Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  2 april 2020 kl. 16:12:30
NÄR KOMMER DOM UT !? >:(

Trolls 2 vet vi ju kommer i oktober, Scoob! har vi väl hört rykten om att den ska komma i augusti, möjligtvis den 28 augusti i fall att det stämmer.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 april 2020 kl. 16:16:32
Trolls 2 vet vi ju kommer i oktober, Scoob! har vi väl hört rykten om att den ska komma i augusti, möjligtvis den 28 augusti i fall att det stämmer.

TACK, DÅ MÅSTE CORONA VARA MINDRE VITSPRÄD OCH EN FARA !!!!!!!!!!! >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle gärna vilja ha credits för serien Välkommen till huset Wayne ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här är rösterna i serie Amphibia

Erik Wendt

Andres Öjebo

Josefine Götestam

Cecilia Wrangel

Adam Fetiz

Anton Olofsson

Joakim Jenefors

Mikaela Tidermark

Andreas Nillson


Regissören är Nils Manzouli och översättaren är  Amelie Elding

Och studion bakom dubbningen är SDI Media  ;D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 april 2020 kl. 21:12:48
Jag ska givetvis göra allt jag kan för att ordna creditlistor till dem strax innan respektive premiär.

Men nu ser ju det tyvärr ut att dröja... :(

Hej Daniel!  :)

Har du sett min fråga om Stefan Berglund angående Öjebo-kören?  :) (samt Roséen-kören)

Och så en sak till; skulle du möjligtvis kunna publicera creditlistorna till Spooky Buddies, Treasure Buddies och Super Buddies:) (jag saknar credits till dessa och jag håller just på att skriva sammansatta rollistor till långfilmer under skrivarbetet på mitt jobb)

Skulle du också kunna publicera credits till Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar här på hemsidan?  :) (uppgifter finns på Disneyania)

Sabelöga

Sagan om björnarna som erövrade Sicilien vore det kul att få creditlista till, om den kommer att dubbas dvs.

Samt även Latte Igelkott och den magiska vattenstenen och Djuragenterna  :)
Houba !

gstone

Om Sagan om björnarna som erövrade Sicilien  dubbas vore ju credirts högst UPPSATTA.

Filmen är baserad på Dabiel Handlers favorit barn bok vilket var hur jag kände igen tillen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet  3 april 2020 kl. 20:25:04
Om Sagan om björnarna som erövrade Sicilien  dubbas vore ju credirts högst UPPSATTA.

Filmen är baserad på Dabiel Handlers favorit barn bok vilket var hur jag kände igen tillen.
Koolers, själv hadde jag aldrig hört talats om det, men filmen verkar ju va bra så ser fram emot den icke destå mindre.
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  3 april 2020 kl. 21:23:09
Koolers, själv hadde jag aldrig hört talats om det, men filmen verkar ju va bra så ser fram emot den icke destå mindre.

Ser väldigt fint animerad ut  :)

Varm färger  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Tillägg till creditlistan av Djungel George (1997);

Musikregi: Anders Öjebo, Monica Forsberg

Tekniker: Daniel Bergfalk, Anders Öjebo, Thomas Banestål

källa: VHS-utgåvan (som jag förresten såg om igår)

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  3 april 2020 kl. 17:28:11
Sagan om björnarna som erövrade Sicilien vore det kul att få creditlista till, om den kommer att dubbas dvs.

Samt även Latte Igelkott och den magiska vattenstenen och Djuragenterna  :)
Det verkar som att Sagan om björnarna som erövrade Sicilien ska dubbas till svenska - på distributören TriArts webbsida står det "Språk: Franska, svenska / Undertexter: Svenska", vilket jag tolkar som att den både kommer att visas på bio i dubbad version och i textad originalversion.
https://www.triart.se/filmer/sagan-om-bjornarna-som-erovrade-sicilien/

Filmen var tydligen ursprungligen tänkt att få svensk biopremiär den 10 april, men har nu blivit framflyttat till den 26 juni.

Jag ska försöka få tag i dubbcredits från TriArt innan premiären. :)

Latte Igelkott och den magiska vattenstenen distribueras av Folkets Bio, och enligt deras webbsida ska den ha premiär den 17 april; medan Filmstadens webbsida uppger att premiären är framflyttad till okänt datum. Jag vet inte om Folket Bios webbsida inte har uppdaterats, eller om den fortfarande kommer gå upp där den 17 april medan premiären på "vanliga" biografer flyttats fram - trots allt har ju de flesta av Folkets Bios biografer i landet fortfarande öppet, så det är inte omöjligt att den fortfarande kan gå upp på deras biografer trots rådande läge.

