Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbning - alltid roligt? (diskussion)

Startat av TBT_STR_QR, 26 december 2017 kl. 10:35:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TBT_STR_QR

Är det alltid roligt att dubba, även om man personligen inte gillar varken karaktären man spelar eller själva serien/filmen?

Själv skulle jag tycka att det är tråkigt att dubba något som man personligen inte brinner för.

Röstskådespelarna själva har nästan aldrig någon förkunskap om serierna de dubbare, så då kan det bli en distansiering mellan karaktärerna och skådespeleriet, vilket kan göra alltihop lite tråkigt och mindre dynamiskt.

Vad är era åsikter? :)
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

moviefan

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 26 december 2017 kl. 10:35:47
Är det alltid roligt att dubba, även om man personligen inte gillar varken karaktären man spelar eller själva serien/filmen?

Själv skulle jag tycka att det är tråkigt att dubba något som man personligen inte brinner för.

Håller med, om att det är roligare om man gillar karaktären eller inte.

TBT_STR_QR

Citat från: moviefan skrivet 26 december 2017 kl. 10:37:11
Håller med, om att det är roligare om man gillar karaktären eller inte.

Meaden du "det är inte roligare" eller som du skrev?

Vill bara förtydliga att personligen tycker jag att det inte är så värst roligt att dubba om man inte gillar filmen i fråga. :)
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Soscla

Tror att även om man inte känner karaktären från början kanske de får känsla för vad karaktären tänker och tycker efter några avsnitt och därmed blir mer fäst vid vederbörande. De har ju knappt aldrig tid att lära känna karaktärerna eller se en enda sekund av serien innan de stoppas in i studion liksom...
It's so fluffy I'm gonna die!