Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

gstone

När tror du får credits till Lightyear.

Tror du du kommer få dom innan den nittonde Juni +
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 juni 2022 kl. 12:07:23
När tror du får credits till Lightyear.

Tror du du kommer få dom innan den nittonde Juni +
Det är tyvärr väldigt besvärligt att få credits från Disney nuförtiden, så i stort sett är man beroende av att någon ser filmen på bio och fotograferar eller dylikt, så att man kan skriva av de utsatta dubbcreditsen. :(

Utan det räknar jag inte med att få svar på minst några månader, då jag fortfarande inte har fått svar på de mail jag skickat till Disney Character Voices i höstas och julas... Så om inte jag själv eller någon annan kan ordna credits från bioduken, så är det nog tveksamt om jag hinner få de dubbcreditsen före jul...! :o

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juni 2022 kl. 14:32:40
Det är tyvärr väldigt besvärligt att få credits från Disney nuförtiden, så i stort sett är man beroende av att någon ser filmen på bio och fotograferar eller dylikt, så att man kan skriva av de utsatta dubbcreditsen. :(

Utan det räknar jag inte med att få svar på minst några månader, då jag fortfarande inte har fått svar på de mail jag skickat till Disney Character Voices i höstas och julas... Så om inte jag själv eller någon annan kan ordna credits från bioduken, så är det nog tveksamt om jag hinner få de dubbcreditsen före jul...! :o

Ända till jul borde vi väl inte behöva vänta. Tror du inte att filmen kommer på DVD, Blu-ray och/eller Disney+ efter sommaren?

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 juni 2022 kl. 15:12:51
Ända till jul borde vi väl inte behöva vänta. Tror du inte att filmen kommer på DVD, Blu-ray och/eller Disney+ efter sommaren?
Jo, det borde man väl förutsätta att den kommer att göra. Svårt att säga när i dagens läge dock, då ju DVD/Blu-Ray-releaser kan variera alltifrån en månad till ett halvår efter biopremiären...

Men åtminstone till Disney+ skulle jag väl ärligt talat bli förvånad om det dröjer längre än till augusti - september.

Sen är det ju dock inte alltid som det finns utsatt dubbcredits på Disney+, och ibland klantar de sig ju med ofullständiga och/eller felaktiga dubbcredits; nu senast med Ice Age: Buck Wilds äventyr. DVD/Blu-Ray brukar vara mer tillförlitligt med utsatta dubbcredits, där det bara i enstaka undantagsfall blivit fel.

gstone

Nu blir jag ledsen :(

Jag vill ju h credits till Lightyear i veckan :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hur blir det med credits till Minioner: Berättelsen om Gru ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 juni 2022 kl. 22:46:49
Hur blir det med credits till Minioner: Berättelsen om Gru ?
Minioner: Berättelsen om Gru distribueras av UIP, och det brukar inte vara några problem att få tag i creditlistor från dem. Jag ska kontakta dem när premiären börjar närma sig. :)

Ett litet problem här är ju dock att filmen har biopremiär den 1 juli; d.v.s. en typisk semesterperiod då ganska många redan har gått på semester - därav inte säkert att det finns personal kvar på pressavdelningen på UIP, ifall alla som jobbar där har gått på semester då. Men jag ska kontakta dem ungefär en vecka i förväg, så hoppas jag att inte så många har hunnit gå på semester så pass tidigt.
(sen skulle jag personligen gissa att ännu fler går på semester veckan efteråt, d.v.s. veckan som börjar med den 4 juli; för då börjar det bli mer typisk industrisemester)

Disneyfantasten

Uppdatering av Megamind (källa: DVD-utgåvan);

Studio: Smartdub

Regissör: Mikael Roupé

Översättare: Mats Wänblad/Mediaplant

Bearbetning: Mikael Roupé

>Megamind = Magnus Rongedal

>Metroman = Fredrik Dolk

>Roxanne Ritchi = Caroline Söderström

>Hejduk = David Batra

>Hal/Titan = Gabriel Odenhammar

>Megamind/Bernard = Magnus Rognedal

>Megamind/Metro Man = Fredrik Dolk

>Rymdpappa = Magnus Rongedal

>Fängelsechef = Göran Berlander

>Hejduk/Megamind = Magnus Rongedal

>Rymdstyvmamma = David Batra

>Hejduk/Fängelsechef = Göran Berlander

- Erik Ahrnbom
- Göran Berlander
- Oscar Harryson
- Engla Lind
- Tarzan Lind
- Anton Raeder
- Magnus Rongedal
- Mikael Roupé
- Annica Smedius
- Elin Trogen

Anders M Olsson

Daniel, kan du be Eurotroll om credits till Född agent?

SVT anger bara rösterna i grupp, så det vore önskvärt med en utförligare lista.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 18 juni 2022 kl. 17:38:29
Daniel, kan du be Eurotroll om credits till Född agent?

SVT anger bara rösterna i grupp, så det vore önskvärt med en utförligare lista.
Jag har tyvärr inte fått svar från Eurotroll på flera månader, så jag vet inte riktigt vad som pågår - men jag ska maila till min kontakt och fråga om credits till Född agent, så får vi hoppas att jag får svar den här gången. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juni 2022 kl. 18:30:06
Jag har tyvärr inte fått svar från Eurotroll på flera månader, så jag vet inte riktigt vad som pågår - men jag ska maila till min kontakt och fråga om credits till Född agent, så får vi hoppas att jag får svar den här gången. :)

Och glöm inte den här;

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2022 kl. 23:03:51
Uppdatering av Megamind (källa: DVD-utgåvan);

Studio: Smartdub

Regissör: Mikael Roupé

Översättare: Mats Wänblad/Mediaplant

Bearbetning: Mikael Roupé

>Megamind = Magnus Rongedal

>Metroman = Fredrik Dolk

>Roxanne Ritchi = Caroline Söderström

>Hejduk = David Batra

>Hal/Titan = Gabriel Odenhammar

>Megamind/Bernard = Magnus Rognedal

>Megamind/Metro Man = Fredrik Dolk

>Rymdpappa = Magnus Rongedal

>Fängelsechef = Göran Berlander

>Hejduk/Megamind = Magnus Rongedal

>Rymdstyvmamma = David Batra

>Hejduk/Fängelsechef = Göran Berlander

- Erik Ahrnbom
- Göran Berlander
- Oscar Harryson
- Engla Lind
- Tarzan Lind
- Anton Raeder
- Magnus Rongedal
- Mikael Roupé
- Annica Smedius
- Elin Trogen

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juni 2022 kl. 18:31:37
Och glöm inte den här;
Creditsen till Megamind är uppskrivet och klart. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juni 2022 kl. 18:33:48
Creditsen till Megamind är uppskrivet och klart. :)

Fast den är långt ifrån utförlig, creditsen som jag bidragit med är hämtad från DVD-utgåvan.

Varifrån kommer dina uppgifter?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juni 2022 kl. 18:44:31
Fast den är långt ifrån utförlig, creditsen som jag bidragit med är hämtad från DVD-utgåvan.
Jag menade att jag har skrivit av exakt de uppgifter du postade i tråden, som jag litar på stämmer. :)

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juni 2022 kl. 19:02:52
Jag menade att jag har skrivit av exakt de uppgifter du postade i tråden, som jag litar på stämmer. :)

Stämmer gör de garanterat, men de är definitivt överflödiga i och med att många av de roller som listas bara är en karaktär som antingen är förklädd som en annan karaktär är bara har på sig en förklädnad, Rymdstyvmamma är exempelvis bara Hejduk i förklädnad.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats