Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bucky O'Hare

Startat av Elios, 9 oktober 2018 kl. 04:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Jag minns denna serien med bravur. Den kom på video vet jag och därför undrar jag dels om ni minns den och ifall ni kommer ihåg vilka som gjorde de svenska rösterna?
::) ;D
https://youtu.be/UD3lUzIB9JQ

E

Joakim Jennefors - Bucky
Gunnar Ernblad - Enöga, Bruce och Brutus

E

Är det nån här som vet om denna serie har gått på TV här i Sverige eller släpptes den bara på VHS och DVD här?

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 31 mars 2020 kl. 16:43:46
Är det nån här som vet om denna serie har gått på TV här i Sverige eller släpptes den bara på VHS och DVD här?

Visades den inte på gamla Tv1000 eller något sånt? Den dubbades av säkert Eurotroll i Stockholm iallafall.  ;D

Erika

Citat från: Elios skrivet 31 mars 2020 kl. 19:19:38
Visades den inte på gamla Tv1000 eller något sånt? Den dubbades av säkert Eurotroll i Stockholm iallafall.  ;D

Jag kollade snabbt igenom Svenska dagstidningar, och vad jag kunde se (via förhandsvisningar) och hittade så var det bara tv-tablåer från brittisk och tysk tv. Nu kan ju förstås "Bucky O'Hare" ändå ha visats på svensk tv, fast under en annan svensk titel...

Elios

Citat från: Erika skrivet 31 mars 2020 kl. 19:40:45
Jag kollade snabbt igenom Svenska dagstidningar, och vad jag kunde se (via förhandsvisningar) och hittade så var det bara tv-tablåer från brittisk och tysk tv. Nu kan ju förstås "Bucky O'Hare" ändå ha visats på svensk tv, fast under en annan svensk titel...

Varför i hela friden visar dem tablåer för tysk och engelsk tv!? Det ska ju vara på svensk tv. Visst Danska Tv2 men inte i England eller så har jag aldrig hört talas om.  ???

Erika

Citat från: Elios skrivet  1 april 2020 kl. 01:03:55
Varför i hela friden visar dem tablåer för tysk och engelsk tv!? Det ska ju vara på svensk tv. Visst Danska Tv2 men inte i England eller så har jag aldrig hört talas om.  ???

För att man kunde (via parabol) få in utländska tv-kanaler (jag har själv tittat mycket på tysk och brittisk tv när jag var liten) på den tiden. Vilket man nog fortfarande kan. Ingen aning. Men hursomhelst, om man hade tillgång till utländska tv-kanaler då ville man gärna kunna kolla upp vad som skulle visas där. Därför hade flera (de flesta?) tidningar även tv-tablåer över utländska tv-kanaler.   

Elios

Citat från: Erika skrivet  1 april 2020 kl. 12:34:25
För att man kunde (via parabol) få in utländska tv-kanaler (jag har själv tittat mycket på tysk och brittisk tv när jag var liten) på den tiden. Vilket man nog fortfarande kan. Ingen aning. Men hursomhelst, om man hade tillgång till utländska tv-kanaler då ville man gärna kunna kolla upp vad som skulle visas där. Därför hade flera (de flesta?) tidningar även tv-tablåer över utländska tv-kanaler.

Trist att dem då i stort sett ger falska förhoppningar då angående Bucky O'Hare.  :-[

Elios

Citat från: Erika skrivet  1 april 2020 kl. 12:34:25
För att man kunde (via parabol) få in utländska tv-kanaler (jag har själv tittat mycket på tysk och brittisk tv när jag var liten) på den tiden. Vilket man nog fortfarande kan. Ingen aning. Men hursomhelst, om man hade tillgång till utländska tv-kanaler då ville man gärna kunna kolla upp vad som skulle visas där. Därför hade flera (de flesta?) tidningar även tv-tablåer över utländska tv-kanaler.

Kollar du på utländska kanaler än idag?^^

Erika

Citat från: Elios skrivet  2 april 2020 kl. 02:18:31
Kollar du på utländska kanaler än idag?^^

Nej, men tittar ibland på sagofantasyfilmer via ZDF:s och Das Erstes streamingsidor. Den tyskan som jag snappade upp som barn är dock numera risig, så jag förstår bara lite grann...

Elios

Citat från: Erika skrivet  2 april 2020 kl. 05:28:50
Nej, men tittar ibland på sagofantasyfilmer via ZDF:s och Das Erstes streamingsidor. Den tyskan som jag snappade upp som barn är dock numera risig, så jag förstår bara lite grann...

Kan du franska då?^^

Erika

#11
Citat från: Elios skrivet  2 april 2020 kl. 05:50:33
Kan du franska då?^^

Nej.

Tillägg: Eller lite franska har jag snappat upp efter ha lyssnat i flera år på signaturmelodier och filmlåtar på franska, men det är bara ett par ord här och där...

Elios

Citat från: Erika skrivet  2 april 2020 kl. 05:52:13
Nej.

Tillägg: Eller lite franska har jag snappat upp efter ha lyssnat i flera år på signaturmelodier och filmlåtar på franska, men det är bara ett par ord här och där...

Samma här. Kan ju eus, deux, trao. Ett, två, tre.  ;D

jimstrom

Här Elios är min röstdokumentation av dom avsnitt jag har.

Bucky O Hare: Joakim Jennefors
Wille DuWitt: Staffan Hallerstam
Jenny: Beatrice Järås
Enöga: Gunnar Ernblad
Blinky: Thomas Engelbrektsson
Bruce: Gunnar Ernblad
Brutus: Gunnar Ernblad
Djurfederationens ordförande: Staffan Hallerstam
Dogstar: Joakim Jennefors
KOMPLEX: Gunnar Ernblad
Nero Dil: Joakim Jennefors

Paddgeneral: Thomas Engelbrektsson? Osäker där.
Paddborg: Joakim Jennefors
Willes mamma (Sunshine DuWitt): Beatrice Järås
Willes pappa (David Duwitt): Joakim Jennefors
Dagge: Joakim Jennefors
Quentin: Staffan Hallerstam
Mimi Lafloo: Beatrice Järås
TV-voiceover/berättare: Gunnar Ernblad
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet  3 april 2020 kl. 02:16:34
Samma här. Kan ju eus, deux, trao. Ett, två, tre.  ;D
Menar du un, deux, troix?  ;)
Houba !