Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  5 september 2020 kl. 21:17:40
Var går den ?

Förlåt för det sena svaret, men den går då på biografer i Borlänge, Borås, Eskilstuna, Falun, Halmstad, Kalmar, Karlskrona, Kristianstad, Kungsbacka, Nyköping, Skellefteå, Skövde, Uddevalla, Visby, Örnsköldsvik samt Östersund, men vid det här laget kanske du redan visste det. Det gäller bara på Svenska Bios biografer.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 september 2020 kl. 12:43:19
Snälla kan du få fram credits till Trubbel !!
Trubbel verkar ska distribueras av Noble Entertainment, så har inget hänt sedan jag senast hade kontakt med dem så borde det inte vara några problem att få tag i creditlista till den. Jag ska höra med min kontakt där när premiären börjar närma sig; d.v.s. nästa vecka. :)

Simon Axelsson

Ifall att du missat det, hur går det med credits till Trolls 2: Världsturnén? Tror du jag kommer behöva fota listan på lördag?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 10 september 2020 kl. 12:39:46
Importera menade jag.
Ja, varför inte? Vi importerar ju filmer och andra teveserier
Houba !

Simon Axelsson

Såg creditslistan till Trolls 2: Världsturnén, varför är Brosk från förra filmen krediterad som hans engelska originalnamn Gristle? Förhoppningsvis är det inte det han refereras till som i filmen.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

E

Jag skulle vilja se credits till Iron Man: Armored Adventures som sändes på Disney XD för längesen. Skulle gissa att SDI Media dubbade serien eftersom Daniel Sjöberg (som dubbar titelrollen) jobbar där ofta

Den finns på Netflix men tyvärr inte på svenska

Simon Axelsson

#1747
Upptäckte just att inga dubbade filmer i vilka sång förekommer har angivna sånginstruktörer iår. Är det något nytt de börjat med tro?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 september 2020 kl. 12:13:26
Upptäckte just att inga dubbade filmer i vilka sång förekommer har angivna sånginstruktörer iår. Är det något nytt de börjat med tro?
Om det hänt flera gånger vet jag inte, men jag blev också konfunderad över att Trolls 2: Världsturnén saknade creditering för sånginstruktör/sångregissör - gissningsvis betyder väl det att dialogregissören också stått för sångregin, men då kan man ju tycka att det vore mer logiskt med det mer neutrala "Regissör" istället för "Dialogregissör"...

Dock är det förstås tänkbart att sångerna i Trolls 2: Världsturnén inte har dubbats, utan är kvar på engelska. I första Trolls var det väl trots allt bara vissa sånger som översatts och vissa som var på engelska, varför det inte låter otroligt att filmbolaget nu kan ha bestämt att alla sånger ska vara odubbade. Utan att ha sett filmen är det omöjligt att veta...

Men såvitt jag vet har väl alla Disney-filmer fortfarande creditering för sånginstruktör...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2020 kl. 20:52:26
Om det hänt flera gånger vet jag inte, men jag blev också konfunderad över att Trolls 2: Världsturnén saknade creditering för sånginstruktör/sångregissör - gissningsvis betyder väl det att dialogregissören också stått för sångregin, men då kan man ju tycka att det vore mer logiskt med det mer neutrala "Regissör" istället för "Dialogregissör"...

Dock är det förstås tänkbart att sångerna i Trolls 2: Världsturnén inte har dubbats, utan är kvar på engelska. I första Trolls var det väl trots allt bara vissa sånger som översatts och vissa som var på engelska, varför det inte låter otroligt att filmbolaget nu kan ha bestämt att alla sånger ska vara odubbade. Utan att ha sett filmen är det omöjligt att veta...

Men såvitt jag vet har väl alla Disney-filmer fortfarande creditering för sånginstruktör...?

MENAR Du har fått credsits till  Trolls 2: Världsturnén  redan ????
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 september 2020 kl. 20:55:21
MENAR Du har fått credsits till  Trolls 2: Världsturnén  redan ????
Den creditlistan publicerade jag igår kväll, om du inte sett det:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/trolls2/

Adam Larsson


gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2020 kl. 20:57:32
Den creditlistan publicerade jag igår kväll, om du inte sett det:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/trolls2/

Shima Niavarani dubbar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D ;D

Mitt liv är fulländat ! ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2020 kl. 20:52:26
Men såvitt jag vet har väl alla Disney-filmer fortfarande creditering för sånginstruktör...?

Jo, men det har ju knappt släppts någon med svenskdubbad sång i år. Phineas & Ferb: Candace mot Universum lade ju Anders M Olsson upp i Disney + tråden om jag inte minns fel och där fanns ingen sånginstruktör krediterad. Skulle Anders möjligen kunna bekräfta om låtarna i den är dubbade eller ej? Det finns ju utmärkt text i undertexterna jag hittat.

Inte heller Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga har krediterad sånginstruktör, men där är det ju bara Jaja Ding Dong som dubbats.


Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2020 kl. 20:52:26
Om det hänt flera gånger vet jag inte, men jag blev också konfunderad över att Trolls 2: Världsturnén saknade creditering för sånginstruktör/sångregissör - gissningsvis betyder väl det att dialogregissören också stått för sångregin, men då kan man ju tycka att det vore mer logiskt med det mer neutrala "Regissör" istället för "Dialogregissör"...

Dialogregissören för Trolls 2: Värdsturnén krediteras ju som dialog- och sångregissör för Lady och Lufsen (2019), så jag gissar på att han har haft hand om både dialogen och sången även här, men det får jag väl se imorgon.


Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2020 kl. 20:52:26

Dock är det förstås tänkbart att sångerna i Trolls 2: Världsturnén inte har dubbats, utan är kvar på engelska. I första Trolls var det väl trots allt bara vissa sånger som översatts och vissa som var på engelska, varför det inte låter otroligt att filmbolaget nu kan ha bestämt att alla sånger ska vara odubbade. Utan att ha sett filmen är det omöjligt att veta...


Det var ju dock majoriteten av låtarna i den första som dubbades, enbart typ 5 låtar som inte dubbades, men de framfördes antingen i eftertexterna eller så var det ingen karaktär som framförde dem (bortsett från The Sound of Silence.

Skulle inga av låtarna ha dubbats undrar man ju varför de tagit in artister för att dubba filmen.

Som sagt får jag bara höra om de dubbats imorrn, men om nu låtarna i Phineas & Ferb: Candace mot Universum dubbats utan angiven sångregissör av samma dubbningsbolag som dubbat Trolls 2: Världturnén, så känns det ju som att de börjat med att anställa samma person för både dialogregi och sångregi oftare och snart bara kommer kalla den rollen för regissör.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Adam Larsson

Kan du fixa creditlistan till Bigfoot Junior (The Son of Bigfoot) uppföljaren Familjen Bigfoot

Svensk Trailer:

https://youtu.be/wrDViJlpfnU

Familjen Bigfoot Information:
https://www.filmstaden.se/film/NCG287542/familjen-bigfoot