Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ålder på Disney Karaktärer.

Startat av Elios, 26 november 2020 kl. 06:29:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Citat från: Elios skrivet 28 november 2020 kl. 03:43:55
Nu!
Här kommer de andra karaktärerna jag har då i slumpvis ordning:

Tarzan:
Ålder som det sägs: 18 år
Vad jag har trott: Närmare 30-40 års åldern. Ingen tvekan om.
Jane:
Ålder som det sägs: 20 år
Vad jag har trott: 28-29 år. Nästan 30 år.
Här är jag också väldigt förbluffad att jag nästan kanske har haft 10 års skillnad.
Så som jag ser det är dem 10 år äldre och inget annat. Dem ser ju hyfsat unga ut men långt ifrån vid tonårsstrecket!  ::)

Törnrosa:
Ålder som det sägs: 16 år
Vad jag har trott: ca. 25 år. Fram tills jag fattade att dem nämner ju hennes 16:e födelsedag!
Phillip:
Ålder som det sägs: 20 år
Vad jag har trott: ca. 30 år
Nu vet jag ungefär vad ni tänkt er och ja det stämmer bra det med att dem nämner ju Törnrosas ålder i filmen. Men det är ju som så att jag har inte sätt filmen så många gånger och då när jag var liten så såg jag knappt den alls. Vet inte om det var draken som var förbjudet för mig eller så.
Men sen så nu när man är äldre så fattar man ju. Dock så precis som tidigare att hon var kanske 5 år äldre iallafall och inte 10 år.
Prinsen tänkte jag med var några år äldre men en bit över 20 tänkte jag iallafall.

Ariel:
Ålder som det sägs: 16 år
Vad jag har trott: 20-21 år
Eric:
Ålder som det sägs: 18 år
Vad jag har trott: 30-35 år
Här tänkte jag iallafall eller jag tycker det klart ser ut som att Ariel ser jävligt ung ut men mer att hon nästan ser ut som hon är uppemot 20-årsåldern.
Prins Eric ser ju betydligt mycket äldre ut än att bara vara 18 år. Herregud! Han borde ju ändå vara lite över 25 år eller så åtminstone.

Ariel, är väl runt 20 i tvåan.  :o

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 29 november 2020 kl. 13:12:58
Ariel, är väl runt 20 i tvåan.  :o
Nej när filmen börjar är hon 18 och sedan 30...

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 29 november 2020 kl. 12:38:17
Roger påpekar att Cruella är Anitas kära skolkamrat, så de borde vara lika gamla.  :)

Men tror du inte det betyder att Cruella måste ha varit Anitas skollärare för jag tycker hon ser äldre ut än Anita?  ??? (Hon säger ju till och med "Anita raring" när hon kommer in i huset)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 november 2020 kl. 12:50:22
Om vi hade gått på hennes ålder när man ser på henne. Vad tror du då?^^

Då tror jag hon borde vara ca 20-25...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 november 2020 kl. 16:38:00
Men tror du inte det betyder att Cruella måste ha varit Anitas skollärare för jag tycker hon ser äldre ut än Anita?  ??? (Hon säger ju till och med "Anita raring" när hon kommer in i huset)
Fast då skulle han ju inte säga skolkamrat förresten Rökning skadar och den kan ha skadat Cruella och det är därför hon ser ut som hon gör.

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 november 2020 kl. 16:38:00
Men tror du inte det betyder att Cruella måste ha varit Anitas skollärare för jag tycker hon ser äldre ut än Anita?  ??? (Hon säger ju till och med "Anita raring" när hon kommer in i huset)

Haha skollärare?? Nej nej, de är lika gamla, Cruella har aldrig varit lärare - hon jobbar ju med mode :) Inget konstigt att kalla sin skolkamrat för "raring" heller

Disneyfantasten

#36
Citat från: Adam Larsson skrivet 29 november 2020 kl. 17:19:17
Fast då skulle han ju inte säga skolkamrat förresten Rökning skadar och den kan ha skadat Cruella och det är därför hon ser ut som hon gör.
Citat från: Lilla My skrivet 29 november 2020 kl. 17:20:09
Haha skollärare?? Nej nej, de är lika gamla, Cruella har aldrig varit lärare - hon jobbar ju med mode :) Inget konstigt att kalla sin skolkamrat för "raring" heller

Jag sa aldrig att det var något fel med det, bara att föräldrar brukar kalla sina barn för "raring" (likaså också föräldrarnas föräldrar och föräldrarnas syskon till sina barnbarn respektive syskonbarn och ibland säger även lärare "raring" till sina elever, det är iallafall så man brukar förknippa det)

Och jag vet att Cruella jobbar med mode, det är därför hon ser ut som hon gör och filmen utspelar sig modernare jämfört med andra filmer från Walts tid, filmen kommit 1961 och utspelar sig någonstans mellan 1940-talet och 1950-talet! Trots att hon är filmens skurk så är hon samtidigt filmens mest ikoniska och välkända karaktär, det var därför jag tog med henne!  :) (hon är mer välkänd bland folk i allmänhet jämfört med filmens andra människor)

När jag tänker på Cruellas ålder tänker jag främst på hur hon låter (då på Betty Lou Gerson och Mona Seilitz), Gaby Stenberg låter för ljus, för ung och för snäll för att trovärdigt kunna passa karaktären, detta trots att hon vid dubbningstillfället var 38 när originaldubbningen spelades in, Mona Seilitz var däremot 51-52 när omdubbningen spelades in 1995, det är onekligen tragiskt att hon gick bort alldeles för tidigt!  :(

Jag är självklart medveten om att rökning är skadligt för hälsan och gör att man ser gammal ut mycket fortare men sådär fort tror jag inte det kan ha gått...

