Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Frågor till administrationen

Startat av Steffan Rudvall, 16 september 2021 kl. 20:45:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Viktor skrivet  7 november 2021 kl. 19:43:50
Jämfört med augusti 2019, jag kom in igår och de mesta jag såg konstiga tramsämnen.
Vilka ämnen var det?


Daniel Hofverberg

Citat från: Viktor skrivet  7 november 2021 kl. 19:43:50
Jämfört med augusti 2019, jag kom in igår och de mesta jag såg konstiga tramsämnen.
Ja, tyvärr har det blivit en del mer eller mindre ovidkommande trådar och inlägg under senare år. Jag kan bara beklaga detta, och jag tycker själv det är olyckligt. :'(

Jag försöker att ta bort de mest grova övertrampen och alltför tramsiga inlägg, men samtidigt vill jag inte börja censurera alltför mycket, så det är en svår balansgång...

JRL

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 november 2021 kl. 01:30:13
Ja, tyvärr har det blivit en del mer eller mindre ovidkommande trådar och inlägg under senare år. Jag kan bara beklaga detta, och jag tycker själv det är olyckligt. :'(

Jag försöker att ta bort de mest grova övertrampen och alltför tramsiga inlägg, men samtidigt vill jag inte börja censurera alltför mycket, så det är en svår balansgång...

Tänk såhär: Det är ingen som helst rättighet att få skriva "tramsämnen". Folk som känner sig lite trampade på tårna kommer gärna dragandes med utläggningar om "yttrandefrihet", "censur", och så vidare, men det funkar inte så. De har ingen som helst rättighet att få skriva vad de vill, det är du som avgör det eftersom det är ditt forum! (Yttrandefrihet är ett ord som ofta dyker upp på forum, men den ger folk egentligen bara rätt att starta sina egna forum. Och censur är det bara staten som kan göra, så det kan ingen heller komma dragandes med.)

Det här är ett forum om dubbning. Sånt som inte ens med bästa vilja i världen hör till dubbning är det bara att rensa bort.

(Vill inte framstå som en "baksätesmoderator", men jag tycker även att inlägg med obefogad användning av arghuvuden och förstorad text borde rensas bort, för de skrämmer verkligen bort folk från det här forumet.)

MOA

Fattar int vad som försegår här,forumet är inaktivt av någon anledning.Vad e de som händer?

Adam

#110
Citat från: MOA skrivet 10 november 2021 kl. 21:38:28
Fattar int vad som försegår här,forumet är inaktivt av någon anledning.Vad e de som händer?
För mig personligen så finns det knappast några intressanta ämnen att besvara för tillfället. Jag skriver mest här när jag känner att det behövs, men det har ju (som Viktor och Daniel skrivit här, och som vi alla märkt egentligen) trots allt postats en hel del onödiga ämnen och inlägg på senare tid här på forumet, många tramsigare och mer onödiga än andra, och som jag därför har undvikit. (Just för att en hel del av dem antingen är personangrepp, eller bara rentav, ibland avsevärt, icke-nödvändiga ämnen eller troll-aktiga nonsens-trådar, som sagt var)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Anders M Olsson

Citat från: MOA skrivet 10 november 2021 kl. 21:38:28
Fattar int vad som försegår här,forumet är inaktivt av någon anledning.Vad e de som händer?

Aktiviteten går upp och ner, och det är inget konstigt med det. När det dyker upp något som många är intresserade av, t.ex. någon ny Disneyfilm, postas det mer. Just nu är det kanske stiltje på flera fronter.

Personligen tycker jag att det är bättre om det postas färre men vettigare inlägg, än en väldig massa nonsens. Kvalitet vinner alltid över kvantitet!

Du kan ju själv föregå med gott exempel och skriva något med lite mer substans (och tänk på din svenska)!

Goliat

Tror som ovan att det går upp och ner. Och det blir mer när fler skriver. Skulle tro det ökar närmare jul med massa nya disskutioner.

Om julfilmer och sånt.

Daniel Hofverberg

Ja, att aktiviteten går upp och ned är som sagt inget konstigt, och beror ju på hur mycket som finns att diskutera just nu, vilka som har tid och möjlighet att vara inne på forumet aktuell vecka/dag, o.s.v. Just nu blir det också något lägre, då Gstone blivit tillfälligt avstängd på grund av alltför kraftiga övertramp som jag och Erika inte kunnat tolerera.

