Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: MOA skrivet 21 mars 2024 kl. 11:33:27Nu har vi tagit tillbaks Viking i ett halvår ;D Viaplay vägrade funka på TV:n så nu har vi sagt upp skiten. På Viking kan jag se många bra filmer & program, till & med saker jag aldrig trodde att jag skulle se igen. SÅ Underbart ;D
Problemet är ju bara att Viking är olagligt och inget är licensierat så du bidrar till 
att skaparna av de "många bra filmer & program" som du ser förlorar pengar... och sedan så skryter du med det.

MOA

Citat från: BPS skrivet 21 mars 2024 kl. 12:04:16Problemet är ju bara att Viking är olagligt och inget är licensierat så du bidrar till
att skaparna av de "många bra filmer & program" som du ser förlorar pengar... och sedan så skryter du med det.
Mycket bättre än Svea, den skiten kommer vi aldrig installera igen

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 21 mars 2024 kl. 12:04:16Problemet är ju bara att Viking är olagligt och inget är licensierat så du bidrar till
att skaparna av de "många bra filmer & program" som du ser förlorar pengar... och sedan så skryter du med det.
Kunde inte sagt det bättre själv. Jag tycker det är etiskt försvarbart att använda sådana olagliga alternativ för att se på filmer och serier som inte finns att tillgå på laglig väg; men absolut inte som ersättning till lagliga alternativ - så självklart ska man inte använda sådana tjänster till något som finns att tillgå via (lagliga) streamingtjänster, digitala hyr- och köpfilmer eller DVD/Blu-Ray.

Citat från: MOA skrivet 21 mars 2024 kl. 14:57:26Mycket bättre än Svea, den skiten kommer vi aldrig installera igen
Så länge du inte ser på något som finns att tillgå på någon streamingtjänst eller som köpfilm, så. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2024 kl. 15:04:00Kunde inte sagt det bättre själv. Jag tycker det är etiskt försvarbart att använda sådana olagliga alternativ för att se på filmer och serier som inte finns att tillgå på laglig väg; men absolut inte som ersättning till lagliga alternativ - så självklart ska man inte använda sådana tjänster till något som finns att tillgå via (lagliga) streamingtjänster, digitala hyr- och köpfilmer eller DVD/Blu-Ray.
Så länge du inte ser på något som finns att tillgå på någon streamingtjänst eller som köpfilm, så. :)
Tror inte att Droopy finns på någon annan streamingtjänst & AOSMB3 finns bara på Youtube

gstone

Idag har Kung Fu Panda 4 premiär 😁♥️❗️
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Idag är dagen då en av tidernas mest underskattade filmer någonsin - Önskan - äntligen finns ute i affärerna!

Mathilda Gustafsson

Jag tror @MOA kommer älska Den modiga lilla brödrosten uppföljarna för hon gillar den första filmen och i uppföljarna är Hasse Jonsson med.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 mars 2024 kl. 21:19:49Jag tror @MOA kommer älska Den modiga lilla brödrosten uppföljarna för hon gillar den första filmen och i uppföljarna är Hasse Jonsson med.
Jag hörde det, vi får se när dom hamnar på archive.org, finns flera anledningar till att älska en film

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 25 mars 2024 kl. 23:35:56Jag hörde det, vi får se när dom hamnar på archive.org, finns flera anledningar till att älska en film
Jag ska försöka hinna få ut de båda filmerna på Archive senast på torsdag. Annars kommer det nämligen dröja tills mot slutet av nästa vecka, då jag på fredag reser bort till Falun för att hälsa på min bror. Men jag ska göra vad jag kan för att få ut dem innan dess. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 mars 2024 kl. 00:50:26Jag ska försöka hinna få ut de båda filmerna på Archive senast på torsdag. Annars kommer det nämligen dröja tills mot slutet av nästa vecka, då jag på fredag reser bort till Falun för att hälsa på min bror. Men jag ska göra vad jag kan för att få ut dem innan dess. :)
Jag visste inte äns att du hade dom.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.