Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vem är sämst som Velma?

Startat av TonyTonka, 2 augusti 2010 kl. 17:13:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är sämst som velma?

Anita Wall (SF/Transfers)
0 (0%)
Irené Lindh (Kanal 10)
2 (40%)
Louise Raeder (Musicservice)
0 (0%)
Annica Smedius (Mediadubb International)
0 (0%)
Annelie Berg (Episoden "Scooby-Doo och mumien som vill sno"
1 (20%)
Jennie Jahns (Nuvarande, SunStudio)
1 (20%)
Vicki Benckert (Valpen Scooby-Doo)
0 (0%)
Norea Sjöqvist (Nya Otecknade Scooby-Doo)
0 (0%)
Helena Thornqvist (Scooby-Doo otecknad 2002)
1 (20%)

Antal personer som röstat: 5

Omröstningen avslutas: 7 februari 2106 kl. 07:28:15

TonyTonka

Vem är sämst som Velma? Motivera gärna!
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Anders

Ni har glömt Gizela Rasch. Hon är sämst enligt mig.

TonyTonka

#2
Ledsen för det.  :-[

Gizella Rasch, är inte särskilt lyckad i rollen, men det är något jag stör mig på i Helena Thornqvists tolkning av Velma. Misstänker att Irené Lindh inte är särskilt lyckad i rollen, eftersom jag hört att hon talar med sin egen röst nästan.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Vad är egentligen detta för onödigt ämne.
Tänk om någon som spelat detta kanske tar åt sig eller någon som gillar dem och så.
Tycker att om man vet vem man tycker är bäst och skriver det då kan man ändå veta vem man tycker mindre om.  >:(

Alexander

Borde inte tråden heta "Vem är bäst"?
Känns som lite väl negativt att diskutera hur dåliga skådespelarna är över att göra en roll som studiorna har bett dom att göra.

Tycker man skådis inte passar, så visst. Men det är inte dom som rollbesätter sig själva.

Elios

Håller med dig i varenda punkt du just nämnde. Detta är ju stört.  ???

Daniel Hofverberg

Jag instämmer, jag låser den här tråden. :)

Jag måste ha missat den här tråden när det begav sig, då jag har stoppat andra liknande "Vem är sämst"-trådar genom åren... :(

Att börja diskutera vem som är sämst i en roll leder nästan oundvikligen till personangrepp, och risken är överhängande att skådespelare tar illa vid sig för något som inte alls är deras fel - vare sig det gäller en dubbning gjord idag eller för över 30 år sedan.

Vill man ta upp dåliga insatser i andra trådar med ordentlig motivering är det en annan femma, men sådana här omröstningstrådar brukar ju liksom inte uppmuntra till särskilt mycket till motivering eller diskussion... Det kan man med nöd och näppe acceptera om det gäller "Vem är bäst som XXX", i och med att beröm inte har riktigt samma behov av motivering som kritik, men att börja ta upp vem som varit sämst i en roll i egna trådar leder snabbt in på en farlig väg... :(


Jag uppskattar om ni säger till om det finns fler liknande trådar genom åren som jag har missat, för det är i så fall oavsiktligt. :)