Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

CAUTION: "politiskt" ämne/"Woke"

Startat av Will Siv, 10 mars 2024 kl. 14:00:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

.......


Åkesson: Trump är en frisk fläkt som skapar debatt (msn.com)


Jimmie du vet väl vad "woke" egentligen betyder, eller? 


Woke - Wikipedia

In short: "Being aware (awake) of social injustices, like institusional racism" 

(jag använder inte Urban Dictionary eftersom det är en "crowd sourced" sida och listar allt för många inkorrekta definitioner från högertroll)

Av den sanna definitionen är Sverige redan ett "woke" land (om nu ett helt land kan vara det....), men SD-ledaren väljer, avsiktligt att fortsätta följa i GOPs spåra att måla upp dsk "woke-rörelsen" som dom "verkliga skurkarna" med enbart grundlössa och fördomsfulla påståenden och även som ett "hot" (mot vad?)


Enda anledning för att vara "anti-woke" är om man medvetet är emot civila/sociala rättigheter och vill begränsa dom i LAGEN (som har hänt i Florida)



Anledningen jag skrev det här är för att det inte går att vända ryggen till SD längre, ja, jag "valde" själv att "säga ifrån" utryckligen här, det vore värre att ignorera det eller låta dom vara, för att dom började med att "attackera" oss, fast att deras argument inte håller för någon än dom själva.

Det är inte kritik mot nån sorts extremism som dom vill kalla det, bara ett försök att tillåta fördomar, så ironiskt nog bevisar dom, med att påstå att problem inte finns men sen vända det mot dom som bara pekkat ut det ("don't shoot the messenger") och sen göra det svårare för dom, att "woke-rörelsen" har en poäng.

Jag säger inte att det är dom som har "skapat alla problem" (vissa problem "finns bara") eller att dom inte har rätt att "utrycka" sig, men hjälper inte att dom vänder all kritk mot andra, istället för att komma med lösningar (om dom ens vill det, då dom samtidigt påståt att det inte finns några problem, men isåfall hade INGEN nånsin klagat)



Let's see hur långt det tar innan ämnet spårar ut........