Men alla kan ju hjälpa till att öka aktiviteten, genom att se till att skapa nya trådar om relevanta ämnen samt skriva svar på befintliga trådar - bara man fokuserar på vettiga inlägg, och inte bara skriver för skrivandets skull. :)

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 november 2021 kl. 12:10:37
Personligen tycker jag att det är bättre om det postas färre men vettigare inlägg, än en väldig massa nonsens. Kvalitet vinner alltid över kvantitet!
Jag instämmer fullständigt.

Ibland har det helt klart blivit lite för mycket ovidkommande inlägg, med en massa inlägg av sådan karaktär som inte tillför så mycket - inlägg av typen "Kanske det" (flera år efter att frågan ställs), "Jag tänker inte se filmen XXX" (utan motivering) eller "Jag kanske kommer se filmen någon gång i framtiden" (utan motivering).

Ingen nämnd och ingen glömd, men alla kan nog ta sig en snabb funderare över om det de kommer skriva är sådant som andra vill läsa; framförallt om det gäller att återuppliva flera år gamla trådar (vilket absolut kan behövas ibland, men inte jämt).

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 november 2021 kl. 13:32:15
Ja, att aktiviteten går upp och ned är som sagt inget konstigt, och beror ju på hur mycket som finns att diskutera just nu, vilka som har tid och möjlighet att vara inne på forumet aktuell vecka/dag, o.s.v. Just nu blir det också något lägre, då Gstone blivit tillfälligt avstängd på grund av alltför kraftiga övertramp som jag och Erika inte kunnat tolerera.
Där fick han!


Erika

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 13 november 2021 kl. 13:18:45
Vem fick vadå? Vad har hänt?

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 november 2021 kl. 13:32:15
Just nu blir det också något lägre, då Gstone blivit tillfälligt avstängd på grund av alltför kraftiga övertramp som jag och Erika inte kunnat tolerera.


Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 oktober 2021 kl. 02:50:20
Jag har tyvärr inte haft tid eller ork att gå igenom alla dessa och kolla upp det än. Jag prioriterar alltid nya creditlistor - i första hand bioaktuella filmer och i andra hand filmer och serier på streamingtjänster/DVD/Blu-Ray. Uppdateringar/kompletteringar av gamla listor kommer ärligt talat relativt lågt ner på priolistan, så länge det inte är huvudroller som saknas. Men jag ska försöka hinna göra något med det den här veckan. :)

Tyvärr har jag inte lyckats hitta åt DVD-utgåvan med Disney-prinsessor: Förtrollade äventyr - Följ dina drömmar än, även om jag i och för sig inte haft tid att leta så jättemycket. Jag ska försöka hinna leta lite mer den här veckan, och se om filmen dyker upp...


Hur kontaktade du Stefan Berglund och Fred Sjöberg? Fysiskt brev, e-post, SMS, telefon, Facebook...?

Åtminstone i fallet med Fred Sjöberg gissar jag att han bara inte haft tid eller ork att kolla upp det än. Han har ju trots allt många järn i elden, och det är förmodligen allt annat än enkelt att gå igenom gamla papper för att lista ut vilka som ingick i Örebro kammarkör de aktuella åren - vilka som nu ingår i kören har han säkerligen stenkoll på, men för 20-talet år sedan är en helt annan femma; och det är inte ens säkert att de har bevarat exakt vilka körmedlemmarna var för så länge sedan. :(

Om sådana papper finns, så har han säkerligen inte dem hemma, utan i kammarkörens lokaler någonstans i Örebro - och förmodligen har han inte haft anledning att besöka dessa lokaler på ett tag, i och med att restriktionerna p.g.a. pandemin i stort sett har omöjliggjort konserter och liknande med Örebro kammarkör. Nu har ju dock restriktionerna släppts (under förutsättning att körmedlemmarna är fullvaccinerade), och enligt Örebro kammarkörs webbsida har de planerat att genomföra någon julkonsert nu till julen, och i så fall borde de väl börja repetera för den snart. Så har han tid över i samband med någon repetition, så kanske han har möjlighet att kolla upp det snart.

Hur ligger det då till med Stefan Berglund? (har för mig att även han är bosatt i Örebro län och att han är musiklärare)

Disneyfantasten

Inga svar från Stefan Berglund och Fred Sjöberg ännu...

Någon mer här som har kontaktuppgifter till dem och kan fråga dem kanske?