frågan till Pauline Kamusewu och Pablo Cepeda om de skulle ställa upp på att dubba en tv-serie baserad på Prinsessan och grodan.
http://www.d-zine.se/filmer/prinsessanochgrodan_intervju.htm

Båda svarade ja på den frågan.

Nu tycks det alltså bli verklighet, men det är väl för tidigt att veta om de båda kommer att reprisera sina roller efter så lång tid.
Större chans att Pablo repriserar sin roll.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 augusti 2021 kl. 07:04:50
Större chans att Pablo repriserar sin roll.

Precis, Pauline är ett mer osäkert kort...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 augusti 2021 kl. 08:17:08
Precis, Pauline är ett mer osäkert kort...
Pablo har ju dubbat mycket mer än Pauline som väl bara har dubbat Tiana i själva filmen och inte återkom i andra sammanhang.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 augusti 2021 kl. 08:54:10
Pablo har ju dubbat mycket mer än Pauline som väl bara har dubbat Tiana i själva filmen och inte återkom i andra sammanhang.

Jo, ett faktiskt, nämligen Röjar-Ralf Kraschar Internet, dock är detta en biofilm men iallafall...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 augusti 2021 kl. 09:39:08
Jo, ett faktiskt, nämligen Röjar-Ralf Kraschar Internet, dock är detta en biofilm men iallafall...
Det gjorde hon, jag hade dock för mig att de var skåningen.