Min bästa åldersgissning för Cruella är 40... (hon kommer dock vara betydligt yngre i spelfilmen Cruella nästa år!)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 november 2020 kl. 18:04:28
Jag sa aldrig att det var något fel med det, bara att föräldrar brukar kalla sina barn för "raring" (likaså också föräldrarnas föräldrar och föräldrarnas syskon till sina barnbarn respektive syskonbarn och ibland säger även lärare "raring" till sina elever, det är iallafall så man brukar förknippa det)

Och jag vet att Cruella jobbar med mode, det är därför hon ser ut som hon gör och filmen utspelar sig modernare jämfört med andra filmer från Walts tid, filmen kommit 1961 och utspelar sig någonstans mellan 1940-talet och 1950-talet! Trots att hon är filmens skurk så är hon samtidigt filmens mest ikoniska och välkända karaktär, det var därför jag tog med henne!  :) (hon är mer välkänd bland folk i allmänhet jämfört med filmens andra människor)

När jag tänker på avrullad åldrr tänker jag främst på hur hon låter (då på Betty Lou Gerson och Mona Seilitz), Gaby Stenberg låter för ljus, för ung och för snäll för att trovärdigt kunna passa karaktären, detta trots att hon vid dubbningstillfället var 38 när originaldubbningen spelades in, Mona Seilitz var däremot 51-52 när omdubbningen spelades in 1995, det är onekligen tragiskt att hon gick bort alldeles för tidigt!  :(

Jag är självklart medveten om att rökning är skadligt för hälsan och gör att man ser gammal ut mycket fortare men sådär fort tror jag inte det kan ha gått...

Min bästa åldersgissning för Cruella är 40... (hon kommer dock vara betydligt yngre i spelfilmen Cruella nästa år!)

Undrar vem som kan ta över rollen från Mona Seilitz !

Alltså när hon inte är yngre

Irene Lindh låter ju lite lik Susanne Blakeslee så kanske hon eller My Holmsten som är väldigt lik April Winchell röstmässigt. Och  Winchell  gjord ju Cruellas röst i tv serien :D ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 29 november 2020 kl. 19:58:37
Undrar vem som kan ta över rollen från Mona Seilitz !

Alltså när hon inte är yngre

Irene Lindh låter ju lite lik Susanne Blakeslee så kanske hon eller My Holmsten som är väldigt lik April Winchell röstmässigt. Och  Winchell  gjord ju Cruellas röst i tv serien :D ;)

Jag tror att Ewa Fröling hade varit en ypperlig ersättare!  :)

Själv tror jag att Irene Lindh hade passat ypperligt som Nanny, dessutom så tror jag att hon hade passat utmärkt som Ursula och jag är övertygad att hon absolut hade passat mycket bättre i den rollen än Christel Körner!  :)

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 november 2020 kl. 18:04:28
filmen kommit 1961 och utspelar sig någonstans mellan 1940-talet och 1950-talet!

"Dalmatinerna" är dock "nutid", d.v.s. tidigt 60-tal, sent 50-tal :)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 november 2020 kl. 16:39:07
Då tror jag hon borde vara ca 20-25...

Fattar dock inte hur hon kan vara så gammal faktiskt. Finns det någon mer sida hur gamla dem andra karaktärerna är?^^

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 30 november 2020 kl. 10:04:02
Fattar dock inte hur hon kan vara så gammal faktiskt. Finns det någon mer sida hur gamla dem andra karaktärerna är?^^

Det undrar jag också, Atlantis-folket verkar vara speciella på det viset, förutom att de alla är vithåriga...

Förresten så kan man undra vad som skulle hända med Milos ålder om han och Kida skulle få barn tillsammans... (jag säger OM)

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 november 2020 kl. 13:01:43
De ska vara tonåringar egentligen fast jag håller med dig att de ibland kan se ganska gamla ut till exempel i originalserien från 1969 och sen hjälper det ju inte att de flesta som spelar Shaggy har börjat göra det de när de har varit i 30 - 40-årsåldern.

Jo just det. Har ju hört talas om att dem går på High School. Men i dem riktiga spelfilmerna så är dem ju så vitt jag kan se lite äldre ungefär mellan 25-30 år.  ::)

Disneyfantasten

Nu är ju inte Scooby Doo alls Disney utan Warner Bros men enligt ett PM som Tony postade i augusti så ska Scooby Doo karaktärerna fröeställas att vara följande;

>Shaggy: 17
>Fred: 16
>Daphne: 16
>Velma: 15

Vem reservation för att vissa av dessa kan vara felaktiga och de kan vara lite äldre än dessa åldrar, men som jag förstått det så ska de vara tonåringar, så de kan definitivt inte vara äldre än 19!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 december 2020 kl. 21:22:36
Nu är ju inte Scooby Doo alls Disney utan Warner Bros men enligt ett PM som Tony postade i augusti så ska Scooby Doo karaktärerna fröeställas att vara följande;

>Shaggy: 17
>Fred: 16
>Daphne: 16
>Velma: 15

Vem reservation för att vissa av dessa kan vara felaktiga och de kan vara lite äldre än dessa åldrar, men som jag förstått det så ska de vara tonåringar, så de kan definitivt inte vara äldre än 19!
Det beror på i filmerna från slutet av 90-talet är de äldre ungefär i 20 till 25 årsåldern och i varje tv-serie vissas karaktärerna på olika sätt ibland är de äldre och ibland är de yngre.