Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röster till diverse karaktärer i tecknade filmer och tv-serier (ICKE-DISNEY)

Startat av E, 4 maj 2019 kl. 16:14:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 juli 2019 kl. 19:23:06
Nån som vet vilka som gör rösterna i dessa serier:

Corneil och Bernie
Supertrion
Meg och Mog
Super Hero Squad (dom enda jag vet är Iron Mans röst och Doctor Dooms röst)
Timmys djurhylla
Hemska Henry
Chop Socky Chooks
Jimmys vrickade värld

Cornei och Bernie:

Cornei-Anders Öjebo
Bernie-Hasse Jonsson

Har för mig att Björn Gedda och fler medverkade.

Jimmys Vrickade Värld:

Robin-Norea Sjöquist
Craig-Oskar Karlsson
Ken (Jimmys Pappa)-Andreas Rothlin Svensson
Yancy-Maria Kihl?
Golly Gopher-Dick Eriksson
Tror även Per Sandborgh medverkade.

Det är dessa karaktärer jag kommer ihåg från dessa två serier. Rätta mig om jag har fel på vissa men det är av dom jag minns.  8) :P


Disneyfantasten

Vilka spelar Mason, noshörningen Roy, flamingon Pinky, katten Max, grävlingarna, ankmamman, ekorren Fred, strutsen Sheila, schimpansen Lulu, lunnefågeln Hans, boaormen Savio, lemuren Clemson, valrossen Rhonda, gorillorna Bada & Bing, kängurun Joey, tvättbjörnen, Farbror Nigel, fåret Randy, Blå Hönan, Röda Ekorren, delfinen Doris, Dr Blåshål, bältan, bävrarna, babianen Darla, osv. i TV-serien Pingvinerna från Madagaskar?  :)

Elefanten Burt spelas iallafall utan tvekan av Benke Skogholt!

gstone

Jag skule vilja veta vem som gör rösten till Alien Brotts ledaren(Crime Lord på engelska) Glinara i Playmobil filmen när den kommer ut om ten och en halv vecka ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

jimstrom

Skulle vara lättare att identifiera om du kunde ordna röstklipp, annars är det bara att hoppas på att någon har sett dom här serierna där figurerna medverkar.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

I den nya Familjen Addams vilka gör rösterna till Morfar och Mormor  Frump ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 oktober 2019 kl. 09:31:11
Vem dubbar dom 3 tjejerna i Kompisar på nätet (kommer inte ihåg vad dom heter i serien)

Har lyssnat på dom avsnitt som finns på Youtube men jag vet inte

Ally- Linda Åslund
Jackie- Ester Sjögren
Emma- Josefine Götestam

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 september 2019 kl. 21:21:53
Vilka spelar Mason, noshörningen Roy, flamingon Pinky, katten Max, grävlingarna, ankmamman, ekorren Fred, strutsen Sheila, schimpansen Lulu, lunnefågeln Hans, boaormen Savio, lemuren Clemson, valrossen Rhonda, gorillorna Bada & Bing, kängurun Joey, tvättbjörnen, Farbror Nigel, fåret Randy, Blå Hönan, Röda Ekorren, delfinen Doris, Dr Blåshål, bältan, bävrarna, babianen Darla, osv. i TV-serien Pingvinerna från Madagaskar?  :)

Elefanten Burt spelas iallafall utan tvekan av Benke Skogholt!

Nu vet jag att en av de två gorillorna spelas av Anders Öjebo, men den andra vet jag tyvärr inte vem det är även fast rösten lät bekant, vet att gorillorna heter Bada & Bing, men har inte riktigt koll på vem som är vem...

Disneyfantasten

Vem spelar förresten Dusty Tails i Looney Tunes Back In Action? (hon stod inte med i creditlistan nämligen)

gstone

Jag såg Familjen Addams idag och jag fattar nu varför inte mormor och morfar Frunp stod med på rollista dom är bra med i en scen och dom syns inte ens på bild utan hörs bara. Men av en vettigt andning  i handlingen dock.

Jag torde dom skulle vara bland gästerna på festen på slutet men jag gissade fel.

Morfaderns röst läte väldigt bekant men kan inte placera den. Liknar Gunnar Ernblad men han är inte med i bland övriga röster. Morden kan var bokstavligen vara vem som helst rösten lätt odistinkt  .Gissar att det är Annika Rynger som har förställt sig för att låta äldre.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 oktober 2019 kl. 14:22:11
Vem spelar förresten Dusty Tails i Looney Tunes Back In Action? (hon stod inte med i creditlistan nämligen)

Är Dusty Tails den jätte sexiga kvinnan i Las Vegas ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 oktober 2019 kl. 17:53:22
Är Dusty Tails den jätte sexiga kvinnan i Las Vegas ?

Det är kvinnan som spelas av Heather Locklear i originalversionen...  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 oktober 2019 kl. 19:21:51
Det är kvinnan som spelas av Heather Locklear i originalversionen...  :)

Heather Locklear var stjärnan i den andra Träskmanen filmen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: Elios skrivet 11 maj 2019 kl. 16:40:36
Vilken var hennes senaste dubbning? Har inte typ hört henne på länge. Inte typ sedan hon dubbade Vannesa Hudgens i Thunderbirds.  ???
Hennes senaste dubbning var 2018 i filmen Klara Ko och äppeltjuven, hon sa det på Instagram

https://www.instagram.com/trulytherese/

Fast hon står inte med i creditlistan

Det är dessutom första gången hon dubbar sen 2006

Disneyfantasten

Vet någon vilka som spelar Don Ira Fernberg och Luca i Hajar som Hajar? (enligt Wikipedia spelas den förstnämnda av Gunnar Ernblad och den sistnämnda av Andreas Rothlin Svensson, men det var i skrivande stund över två år sedan som jag senast såg filmen och jag har inte deras röster i färskt minne så jag är lite osäker)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 november 2019 kl. 21:05:27
Dom står crediterade under övriga röster på creditlistan så det borde vara dom (Andreas namn står bara med Svensson men jag vet att det är han)

Jo, jag vet att de står under övriga röster på Dubbningshemsidan, men källor som står på Wikipedia kan ibland vara felaktig...

Dock har Gunnar Ernblad en säregen röst som är lätt att känna igen så jag ska tänka på det nästa gång jag ser filmen...  :) (och om jag vet att det stämmer så lägger jag in karaktären i mitt kollage som jag har på jobbet)

Jo, jag vet att Andreas på den tiden bara hade "Svensson" efter sig på den tiden (så var exempelvis också fallet med Stuart Little 2), men jag vet iallafall att det är samma person!  ;)