Jag ska försöka reda ut det här, och be om creditlista innan premiären (när nu den blir). Det jag vet just nu är att Filmstaden uppger följande skådespelare:
Mimmi Sandén, Gabriel Odenhammar, Göran Berlander, Adil Backman, Ayla Kabaca, Adam Fietz, Oscar Rosberg, Anders Öjebo, Claes Grufman, Dominique Pålsson Wiklund, Figge Norling, Frank Thunfors, Fredrik Hiller, Hugo Gummeson, Jennie Jahns, Jesper Adefelt, Juni Kinell, Magnus Mark, Oscar Harryson, Paulina Åberg

Djuragenterna ska tydligen distribueras av Njutafilms, vilket med ganska stor sannolikhet borde innebära att Nordic United har gjort dubbningen. Just nu står premiären utsatt till den 29 maj, men jag vet inte om det kommer bli av eller om den kommer att skjutas upp - förhoppningsvis har läget lugnat ner sig innan dess, så att det kan bli av... Det borde inte vara några svårigheter att få tag i creditlista när premiären börjar närma sig - Njutafilms/Studio S brukar vara hjälpsamma.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 april 2020 kl. 02:41:44
Det verkar som att Sagan om björnarna som erövrade Sicilien ska dubbas till svenska - på distributören TriArts webbsida står det "Språk: Franska, svenska / Undertexter: Svenska", vilket jag tolkar som att den både kommer att visas på bio i dubbad version och i textad originalversion.
https://www.triart.se/filmer/sagan-om-bjornarna-som-erovrade-sicilien/

Filmen var tydligen ursprungligen tänkt att få svensk biopremiär den 10 april, men har nu blivit framflyttat till den 26 juni.

Jag ska försöka få tag i dubbcredits från TriArt innan premiären. :)

Latte Igelkott och den magiska vattenstenen distribueras av Folkets Bio, och enligt deras webbsida ska den ha premiär den 17 april; medan Filmstadens webbsida uppger att premiären är framflyttad till okänt datum. Jag vet inte om Folket Bios webbsida inte har uppdaterats, eller om den fortfarande kommer gå upp där den 17 april medan premiären på "vanliga" biografer flyttats fram - trots allt har ju de flesta av Folkets Bios biografer i landet fortfarande öppet, så det är inte omöjligt att den fortfarande kan gå upp på deras biografer trots rådande läge.

Jag ska försöka reda ut det här, och be om creditlista innan premiären (när nu den blir). Det jag vet just nu är att Filmstaden uppger följande skådespelare:
Mimmi Sandén, Gabriel Odenhammar, Göran Berlander, Adil Backman, Ayla Kabaca, Adam Fietz, Oscar Rosberg, Anders Öjebo, Claes Grufman, Dominique Pålsson Wiklund, Figge Norling, Frank Thunfors, Fredrik Hiller, Hugo Gummeson, Jennie Jahns, Jesper Adefelt, Juni Kinell, Magnus Mark, Oscar Harryson, Paulina Åberg

Djuragenterna ska tydligen distribueras av Njutafilms, vilket med ganska stor sannolikhet borde innebära att Nordic United har gjort dubbningen. Just nu står premiären utsatt till den 29 maj, men jag vet inte om det kommer bli av eller om den kommer att skjutas upp - förhoppningsvis har läget lugnat ner sig innan dess, så att det kan bli av... Det borde inte vara några svårigheter att få tag i creditlista när premiären börjar närma sig - Njutafilms/Studio S brukar vara hjälpsamma.
Okej, tack så mycket :)
Houba !

gstone

Daniel, Kommer du kunna få credits till Kapten Sabeltand och den magiska diamanten ? när den kommer ut nästa månade .

Och kommer jag kunna se Kapten Sabeltand och den magiska diamanten på bio meds mina Kusiner i Maj ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 april 2020 kl. 13:17:49
Daniel, Kommer du kunna få credits till Kapten Sabeltand och den magiska diamanten ? när den kommer ut nästa månade .

Och kommer jag kunna se Kapten Sabeltand och den magiska diamanten på bio meds mina Kusiner i Maj ?
Om det verkligen stämmer att den går upp på bio 22 maj, så att det inte blir uppskjutet, så bör jag kunna få creditlistor till den innan premiären. Den distribueras av Nordisk Film, och i alla fall senast jag försökte var det inga problem att få dubbcredits därifrån. :)

Dock skulle det inte förvåna mig om filmen kommer skjutas upp och faktiskt inte går upp i maj, men ett par lite smalare animerade filmer har ju trots allt fått biopremiär de senaste 2 - 3 veckorna så det är inte alls omöjligt att de kommer lansera filmen då i alla fall.

I mina ögon känns det väldigt tveksamt om Filmstadens biografer har öppnat igen till slutet av maj, men vi får hoppas att det värsta har blåst över innan dess så att biograferna kan öppna. Ingen kan ju tyvärr veta hur långvarigt det här blir, men biograferna lär ju inte ha råd att hålla stängt hur länge som helst...

Om filmen fortfarande går upp den 22 maj och Filmstadens biografer är stängda, så finns ju annars Svenska Bio i 35 städer som förhoppningsvis fortsätter ha öppet (om än förstås med kraftigt begränsade platser, nu när det inte längre får samlas mer än 50 personer offentligt).

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2020 kl. 13:31:06

Om filmen fortfarande går upp den 22 maj och Filmstadens biografer är stängda, så finns ju annars Svenska Bio i 35 städer som förhoppningsvis fortsätter ha öppet (om än förstås med kraftigt begränsade platser, nu när det inte längre får samlas mer än 50 personer offentligt).


Har jag kanske redan nämnt men i min stad Kristianstad så är det så.  Hoppas då övriga Filmstaden i övriga Sverige också gör så.  ;D